printlogo


کد خبر: 231520تاریخ: 1400/4/6 00:00
پنجعلی: 10 بار جلوی تجمع بچه‌های پایه را گرفتم
این بدترین شرایط تاریخ آکادمی پرسپولیس بود


ایران ورزشی – محمد پنجعلی دیروز بعد از حدود یک سال و نیم حضور در پست مدیریت آکادمی باشگاه پرسپولیس از کار برکنار شد. زمزمه تغییرات در آکادمی و برکناری پنجعلی از حدود دو هفته قبل به گوش می‌رسید تا اینکه دیروز باشگاه پرسپولیس با انتشار یک متن احساسی خبر از پایان این همکاری داد و اعلام کرد قرار است از این به بعد از تجارب پنجعلی به عنوان مشاور استفاده شود. سمتی که کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی قویاً ردش کرده و در گفت و گو با ما اعلام می‌کند هرگز حاضر نیست به عنوان مشاور با باشگاه همکاری کند.

آقای پنجعلی با یک پیام احساسی شما را کنار گذاشتند.
 (با خنده) خب لطف داشتند.
شما از این مسأله خبر داشتید یا خودتان هم از این پیام متوجه برکناری‌تان شدید؟
 نه قبلاً صحبت کرده بودیم و من هم عذرخواهی کرده بودم.
عذرخواهی بابت چی؟
پیشنهاداتی دادند اما گفتم نمی‌توانم همکاری کنم.
همان بحث مشاور را می‌گویید؟
 بله من چسبیده به باشگاه نیستم اما خواستم دلیل این قطع همکاری را بدانم. گفتند نتایج ضعیف اما هیچ جای دنیا نتایج در تیم‌های پایه ملاک نیست. ما الان 8 تا از بچه‌هایمان بالا (تیم اصلی) هستند آن وقت ببینید با چه امکاناتی. یک نفر از هیأت مدیره نیامد شرایط ما را ببیند. ما در زمستان با پیراهن آستین کوتاه بازی می‌کردیم و گرمکن نداشتیم. الان فصل تمام شده اما 30 درصد فصل قبل و 50 درصد پول این فصل را نداده‌اند در حالی که کل پول این تیم‌ها یک میلیارد تومان می‌شود بعد آن وقت توقع دارند تعریف بشود و نتیجه می‌خواهند. این در شأن و شخصیت باشگاه ما نیست و اینطوری شخصیت آکادمی باشگاه زیر سؤال می‌رود. ببینید آکادمی‌های دیگر چه مشکلی دارند. نمی‌خواهم اسم بیاورم. اما من روی اسم این بچه‌ها قسم می‌خوردم آن هم در شرایطی که هنوز پول‌شان را نداده‌اند در حالی که قراردادها همه زیر 60 میلیون تومان است.
شما حدوداً یک سال و نیم مدیر آکادمی بودید و با سه تا مدیر کار کردید.
 بله اما شرایط فرقی نمی‌کرد و این آخری خیلی ناجورتر بود و در تاریخ آکادمی باشگاه سابقه نداشت چون هیچ حالی از ما نمی‌پرسیدند. ما لباس برای تمرین نداشتیم . یکسری لباس در انبار باشگاه بود. یک حوض در آن انبار وجود دارد که در یک زیرزمین است. در آن حوض لباس‌ها را به صورت فله‌ای ریخته بودند که خودم به اتفاق یکی از مربیان تیم‌های پایه و یکی از عوامل باشگاه به آنجا رفتیم و بین آن لباس‌ها برای تمرین تیم‌هایمان لباس جور کردیم . آن لباس‌ها قبلاً استفاده شده بود و آرم و تبلیغاتش برای 8-7 سال پیش بود اما مجبور بودیم از بین آنها لباس انتخاب کنیم. ما توپ برای تمرین نداشتیم. چهار تا تیم آکادمی کلاً 20 تا توپ داشتند آن هم توپ‌های کهنه که استاندارد نبودند.
زمین درفشی‌فر هم که در بدترین ساعت به تیم‌های پایه اختصاص می‌یافت.
 بله زمین اجاره بود و ساعت 8 صبح بچه 14-13 ساله باید از خواب بلند می‌شد می‌آمد سر تمرین در حالی که باید قبلش یک چیزی می‌خورد و کالری می‌گرفت.
شما این مشکلات را به باشگاه انتقال می‌دادید؟
 بله من مرتب در باشگاه بودم. از سر تمرین می‌رفتم باشگاه که می‌گفتند داریم می‌گیریم. همین جوری خیلی ناجورتر بود چون یک نفر بلند نشد سر بازی‌هایمان بیاید بگوید دردتان چیست. ما پول آب خوردن بچه‌ها را خودمان می‌دادیم. به باشگاه می‌گفتیم تنخواه بدهید اما اصلاً اتفاقی نمی‌افتاد.
شما تمام این موارد را انتقال می‌دادید به مدیران باشگاه؟
 همه چیز را می‌گفتیم. ببینید ما سال قبل با پنجره بسته مواجه بودیم و نمی‌توانستیم بازیکن بگیریم. بازیکنان خوب از شهرستان می‌آمدند و امکانات و خوابگاه می‌خواستند که ما نداشتیم و همان بازیکن به تیم حریف می‌رفت و 2 گل به ما می‌زد. حالا خدا را شکر امسال تیم‌های ما نیفتادند چون با این شرایط استحقاق سقوط را صددرصد داشتند اما مربیان زحمتکش ما که همه سلامت کار کردند اجازه ندادند این اتفاق بیفتد. رضا جباری و حسن خان‌محمدی در ورزشگاه درفشی‌فر خوابگاه درست کردند تا اجازه ندهند 8-7 تا از بچه‌های ما بروند در پارک بخوابند اما گفتند کرونا هست. مربیان ما با خرج خودشان برای این خوابگاه کولر و تخت گرفتند اما گفتند کروناست و نمی‌توانیم اجازه بدهیم آنجا باشند. ما هم گفتیم اینها در تمرینات با هم هستند و اگر قرار بر گرفتن کرونا باشد شاید در تمرین هم بگیرند. اینها البته بهانه بود. با این شرایط ما بازیکنانی مثل حسین‌پور و مهدی عبدی را به بالا دادیم که دیدید عبدی در آسیا گل زد، در دربی گل زد و آخرینش هم همین گل بازی دیشب (مس رفسنجان) بود که همه گل‌های ارزشمندی بوده.
شما از برکناری تان ناراحت هستید؟
 نه والله، اصلاً ناراحت نیستم اما ان‌شاءالله مشکلات را برطرف کنند و شخصی برخورد نکنند. اینجا باشگاه خودمان است و 43 سال در این باشگاه بوده‌ام اما این باشگاه مال مردم است و مردم پایش ایستاده‌اند. همین مردم به ما آبرو دادند و بزرگ‌مان کردند. من فقط 18 سال در پرسپولیس بازی کردم. اصلاً ناراحت نیستم و افتخار می‌کنم که با آبرویی که مردم به من دادند زندگی کردم و می‌کنم اما واقعاً تعریفی وجود ندارد و آکادمی پرسپولیس مشکلات زیادی دارد.
قبول دارید اگر خودتان پیگیرتر بودید شاید شرایط بهتر می‌شد؟
 پیگیری من دائم بود. خسته می‌شدم اما مرتب پیگیری می‌کردم آن هم برای چقدر؟ 20 میلیون تومان تنخواه. 15-10 روز پیش به ما گفتند این پول را به عنوان تنخواه می‌دهیم که بالاخره چند روز قبل دادند. ده دفعه بچه‌ها ناراحت بودند و می‌خواستند به باشگاه بروند که من به آقای سمیعی اطلاع دادم و نمی‌گذاشتم تجمع شود. بچه‌ها واقعاً ناراحت بودند و همه را مدیریت بخصوص آقای شکوری می‌دانستند اما ایشان فقط گوش می‌داد.
شما یک بار هم در دوره اول مدیریت حبیب کاشانی مدیر آکادمی بودید.
آن دوره مشکل نداشتیم. این را یادم رفت بگویم. وقتی آقای کاشانی رفت روز آخر با ما تسویه کرد و ما پول بچه‌ها را صفر کردیم و پول همه‌شان را کامل دادیم.
قبول نکردید که مشاور باشگاه باشید؟
 نه، گفتند مشاور گفتم من در امور فوتبالی نمی‌توانم کمک کنم چه برسد به اینکه بیایم مشاوره اقتصادی و ایده بدهم. باید بگویم آکادمی عوض کردنی نیست اما اینها را نمی‌دانند. همه جای دنیا نخبه‌ها را نگه می‌دارند و می‌سازند و تحویل باشگاه می‌دهند. تا حالا شنیده‌اید بگویند جوانان بارسا دوم شد، چهارم شد یا قهرمان شد؟ یا شنیده‌اید بگویند امید بایرن مونیخ قهرمان شد؟


Page Generated in 0.0056 sec