printlogo


کد خبر: 231925تاریخ: 1400/4/14 00:00
درخشش دانمارک فقط به خاطر ایست قلبی اریکسن نیست

رسول مجیدی     @Rasoulmajidi
 
دانمارک پدیده یورو ۲۰۲۰ است و در این شکی وجود ندارد. آنها حالا در کنار ۳ غول سنتی فوتبال اروپا، ۴ تیم مرحله نیمه‌نهایی را تشکیل می‌دهند و در آرزوی تکرار قهرمانی معجزه‌وار ۱۹۹۲ هستند.
لابد شما هم در این چند هفته مدام این را شنیده‌اید که «بعد از مصدومیت تراژیک اریکسن این تیم همدل شد، روحیه گرفت و حالا به این موفقیت رسیده است.» این جمله کلیشه‌ای را فقط مفسران ایرانی نمی‌گویند. در کشورهای دیگر هم گفتن این حرف مد شده ولی واقعیت این است که کیفیت دانمارک بیشتر از الهام گرفتن از یک اتفاق است.
آنها در ۲ بازی گذشته –چه در بازی با چک و چه در بازی با ولز– نشان دادند واقعاً تیم خوبی هستند و مطمئناً فقط به خاطر اینکه احساسی شده‌‌اند و برای اریکسن بازی می‌کنند ۸ گل در دو بازی با روسیه و ولز نزدند. اگر بحث احساسات است چرا در بازی دوم که ۴ روز بعد از ایست قلبی اریکسن بود از پس بلژیک برنیامدند؟
دانمارک در ۳۲ بازی گذشته‌اش فقط ۴ باخت داشته که تازه ۳ تای آنها مقابل یک رقیب بوده؛ بلژیک تیم رنک یک فیفا. شکست دیگر هم که مقابل فنلاند بود. در بازی اول‌شان در یورو که همه چیز تحت تاثیر ایست قلبی اریکسن بود و خیلی‌ها انتظار داشتند یوفا آن بازی را به تعویق بیندازد.
کاسپر هیولماند، سرمربی دانمارک به این ویژگی معروف است که سیستم تیمش را در طول بازی تغییر می‌دهد. مثلاً در بازی با ولز در مرحله یک‌هشتم نهایی او بعد از اینکه متوجه شد گرت بیل و آرون رمزی بیش از حد آزادی دارند، خیلی زود دستورات تاکتیکی به کریستینسن را تغییر داد.
دانمارک در میانه زمین زوجی مستحکم دارد که احتمالاً بهترین زوج میانی تورنمنت را تشکیل داده‌اند؛ پیر امیل هویبرگ و توماس دلینی. شاید حتی اگر اریکسن هم بود نمی‌توانست از بازی خیره‌کننده آنها بکاهد.
دانمارک به خاطر یک اتفاق احساسی تبدیل به یک تیم خوب نشده. آنها دو بازی اول را باختند اما در همان ۲ بازی هم آمار بسیار خوبی داشتند. در بازی با فنلاند ۲۲ شوت زدند و تنها یک شوت از سوی فنلاند متحمل شدند اما بازی را ۱-صفر واگذار کردند. در بازی با بلژیک هم تعداد شوت‌های دانمارک ۱۶ بود و تعداد شوت‌های تیم
 برنده ۶!
دانمارک از نظر آمار مربوط به امید گل تا قبل از بازی یک‌چهارم نهایی، در رده سوم قرار داشت. یعنی سومین تیمی که موقعیت جدی گلزنی ایجاد کرده.
آنها در خط دفاعی بازیکنان خوبی دارند. معروف‌ترین‌شان شاید سیمون کیائر باشد که نقشش در تیم بی‌بدیل است. رهبری او در بازی اول و هنگام ایست قلبی اریکسن جهانی شد. درون دروازه کاسپر اشمایکل را دارند که آبدیده است و رویای پدر را در سر دارد؛ دادن دوباره قهرمانی به ملت دانمارک.
در خط حمله برایت‌ویت هر چقدر در بارسلونا خوب نبود در دانمارک نقشی کلیدی دارد. دالبرگ از بازیکنانی بود که تا قبل از شروع جام کمتر در مورد او صحبت می‌شد اما حالا احتمال دارد به باشگاه‌های بزرگتر برود. آنها حتماً جلوی انگلیس هم حرف‌هایی برای گفتن خواهند داشت.
 

Page Generated in 0.0059 sec