printlogo


کد خبر: 232293تاریخ: 1400/4/21 00:00
قنبرزاده رفت، شاید کامرانی‌فر بیاید
مهدوی‌کیا روی نیمکت تیم امید؟

صبح یکشنبه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه داد تا درباره چند موضوع مهم تصمیم‌گیری شود. مسائلی مانند انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال و همچنین سرمربی تیم المپیک از اصلی‌ترین بحث‌های موجود در هیأت رئیسه بود که البته درباره برخی از آنها تصمیماتی اتخاذ شد و برخی دیگر به روزهای آینده موکول گردید. با هم برخی از تصمیمات مهم این جلسه را مرور می‌کنیم.
 
قنبرزاده رفت، شاید کامرانی‌فر بیاید
منصور قنبرزاده از سمت سرپرست دبیرکلی کنار رفت و قرار است سرپرست جدید در مراسمی که طی امروز یا فردا برگزار می‌شود، معرفی شود. قنبرزاده پس از حدود چهارماه حضور در سمت سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال از فدراسیون فوتبال خداحافظی کرد اما برخلاف انتظار دبیرکل فدراسیون فوتبال به هیأت رئیسه معرفی نشد تا هنوز وضعیت این پست نامشخص باشد. شنیده شده گزینه‌ای که بیشترین شانس را برای جانشینی قنبرزاده دارد، حسن کامرانی‌فر، رئیس فعلی دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال است. در صورتی که جمع‌بندی نهایی انجام شود، کامرانی‌فر به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون معرفی خواهد شد و در غیر این صورت باید منتظر گزینه‌ای دیگر بود.
 
مذاکره با مهدوی‌کیا برای تیم امید
به نظر می‌رسید در نشست اعضای هیأت رئیسه سرمربی تیم امید مشخص شود که این اتفاق هم رخ داد. صحبت‌ها از حضور مهدی مهدوی‌کیا است. چهره نام آشنای فوتبال که پیش‌تر جزو تیم مدیریت علی کریمی برای اداره فدراسیون فوتبال بود. البته در همان برهه از زمان مشخص بود مهدوی‌کیا بیشتر علاقه‌مند به مربیگری است تا مدیریت در فوتبال اما برای دلگرم کردن همبازی سابق خود به او دست یا علی داد. مهدی مهدوی‌کیا این روزها در آلمان به‌سر می‌برد. در ماه‌های گذشته هم چنین گروهی تلاش کردند مهدوی‌کیا را سرپرست تیم ملی کنند که این تلاش‌ها هم نتیجه نداد. حضور مهدی مهدوی‌کیا در تیم امید خبری بود که به طور حتم می‌تواند اتفاق جالب و مؤثری برای فوتبال ایران باشد. بخصوص که مهدوی‌کیا در سال‌های اخیر در رده پایه فوتبال آلمان کار کرده و از سویی این دوره از مسابقات تنها به بهانه قهرمانی آسیا برگزار می‌شود و مهدی مهدوی‌کیا با کسب تجربیات لازم از این بازی‌ها می‌تواند در دوره بعدی تیم امید را برای صعود به المپیک آماده کند.
ایران در گروه B با تیم‌های تاجیکستان – نپال و لبنان همگروه است. مسابقات مقدمانی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در یازده گروه برگزار می‌شود که تیم‌های اول به همراه چهار تیم برتر دوم به مرحله نهایی صعود می‌کنند. مرحله نهایی بازی‌ها با حضور ازبکستان میزبان و 16 تیم در سال 2022 برگزار می‌شود. همانطور که اشاره کردیم این دوره از بازی‌ها تنها به بهانه قهرمانی آسیا برگزار می‌شود. بازی‌های مقدماتی هم آبان ماه برگزار خواهد شد. تیم امید بیش از چهار دهه است که به المپیک صعود نکرده و در توکیو هم حضور نخواهد شد.
بر این اساس و پس از پایان جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب شد که مهدی مهدوی‌کیا به‌عنوان سرمربی تیم المپیک ایران انتخاب شود، در همین راستا قرار است مذاکرات با او طی روزهای آینده صورت بگیرد. پیش از این، حمید استیلی هدایت تیم فوتبال المپیک ایران را به‌عهده داشت.
 
سه سرپرست ابقا شدند
رؤسای کمیته‌های تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان، انضباطی، اخلاق و استیناف تا زمان برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال با حکم سرپرستی در سمت‌های خود ابقا شدند. کمیته موقت تغییر و تحول دیجیتال به مدت یک سال در فدراسیون فوتبال آغاز به کار خواهد کرد. همچنین فستیوالی در حوزه استعدادیابی در سطح کشور برگزار خواهد شد که کمیته جوانان فرآیند بودجه‌ریزی و عملیاتی شدن پیشبرد این برنامه را در اختیار خواهد داشت. به جهت توسعه فوتبال و فوتسال بانوان به هیأت‌های فعال در این حوزه ۳۰۰ میلیون ریال (۳۰ میلیارد تومان) پرداخت خواهد شد. علی سلیمانی تا زمان برگزاری مجمع این فدراسیون، به عنوان سرپرست خزانه‌داری فدراسیون فوتبال ابقا شد. همچنین مقرر شد صورت‌های مالی منتهی به ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۹ جهت بررسی بیشتر در اختیار اعضا قرار بگیرد.
 
امیری و شمسایی حکم گرفتند
وحید امیری تا پایان مسابقات کافا (منطقه آسیای مرکزی) به عنوان سرمربی تیم زیر ۱۵ سال (نوجوانان) انتخاب شد و رئیس فدراسیون فوتبال موظف به امضای قرارداد با این مربی است. وحید شمسایی، اسطوره تیم ملی فوتسال به عضویت کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال درآمد.

Page Generated in 0.0057 sec