printlogo


کد خبر: 232255تاریخ: 1400/4/21 00:00
مهدی ترابی ستاره درخشان پرسپولیس در آسمان دربی
پاس گل نه، آقای 21 دنبال گل اول می‌گردد

نگاه
محمدقراگزلو   
 
حدود چهار سال قبل در آستانه یکی از بازی‌های تعیین کننده و مهم پرسپولیس – سایپا هومن افاضلی می‌گفت: «تیمی که این دو تا وینگر (مهدی ترابی و علی قلی‌زاده) را داشته باشد می‌تواند هر حریفی را از پا در‌بیاورد.» آن زمان هم سایپا تیمی نبود که موقعیت فوق‌العاده‌ای در جدول لیگ داشته باشد اما با اتکا به ستاره‌هایی مثل ترابی و قلی‌زاده در مصاف با استقلال و پرسپولیس یا دیگر تیم‌های پرستاره لیگ بعضاً شگفتی می‌ساخت و نتایج فوق‌العاده‌ای می‌گرفت.
بعد از درخشش در سایپا قلی‌زاده به بلژیک رفت و ترابی از پرسپولیس سر درآورد. یک فصل و نیم درخشان در پرسپولیس و بعد انتقال به العربی که فرجام خوشی برای ترابی نداشت. پرسپولیس بدون ترابی به فینال آسیا رفت اما زمستان گذشته زمانی بود که ستاره سرخ‌ها باید برمی‌گشت.
ترابی 18 بهمن سال قبل برگشت و با شرایطی که داشت بیش از یک ماه زمان برد تا آماده شود. شب عید و در بازی آخر سال مقابل نفت مسجدسلیمان او لباس شماره 21 پرسپولیس را پوشید و در‌خشش را از همان بازی نخست با گلزنی آغاز کرد.مهدی در دومین بازی سال 1400 مقابل نساجی هم گل زد و بعدتر در هند و مسابقات گروهی لیگ قهرمانان یکی از ستاره‌های تیمش بود. ترابی در گوا یا گل می‌زد یا پاس گل می‌داد تا دوباره رسیدیم به لیگ برتر.
او تا قبل از حضور در اردوی تیم ملی فرم فوق‌العاده‌ای داشت اما اسکوچیچ تنها در دو زمان کوتاه از او استفاده کرد. ستاره پرسپولیس در بازگشت از منامه شرایط خوبی نداشت و دو بازی بعدی از فرم خوبش فاصله گرفته بود اما از بازی با گل‌گهر و درست از زمانی که تیمش وارد حساس‌ترین شرایط برای رقابت قهرمانی شده بود با دو گل درخشش را از سر گرفت.
سد فولادی و گرمای 45 درجه در اهواز مانعی شد برای دنباله‌دار شدن درخشش ترابی اما ستاره باید دوباره در آسمان سرخ می‌درخشید و بازی با آلومینیوم فرصتی برای این مهم بود.
شماره 21 پرسپولیس به عنوان هافبک چپ یک نیمه استثنایی را مقابل تیم اراکی پشت سر گذاشت و با نمایشی حیرت‌انگیز خیلی زود بساط انتقام و صدرنشینی را فراهم کرد. برای ترابی همین یک نیمه کافی بود تا حریف را به زانو در‌بیاورد و چهره منصوریان را شبیه ظاهر در هم رفته و پر از ابهام امیر قلعه‌نویی بعد از آن گل حیرت‌انگیز مقابل گل‌گهر در هم فرو ببرد.
مهدی ترابی فوتبالیست فوق‌العاده‌ای است اما العربی بلد نبود از این همه پتانسیل و توانمندی درست استفاده کند. او همسترینگ‌های کوتاهی دارد و به خاطر استارت‌های انفجاری متعددش مستعد مصدومیت است اما بدنساز پرسپولیس خیلی خوب می‌داند که ترابی را چطور مهیای بازی‌های بزرگ کند.
حالا ترابی و پرسپولیس یک بازی بزرگ در پیش دارند و بعد از نمایش درخشان شنبه شب در ورزشگاه آزادی همه هواداران پرسپولیس منتظر لذت بردن از یک آخر هفته رویایی با جادوی ستاره تیم محبوب‌شان هستند. ترابی در دربی رفت فصل قبل پایه‌گذار گل دقیقه آخر مهدی عبدی شد اما تا کنون در این مسابقه بزرگ گل نزده و حتماً دنبال یک گل مهم دیگر برای اثبات توانایی‌هایش می‌گردد.
بدون شک او مهم‌ترین و غیرقابل پیش‌بینی‌ترین اسلحه یحیی و کادرش در مقابله با استقلالی خواهد بود که در جام حذفی انگیزه‌های بزرگی برای خودنمایی دارد اما حتماً مجیدی و مربیان استقلال هم بازی شنبه شب ترابی را خوب دیده‌اند و می‌دانند او از پس چه کارهایی برمی‌آید.
ترابی در کانال‌های کناری یک بازیکن خلاق و رونده است که می‌تواند با وحید امیری زوج فوق‌العاه‌ای در جناح چپ پرسپولیس تشکیل دهد و دو تایی سمت راست استقلال را تحت تأثیر قرار دهند. ترابی ضمن تغذیه مهاجمان تیمش و انجام کارهای ترکیبی در عرض زدن و شوت‌های فنی کشنده مهارت کافی دارد. اتفاقاً یکی از همین شوت‌ها را در دربی برگشت لیگ زد که گل نشد اما شاید پنجشنبه اتفاقات دیگری برای او و تیمش بیفتد.
حدود 26-25 سال قبل رضا ترابیان با همین پیراهن شماره 21 پرسپولیس در یکی از دربی‌های پایتخت درخشید اما هر چه کرد تیر دروازه مانع گلزنی‌اش شد و بعدتر با وجود لژیونر شدن و رسیدن به تیم ملی افتخار گلزنی در دربی برای او ثبت نشد اما ترابی هنوز شانس این را دارد که ضمن درخشش در دربی و گلزنی در آن مسابقه نام خود را در کتاب تاریخچه دربی پررنگ ثبت کند.

Page Generated in 0.0044 sec