printlogo


کد خبر: 231903تاریخ: 1400/4/14 00:00
پریسا جهانفکریان به المپیک توکیو می‌رود
ورق برگشت و مصدومیت رفع شد؟

یک روزی که گذشت و همه از دستپاچگی بیرون آمدند، به این نتیجه رسیدند که پریسا جهانفکریان می‌تواند درالمپیک توکیو شرکت کند.
پس از اینکه وزنه‌بردار کشور ساموا از بازی‌های المپیک توکیو انصراف داد، یک سهمیه باقیمانده دسته فوق سنگین وزنه‌برداری زنان، به پریسا جهانفکریان، نماینده ایران رسید. این خبر صبح شنبه اعلام شد و برای دقایقی همه را از اینکه یک سهمیه به ورزش زنان اضافه شده، خوشحال کرد اما این خوشی عمر کوتاهی داشت. خبرنگارانی که با پریسا تماس گرفتند تا از حال و احوالش بعد از کسب سهمیه المپیک بپرسند با صدای لرزان او مواجه شدند و یک خبر شوکه کننده. پریسا بعد از اینکه فدراسیون او را طرد کرد، دست آسیب‌دیده‌اش را جراحی کرده بود و به همین خاطر گفت که شرایط حضور در المپیک را ندارد. او در حالی‌ که گریه می‌کرد، فدراسیون را مقصر این وضعیت دانست و از ظلمی که در این مدت به او شده، گفت.
فدراسیون هم که از این موضوع جا خورده بود، هیچ واکنشی نشان نداد، تا اینکه صبح یکشنبه و با گذشت 24 ساعت همه چیز فرق کرد. به یکباره می‌گویند مشکل حل شده و پریسا در المپیک شرکت می‌کند. گویا صبح دیروز (یکشنبه) جلسه‌ای در فدراسیون وزنه‌برداری برگزار شده و در نهایت قرار شده که جهانفکریان به المپیک توکیو اعزام شود. شاید مهم حضور یک وزنه‌بردار زن ایرانی در المپیک است و این موضوع، وجهه خوبی را برای رئیس فدراسیون می‌سازد و فدراسیون هم نمی‌خواهد این فرصت را از دست بدهد.
به هر حال بر اساس اظهارنظر پزشک جراح مبنی بر آمادگی جهانفکریان برای شروع فیزیوتراپی و تمرینات آمادگی، او از چند روز آینده تحت نظر پزشک و مربیان تیم ملی در اردو حضور می‌یابد. اقدامات لازم برای انجام تست PCR، تزریق هر دو دوز واکسن کرونا، هماهنگی با آژانس مبارزه با دوپینگ و سایر امور اداری و اجرایی نیز در حال انجام است.
پریسا جهانفکریان بعد از این تصمیم، درباره حضورش در المپیک می‌گوید: «با توجه به اینکه مدت زمان زیادی نیست که وزنه‌برداری زنان ایران راه‌اندازی شده، حضور در المپیک واقعاً اتفاق بزرگی است. واقعاً خوشحالم اولین دختر وزنه‌بردار ایران هستم که به بازی‌های المپیک اعزام می‌شوم و این افتخار بزرگی برای من محسوب می‌شود به ویژه اینکه این سهمیه را خودم گرفتم و از طریق وایلد کارت هم نبوده است. اکنون نیز همه دست به دست هم داده‌اند که من بتوانم به تمرینات برگردم و در نهایت در المپیک حضور داشته باشم.»
 جهانفکریان در مورد روند درمانی‌اش تا المپیک هم توضیحاتی می‌دهد: «پزشکم اعلام کرد با تمام توان و علمی که دارد دست من را درمان می‌کند. حالا ممکن است که نتوانم به صددرصد آمادگی‌ام برسم اما فکر می‌کنم تا آن موقع بتوانم ۷۰ درصد خودم را آماده کنم. خداراشکر همه چیز دارد خوب پیش می‌رود و قرار است فیزیوتراپی را شروع کنم و در واقع طول درمانم کوتاه‌تر می‌شود.»
دختر وزنه‌بردار ایران در مورد اینکه وقتی قهرمانی آسیا را از دست داد، از حضور در المپیک نا امید بود، می‌گوید: «ناامید بودم اما ناگهان ورق برایم برگشت. ابتدا قوانین فدراسیون جهانی تغییر کرد و تعداد مسابقات گزینشی المپیک از شش رقابت به چهار رقابت کاهش پیدا کرد و من هم در چهار مسابقه شرکت کرده بودم و تعداد گزینشی‌هایم کامل بود. پس از آن هم که ورزشکار ساموا انصراف داد و توانستم از طریق رنکینگ سهمیه بگیرم. به قدری خوشحالم که نمی‌دانم چه بگویم. علاوه بر تلاش خودم، کمک خدا نیز مؤثر بوده است و واقعاً قدر این المپیک را می‌دانم.»

Page Generated in 0.0049 sec