printlogo


کد خبر: 232270تاریخ: 1400/4/21 00:00
رضایی: توکیو جای توریست‌ها نیست
به فوتبال 5 نفره پاداش دادیم

سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ می‌گوید کاروان پارالمپیکی برای بازی‌های توکیو کیفی انتخاب شده و فقط به مدال طلای قهرمانان فکر می‌کنیم و قرار نیست با خودمان توریست به توکیو ببریم. هادی رضایی سرپرست کاروان ورزشی پارالمپیک درباره اعزام این کاروان گفت: «حدود دو سال است که ورزشکاران در حال تلاش هستند تا در پارالمپیک توکیو افتخارآفرینی کنند. کاروان ایران در این بازی‌ها به صورت کیفی اعزام می‌شود و انتظار داریم دو سوم افراد مدال بگیرند.»
سرپرست کاروان ایران درباره اعزام نفرات به پارالمپیک توکیو ادامه داد: «تعداد 63 نفر تا الان در لیست اعزام هستند که تاکنون تصمیم بر این است که 62 ورزشکار و 20 همراه اعزام شوند و همچنین کسب 11 مدال طلا، 11 نقره و شش برنز را پیش‌بینی کرده‌ایم.»
رضایی همچنین درباره نفرات حاضر در کاروان از کیفی بودن و تلاش برای استفاده از تمام افرادی که در این کاروان حضور دارند، خبر داد: «تمام کاروان ایران به جز دو نفر داخل دهکده هستند و اگر کسی را بیرون دیدید، جایزه می‌دهیم. سعی کردیم فرد اضافه نبریم و هرگز فردی در کاروان دیده نخواهد شد که مسئولیت و یا کاری نداشته باشد. درباره همراهان نیز پنج نفر اعزام می‌شوند که شامل خسروی وفا، تابع، من، دکتر نوروزی و علی فرجی به‌عنوان معاون کاروان می‌شود و تعداد روزهای حضورشان نیز مشخص است. البته 24 نفر دیگر، شامل رؤسای برخی فدراسیون‌ها و دیگر مسئولان است که نام‌شان مشخص شده که غالب این افراد هم به عنوان سرپرست فعالیت می‌کنند. همچنین در حال رایزنی هستیم تا یک نفر را به‌عنوان سفیر و دو نفر را به‌عنوان میهمان ویژه در توکیو داشته باشیم. در کل کاروان ایران 130 نفره خواهند بود.»
سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو با بیان اینکه «خوشحال می‌شویم که پیش‌بینی‌های‌مان بهتر شود»، از پرداخت پاداش ویژه به افرادی که بهتر از پیش‌بینی‌ها کار کنند، خبر داد: «اگر ورزشکاران ما از پیش‌بینی که برای‌شان داشته‌ایم، عملکرد بهتری داشته باشند، حقوق مدال بهتر را پرداخت می‌کنیم.»
او همچنین از افزایش تعداد نفرات حاضر در مراسم رژه و تهیه کت و شلوار رسمی برای این مراسم گفت: «رژه پارالمپیک فقط شامل ورزشکارانی می‌شود که در زمان افتتاحیه حضور داشته باشند. در واقع از ایران 53 نفر می‌توانند رژه بروند، پنج نفر از آنها باید همراه داشته باشند و 6 نفر هم برای کمک به سایر ورزشکاران می‌توانند در رژه باشند. بنابراین 64 نفر از ایران در مراسم رژه حضور دارند. فقط هم برای این 64 نفر کت و شلوار گرفته‌ایم و حاضریم اسامی آنها را رسانه‌ای کنیم.»
رضایی درباره پاداش پای سکو هم گفت: «سقف پاداش‌ها را سقف پاداش کمیته ملی المپیک گرفته‌ایم و مجوز آن صادر شده است. برای مدال طلا معادل 10 هزار یورو که به ریال پرداخت می‌کنیم و به قیمت کف بازار خواهد بود. همچنین برای مدال نقره چهار هزار یورو و برای مدال برنز هم معادل 2500 یورو در نظر گرفته شده است. همچنین به کادر فنی در پای سکو پاداش خواهیم داد.»
رضایی درباره پاداش رشته‌های تیمی که از سوی دولت پرداخت می‌شود، از کم بودن این مبالغ گلایه کرد: «این بخشنامه وزارت ورزش است، ولی اگر دست من بود به ورزشکاران تیمی دو برابر پاداش می‌دادم، چون کار تیمی بسیار اهمیت دارد. ما حتی از وزیر ورزش هم این موضوع را درخواست کردیم. البته در والیبال نشسته مشکل حقوق صندوق قهرمانان نیز وجود دارد.»
در نشست قبلی هادی رضایی از مشکلات مالی به وجود آمده و پرداخت نشدن بودجه این کمیته گلایه کرده بود و از احتمال کنسل شدن خرید بلیت‌ هواپیما گفته بود اما در این نشست او از پرداخت بخشی از بودجه و همچنین خرید بلیت گفت: «تا الان نزدیک به یک پنجم از بودجه سالیانه خود را دریافت کرده‌ایم که البته کارمان جلو رفته است. ما درخواست بودجه اضافه نداریم، بلکه می‌گوییم که بودجه در زمان خودش برسد.»
رسم است که قبل از اعزام به بازی‌های این چنینی مراسم رونمایی از لباس کاروان انجام می‌شود اما این بار به دلیل دیر آماده شدن لباس‌ها این کار در روز مراسم رژه انجام می‌شود: «هفته قبل به ما نحوه رژه پارالمپیک اعلام شد. بر همین اساس پیش‌بینی کرده‌ایم که به افراد حاضر در رژه کت و شلوار بدهیم. ضمن اینکه رونمایی نیز نداریم و لباس‌ها را در افتتاحیه می‌بینید.»
سرپرست کاروان ورزشی در ادامه به گلایه اعضای تیم ملی فوتبال 5 نفره و درخواست آنها برای دلجویی کمیته از آنها گفت که با واکنش هادی رضایی روبه‌رو شد: «کنار گذاشته شدن تیم فوتبال 5 نفره بر اساس یک برنامه‌ریزی و سیاستی بود که از قبل طراحی شده بود. این‌که محمود خسروی وفا اعلام کرده اشتباه بوده نظر خودش است. من از آن سیاست دفاع می‌کنم. ضمن ان‌که همان موقع هم تیم فوتبال 5 نفره نفری 20 میلیون تومان پاداش گرفتند. ما بر مبنای سیاست‌مان در نحوه اعزام مورد هجمه قرار گرفتیم. اگر این سیاست نبود، می‌توانستیم 100 نفر اعزام کنیم که البته پیش‌بینی مدال همین بود و فرقی نمی‌کرد. بحث ما در اعزام به پارالمپیک، کیفی‌گرایی است که این براساس شرایط جامعه بود. در واقع نمی‌خواستیم کاروانی برای تماشا کردن و به صورت توریستی داشته باشیم. حاضریم همه اطلاعات لازم را نیز اعلام کنیم، چون نیاز می‌بینیم که همه چیز روشن باشد. ما نه شعار می‌دهیم، نه چیز دیگر. یک نهاد نظارتی و نماینده مجلس به ما می‌گوید که چرا فلان نفر را می‌بریم و فلان نفر را نمی‌بریم. ما این سیاست را از قبل شروع کرده‌ایم و الان کامل شده است. پارالمپیک جای کسب تجربه، سفر توریستی و تماشا کردن نیست.»

Page Generated in 0.0049 sec