printlogo


کد خبر: 232176تاریخ: 1400/4/20 00:00
ماجرای قرعه میرهاشم در توکیو
اشتباه، توجیه و بزرگنمایی

فدراسیون جهانی تکواندو به دلیل اصابت ضربه به سر میرهاشم حسینی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و این ادعا که وی نباید تا یک ماه در هیچ رویدادی حاضر می‌شد، ۲۰ امتیاز قهرمانی او در تورنمنت لبنان را در رنکینگ محاسبه نکرد. به این ترتیب او که می‌توانست با اضافه کردن این امتیازات، رتبه بهتری در رده‌بندی کسب کند و به قرعه راحت‌تری دست پیدا کند، حالا باید با رقبایی از رده‌های بالاتر در رنکینگ المپیکی رقابت کند.
 
اشتباه فدراسیون
قانون فدراسیون جهانی واضح و روشن بوده. خوردن ضربه به سر مساوی است با عدم اجازه برای حضور در مسابقات رسمی به مدت یک ماه. قانون به همین وضوح مطرح شده اما فدراسیون با دلایل خود، میرهاشم را در تورنمنت بعدی در لبنان شرکت داده و حالا هم با مطرح کردن موضوعات مختلف، در تلاش است کار اشتباه خود را توجیه کند.
جالب اینجاست که فدراسیون‌نشین‌ها حالا به فدراسیون جهانی و مسئولان آسیایی معترض‌ شده‌اند که چرا اجازه داده‌اند میرهاشم در این رقابت‌ها شرکت کند؟! 
اعتراض عجیب و غریبی که فقط از فرهادی برمی‌آید و مانند این می‌ماند که کسی خودش را از بلندی پرت کند و بعد اطرافیان را برای برای اینکه جلوی او را نگرفته‌اند بازخواست کند!
ترس از مبارزه با حریف کره‌ای
حالا این ماجرای نه چندان مهم چرا تا این اندازه بزرگ شده؟ ششمی و هشتمی شاید آنقدرها اهمیت نداشته باشد اما همه چیز زیر سر حریف اصلی میرهاشم است که حالا و با عنوان هشتمی، خیلی زود به او خواهد رسید.میرهاشم در توکیو و در دور نخست، با یو جن هوانگ از چین تایپه مصاف می‌کند و در صورت کسب پیروزی، برای صعود به نیمه نهایی به احتمال فراوان با دای هون لی نفر نخست رنکینگ از کره جنوبی مبارزه خواهد کرد. حریف قدرتمندی که بسیاری از ایرانی‌ها را طی سال‌های گذشته شکست داده و مدعی اصلی طلای وزن منفی 68 به حساب می‌آید. با این حال میرهاشم حسینی تنها ایرانی است که سابقه پیروزی مقابل این تکواندوکار را دارد و باز هم می‌تواند این کار را تکرار کند.
 
مدعی فقط باید ببرد!
میرهاشم با یک مدال نقره رقابت‌های جهانی و طلای بازی‌های آسیایی، یکی از مدعیان اصلی این وزن به حساب می‌آید و یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال در تکواندو و کاروان ایران هم هست. به همین خاطر هم مطرح کردن چنین مواردی محلی از اعراب ندارد. او اگر مدال می‌خواهد باید بتواند همه حریفانش حتی همین بازیکن کره‌ای را هم ببرد و به نیمه نهایی و سپس فینال برسد. کما اینکه پیش از این هم تنها ایرانی بوده که توانسته دای هون لی را شکست دهد پس این بار هم می‌تواند تا تکواندو را پس از دو دوره به یک طلای دیگر برساند.
 

Page Generated in 0.0044 sec