printlogo


کد خبر: 232263تاریخ: 1400/4/21 00:00
بازی مدیران آبی در مستطیل زرد حواشی
مسگری در مسگرآبــــاد!
فرهاد مجیدی یک بازی دیگر را هم با پیروزی پشت سر گذاشت و خودش را برای یک دربی دیگر در دوران مربیگری‌اش آماده می‌کند. او امیدوار است بتواند همچنان استقلال را با این روحیه برنده حفظ کند

سام ستارزاده
 
پیروزی شیرین دوگله استقلال و بازی فنی و زیبای شاگردان فرهاد مجیدی که در آستانه شهرآورد حساس حذفی، سهمیه آسیایی فصل آینده استقلال را مسجل ساخت، با پست‌هایی که در حین برگزاری بازی در کانال تلگرامی باشگاه منتشر می‌شدند، لکه‌دار شد. اعتراض فوری به صحنه‌های داوری جدال استقلال و سایپا، محور اصلی پست‌هایی بود که از سوی روابط عمومی استقلال منتشر می‌شدند؛ پست‌هایی که چه از لحاظ محتوا و چه از لحاظ لحن، شباهت بسیاری با کانال‌های هواداری پربیننده‌ای دارند که با دامن‌زدن به حواشی زرد مربوط به داوری و تئوری‌های توطئه فساد و مهندسی لیگ، خوراک رسانه‌ای خود را تأمین می‌کنند.
اعتراضات مکرر رسانه رسمی باشگاه استقلال بر عدم اعلام پنالتی در نیمه نخست در شرایطی در فضای مجازی اعلام می‌شدند که آنچه بیشتر از بحث‌های داوری به چشم می‌خورد، بازی نه‌چندان هماهنگ پسران آبی بود؛ اتفاقی متأثر از بحران مالی شدید حاکم بر باشگاه، احضار بازیکنان به کمیته انضباطی که در تمرکز آنان تأثیر منفی شدیدی گذاشته و البته جدایی هروویه میلیچ به علت ۱۲ ماه عدم پرداخت که با یک واکنش خشک و عاری از دلسوزی و توجه از سوی سران باشگاه همراه بود.
پس از تحولاتی که در کادر مدیریتی آبی‌های پایتخت شکل گرفت، حمایت از فرهاد مجیدی، پررنگ‌ترین کلیدواژه بیانیه هیأت‌مدیره جدید باشگاه بود که برای آرام ساختن هواداران ناراضی تیم مورد استفاده قرار گرفت. این حمایت در درجه نخست باید با تسهیل ورود گابریله پین، دستیار ایتالیایی مدنظر مجیدی به ایران، تأمین مالی بازیکنان تیم و تمدید با ستارگانی که قراردادشان رو به اتمام است، انجام می‌شد اما اهالی ساختمان سعادت‌آباد برای نشان دادن صداقتشان در حمایت از مجیدی، به‌جای راه‌های عملی دست به اعتراض علیه وضعیت داوری زدند که نسبت به راهکارهای دیگر که نیاز مبرم استقلال است، هزینه به‌مراتب کمتری در‌بر دارد.
سیاست جدیدی که مدیران استقلال در پیش گرفتند، بیش از هر دستاوردی حاشیه برای آبی‌پوشان به ارمغان دارد. چنین سیاستی با نگرش مجیدی در تناقض کامل است؛ چرا که وی در شرایطی که از کادر فنی‌اش تنها صالح مصطفوی، بهزاد غلامپور و برادرش فرزاد مجیدی مانده‌اند، برای حفظ آرامش و تمرکز تیم روی اهدافی که درون مستطیل سبز در پیش دارد، سیاست سکوت را در پیش گرفته و حتی در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی با سایپا نیز شرکت نکرده. شاید این بینش و رفتار، آخرین راه مدیران فعلی برای افزایش محبوبیت نزد هواداران آبی‌دل باشد. با این حال، بر کسی پوشیده نیست که حتی اگر اشتباهات داوری موجب شکست آبی‌ها در دربی پیش رو گردند، هوادار بخش قابل‌توجهی از این شکست را به پای فجایعی خواهد نوشت که مدیریت فعلی عامل آن است.
در دیداری که رسانه رسمی باشگاه استقلال بارها به عدم تمایل داور وسط به اعلام پنالتی برای آبی‌پوشان کنایه زد، یک خطای پنالتی روی مهدی قایدی که به درستی اعلام شد، مسیر بازی را به ‌سود شاگردان فرهاد مجیدی برگرداند اما صبح روز بعد، اهمال مدیران باشگاه در پرداخت دیون شیخ دیاباته آنها را با حکم شکایت مهاجم مالیایی خود مواجه ساخت؛ حکمی که روی پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلالی‌ها قفل زد. اعضای تازه‌وارد و قدیمی هیأت‌مدیره آبی‌ها لیگ بیست‌ویکم را نیز در همین روزها از دست خواهند داد؛ اگر به‌جای دامن‌زدن به این دست حواشی، به فکر درآمدزایی فوری برای تیم، صاف کردن مطالبات و تمدید قرارداد با بازیکنان فعلی، گشودن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه و یاری به مجیدی برای تقویت کادر بازیکنان و دستیارانش نباشند.
 

Page Generated in 0.0047 sec