printlogo


کد خبر: 232317تاریخ: 1400/4/22 00:00
توفان باکس در بازی سوم فینال NBA
جیانیس 41 امتیاز گرفت، میلواکی برگشت
سانز در فینال NBA 2 بر یک از میلواکی‌باکس پیش است. بازی چهارم فینال ساعت 5:30 بامداد پنجشنبه برگزار می‌شود

تنها دو هفته پیش هنگامی که جیانیس آنتتوکونمپو بشدت به زمین برخورد کرد و به نظر می‌رسید زانویش شدیداً آسیب دیده است، هیچ تضمینی برای بازگشت او تا پایان این فصل وجود نداشت. او شاید می‌ترسید حتی تا یک سال دیگر هم خانه‌نشین شود. آنتتوکونمپو اما حاضر به پایین ماندن نیست. این میلواکی‌باکس هم تسلیم نخواهد شد.
آنتتوکونمپو در بازگشتش به فینال NBA برای میلواکی 41 امتیاز گرفت، 13 ریباند و شش پاس گل داشت تا باکس دیروز با نتیجه 120 بر 100 فینیکس سانز را شکست دهد و یکی از دو باختش در دو بازی اول را جبران کند.
آنتتوکونمپو گفت: «ما می‌دانستیم این بازی چطور مسابقه‌ای خواهد بود. ما می‌دانستیم اگر این بازی را از دست بدهیم از چاله به چاه افتاده‌ایم.» در عوض، باکس بازی را برد و صعودش را آغاز کرد.
در اولین بازی فینال NBA که از سال 1974 در میلواکی برگزار می‌شد، جیانیس و میلواکی ققنوس‌های سانز را حسابی رام کرد. بازی چهارم دو تیم بامداد پنجشنبه است و بعد از آن فینال به خانه ققنوس‌ها برمی‌گردد. دوین بوکر، ستاره فینیکس سانز در این باره گفت: «من بعد از بازی قبلی‌ام هم گفتم؛ این تیم قرار نیست تسلیم شود. آنها هم تا پایان راه ادامه خواهند داد و خواهند جنگید. پس ما هم باید همان تلاشی را انجام دهیم که در دو بازی اول داشتیم و فکر می‌کنم در این صورت وضعیت خوبی برای بردن فینال خواهیم داشت.»
جیانیس که به‌دلیل مصدومیت زانوی پای چپ خود دو بازی آخر فینال کنفرانس شرق را از دست داد، مطمئن نبود حتی برای شروع بازی‌های فینال بین دو کنفرانس آماده باشد اما او در بازی 42 امتیازی‌اش و 12 ریباندی که در بازی دوم داشت نشان داد نه‌تنها آماده است، بلکه آمده فینال را برای میلواکی ببرد.
جیانیس در مقابل هواداران خودش و بدون فشاری که همیشه در بازی‌های خارج از خانه تحمل می‌‌کرد 13تا از 17 پرتابش در محوطه پرتاب را داخل سبد انداخت. این دومین بازی متوالی 40 امتیازی او در فینال NBA بود، اگر دوبار دیگر هم این کار را تکرار کند به رکورد اسطوره‌ای مایکل جردن می‌رسد که او هم این رکورد را برابر سانز ثبت کرد. جرو هالیدی هم یکی دیگر از بازیکنان خوب میلواکی در شب پیروزی برابر سانز بود که دو بازی ضعیف قبلی‌اش را جبران کرد. او 5 پرتاب سه امتیازی موفق داشت و مجموعاً 21 امتیاز گرفت تا باکس امیدوار به کسب قهرمانی بماند. کریس میدلتون هم دیگر بازیکن تأثیرگذار میلواکی بود که 18 امتیاز گرفت.
در سمت مقابل ستاره فینیکس، کریس پل بود که 19 امتیاز و 9 پاس گل داشت، اما سایر بازیکنان این تیم هیچ کمکی به امتیازآورترین بازیکن تیم خود نکردند و حتی بوکر هم تنها 3تا از 14 پرتابش را داخل سبد انداخت و فقط 10 امتیاز کسب کرد.
هالیدی گفت: «همه ما از باختن متنفر هستیم و هدف نهایی را می‌دانیم.»
باکس در حالی به‌دنبال کسب دومین قهرمانی خود در NBA است که در طول 47 سال اخیر حتی یک‌بار هم به فینال نرسیده بود.
بازی سوم فینال برای باکس حکم بازی مرگ و زندگی را داشت و در آن محکوم به برد بود و بدون شک جیانیس بیشترین نقش را در آن ایفا کرد. او که در بازی اول 42 امتیاز و بازی دوم 41 امتیاز گرفت، حالا در کنار لبران جیمز ستاره حال حاضر تیم لس‌آنجلس لیکرز و ستاره‌های سابق NBA همچون شکیل اونیل و مایکل جردن تنها بازیکنانی هستند که در 50 فصل گذشته موفق شده‌اند در دو بازی متوالی فینال حداقل 40 امتیاز کسب کنند. در این زمینه جردن با 4 بازی 40 امتیازی در فینال سال 1993 رکورددار است. آنتتوکونمپو اما سعی ندارد رکورد جردن را تکرار کند و برای او ثبت یک پیروزی دیگر برای تیمش مهم‌تر است. او گفت: «من مایکل جردن نیستم. تنها چیزی که برایم در حال حاضر اهمیت دارد این است که تیم‌مان یک پیروزی دیگر کسب کند.»
منبع: AP
 

Page Generated in 0.0047 sec