printlogo


کد خبر: 232268تاریخ: 1400/4/21 00:00
مصاحبه و خبر

پایان تورنمنت دوچرخه سواری ترکیه با عملکرد ضعیف صفرزاده
گنج‌خانلو بالاتر از رکابزن المپیکی ایران!
ایران ورزشی - محمد گنج‌خانلو و ماندانا دهقان در مسابقات دوچرخه‌سواری بین‌المللی ترکیه بهترین نتیجه را در میان رکابزنان مرد و زن ایران کسب کردند. این نتیجه در حالی رقم خورد که سعید صفرزاده نماینده المپیکی دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های توکیو به نسبت گنج‌خانلو که سهمیه المپیک گرفت اما بلیت توکیو در نهایت قسمتش نشد عملکردی ضعیف و نه چندان قابل قبول را برای خود ثبت کرد. اتفاقی که اهالی دوچرخه سواری را برای کسب نتیجه دلخواه در بازی‌های المپیک توکیو نگران‌تر از قبل می‌کند!
مسابقات دوچرخه سواری ترکیه در دو بخش مردان و زنان برگزار شد. مسابقه زنان به مسافت ۱۱۰ کیلومتر برگزار شد و مردان در مسیری به مسافت ۱۴۹ کیلومتر به رقابت پرداختند. از ایران البته پنج دوچرخه سوار زن در قالب تیم برایتی عراق در مسابقات شرکت کردند. از میان این دوچرخه سواران ایران، سمیه یزدانی به دلیل پنچر شدن نتوانست مسابقه را به پایان برساند و مجنونی هم به خط پایان نرسید. در نهایت و در پایان این تورنمنت که در کشور ترکیه میزبانی شد، محمد گنج‌خانلو و ماندانا دهقان در دو بخش مردان و زنان بهترین نتایج و رکوردها را به خود اختصاص دادند. ماندانا دهقان در رتبه 33 این تورنمنت در بخش زنان قرار گرفت و محمد گنج‌خانلو در بخش مردان جایگاه پنجم این رقابت را به خود اختصاص داد. سعید صفرزاده ملی‌پوش المپیکی دوچرخه سواری ایران هم در تورنمنت ترکیه حضور داشت اما او نتوانست رتبه‌ای بهتر از شانزدهمی این رقابت را به دست آورد. همچنین مرتضی رضوانی و حسین محمدی‌ها مسابقه را به پایان نرساندند.
 
 
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری:
۲۷ میلیارد بدهی داخلی و ۲۵ هزار فرانک بدهی خارجی داریم
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان در خلال برگزاری مجمع عمومی (سالیانه) فدراسیون دوچرخه سواری با تأکید بر این موضوع که فدراسیون در حال حاضر ۲۷ میلیارد تومان بدهی داخلی دارد و ۲۵ هزار فرانک هم به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری بدهکار است، معتقد بود که مدیریت دوچرخه سواری در این شرایط بحرانی و با این حجم از بدهی کار آسان و سهلی نیست که بتوان به راحتی آن را حل کرد.
 محمود رشیدی رئیس فدراسیون در مجمع سالیانه می‌گوید: «در پنجم خرداد به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدم. اکنون می‌خواهم گزارشی از شرایط فدراسیون زمانی که تحویل گرفتم، بدهم. مسابقات قهرمانی کشور در سال ۹۹ به بهانه کرونا برگزار نشد و این کوتاهی باعث شد امتیاز رکابزنان ما در اتحادیه جهانی نصف شود. امحای ایمیل‌های ارسالی فدراسیون به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، ما را با چالش جدی مواجه کرد. با توجه به در پیش بودن المپیک و پارالمپیک، متأسفانه مسئولان وقت حمایتی از رکابزنان المپیکی نداشتند. حتی پارالمپیک در نظر داشت که نماینده ایران را اعزام نکند که با جلسات متعدد نظرها را تغییر دادیم. در زمان سرپرستی فدراسیون، ۶۰۰ میلیون تومان از بدهی فدراسیون پرداخت شد. اکنون ۳ میلیارد تومان بدهی به شرکت توسعه و تجهیز داریم و از سال ۹۳ نیز هیچ قراردادی با شرکت توسعه و تجهیز نداریم و به خاطر این بدهی مشکل قطعی آب و برق و راه ندادن رکابزنان به مجموعه را داریم.»
رشیدی در مورد وضعیت ساختمان نیمه‌کاره فدراسیون ادامه می‌دهد: «ساختمان نیمه کاره فدراسیون هم جزو معضلات است. دو واحد آپارتمان با سند ششدانگ در مرکز تهران به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بدون هیچ پشتوانه منطقی فروخته شد و ۳۰۰ میلیون آن هزینه مالیات و عوارض شد. در مقابل، زمینی به مساحت ۸۰۰ متر به صورت استیجاری گرفته شد و طرحی برای ساخت بنای فدراسیون داده شد که قابلیت اجرا ندارد. شیشه‌های ساختمان ۶ متر و ۴۰ سانت در نظر گرفته شد که کل پول باید برای تهیه شیشه داده می‌شد. این بنا توسط یک دانشجوی سال اول معماری طراحی شده و اشکالات زیادی داشت از جمله در راهرو و دسترسی به پشت بام وجود نداشت. همچنین ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهی به پیمانکار وجود دارد که به خاطر دیرکرد این مبلغ افزایش یافته است. ۱۱ تا ۱۳ میلیارد برآورد هزینه برای ساخت مجموعه شده است‌. دو واحد که اکنون ۱۰ میلیارد تومان ارزش دارد را از دست دادیم و اکنون ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون بدهی داریم و مستاجر شرکت توسعه و تجهیز نیز هستیم. از طرفی چطور ممکن است در پایتخت زندگی کنیم اما افراد برای ساخت ساختمان از شهر اراک انتخاب شده باشند؟!»
رشیدی در مورد بدهی به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری نیز معتقد است: «اتحادیه جهانی دوچرخه سواری اعلام کرده فدراسیون ایران ۲۵ هزار فرانک سوییس بدهکار است. این در حالی است که ایمیل ۱۰ ساله فدراسیون امحا شده است و ما نمی‌دانیم در چه وضعیتی هستیم و پیگیر این اتفاق هستیم چون موضوع ملی است.»
 

Page Generated in 0.0057 sec