printlogo


کد خبر: 232299تاریخ: 1400/4/21 00:00
جوانان بسکتبال ایران دوازدهم ‌جهان شدند

 تیم ‌ملی بسکتبال جوانان ایران در رتبه دوازدهم رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۱ لتونی قرار گرفت. تیم‌ جوانان ایران در آخرین بازی خود در این مسابقات برای‌ کسب جایگاه یازدهم به مصاف تیم‌ کشور میزبان رفت که با قبول شکست ۷۱ - ۶۳، در رتبه دوازدهم ایستاد.
دو تیم در شروع بازی‌ رقابت نزدیکی داشتند اما این ‌تیم لتونی بود که کوارترهای اول و دوم را ۱۵-۱۳ و ۹-۷ با برد پشت سر گذاشت تا در مجموع ۲۴ - ۲۰ برنده نیمه ‌نخست شود.
در آغاز نیمه ‌دوم شاگردان رضا نوری برای جبران نتیجه وارد زمین شدند و کوارتر سوم را ۱۹-۲۲ پیروز شدند تا به یک قدمی لتونی برسند ولی با شروع کوارتر چهارم میزبان بار دیگر نبض بازی را در اختیار گرفت و ۲۸-۲۱ پیروز شد تا نهایتاً با برد ۷۱ - ۶۳ رتبه یازدهم مسابقات را ازآن خود کند.
 به این ترتیب تیم جوانان ایران با ۵ باخت (صربستان، لتونی، لیتوانی، ترکیه و لتونی) و دو برد (پورتوریکو و مالی) به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.
شاگردان رضا نوری در این مسابقه ۱۴ امتیاز از اشتباهات حریف، ۱۰ امتیاز از ضد حمله‌ها و ۱۸ امتیاز هم در موج دوم حملات به دست آوردند. در مجموع ایران ۲۸ امتیاز از منطقه رنگی و ۱۵ امتیاز از پرتاب‌های پیرامونی به دست آورد.
اما لتونی تیم پیروز این‌ مسابقه‌ نیز ۱۷ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران، ۱۸ امتیاز از ضد حملات و ۵ امتیاز هم از موج دوم حملاتش به دست آورد. در مجموع ۳۰ امتیاز لتونی از منطقه رنگی ‌و ۳۸ امتیازش از پرتاب‌های‌ پیرامونی به دست آمد.
در این بازی پرتاب‌های دو ‌و سه امتیازی بازیکنان ایران شرایط خوبی نداشت. بازیکنان ایران در پرتاب‌های ‌دو امتیازی ۴۱ درصد و در پرتاب‌های سه امتیازی ۱۳ درصد موفق بودند. این آمار برای تیم لتونی به ترتیب ۵۸ و ۲۲ درصد بود.
در پایان این بازی پارسا فلاح کاپیتان ایران با کسب ۲۵ امتیاز و ۱۱ ریباند دبل‌دبل کرد تا با تأثیرگذاری ۲۹ بهترین بازیکن زمین شود. فوروارد تیم ایران یک پاس گل و یک توپ‌ربایی نیز در این مسابقه به نام خود ثبت‌ کرد.
 

Page Generated in 0.0056 sec