printlogo


کد خبر: 231519تاریخ: 1400/4/6 00:00
بازیکنان پرسپولیس: مس رفسنجان برای مساوی 50 میلیون پاداش می‌داد، ما بردیم و هیچی نگرفتیم
وضعیت نارنجی مایل به قرمز در تیم صدرنشین

گزارش
محمدقراگزلو   
پرسپولیس هر چند به صورت موقت اما با برد در رفسنجان به صدر جدول رسید. این برد با سختی و مرارت در زمین چمن مصنوعی و در شرایطی که سرخ‌ها سه بازیکن مصدوم و یک محروم داشتند به دست آمد و از آنجا که در خانه حریف و قبل از بازی سخت سپاهان مقابل فولاد حاصل شد اهمیت بسیار زیادی داشت. پرسپولیس دوباره گل نخورد و با یک برد اقتصادی به مسیر خود برای رسیدن به پنجمین قهرمانی متوالی ادامه داد اما فردای این برد هیچ چیزی در تیم صدرنشین لیگ برتر خوب نبود!
دیروز بازیکنان پرسپولیس از شرایط مالی باشگاه و بی‌توجهی به پرداختی‌های آنها شاکی و عصبانی بودند و دل و دماغ تمرین کردن حتی ریکاوری چند دقیقه‌ای که شامل چند دقیقه دویدن دور زمین چمن می‌شود را نداشتند. این برای چندمین بار است که در این فصل بازیکنان از وضعیت مالی خود شاکی هستند و گلایه‌های‌شان را به اعضای کادر فنی مطرح می‌کنند. مربیان تیم هم حرف‌های آنها را می‌شنوند و به بازیکنان حق می‌دهند اما برای آنها هم سخت است که در این وضعیت تمرکزشان را از روی بازی‌های مهمی که هر کدام حکم فینال دارد، بردارند و مدام با بازیکنان صحبت کنند و بگویند صبر کنید، دندان روی جگر بگذارید، بالاخره پرداخت می‌کنند و ...
بازیکنان پرسپولیس در شرایطی که کل کل بین آنها و بازیکنان تیم حریف درباره میزان توجه دولت و دریافتی‌های‌شان بالا گرفته از شرایط مالی و پرداختی‌های باشگاه به شدت شاکی‌اند و خواستار روشن شدن تکلیف‌شان هستند. آنها می‌گویند به ما لقب تیم حکومتی داده‌اند اما چرا در فاصله شش بازی مانده به پایان فصل باشگاه فقط 60 درصد پرداختی داشته و اگر نمی‌توانند بخشی از قراردادهایمان را پرداخت کنند چرا برای بردهایمان پاداش نمی‌دهند؟
بازیکنان پرسپولیس به ازای 7 تا از بردهایشان در این فصل لیگ برتر 35 میلیون تومان گرفته‌اند؛ یعنی هر برد 5 میلیون و می‌گویند این عدد در مقابل پاداش سایر تیم‌ها برای بردهایشان ناچیز است.
جالب است که آنها از همین بازی جمعه شب شان مقابل مس رفسنجان مثال می‌زنند و حقیقتی رو کرده‌اند که شگفت انگیز است. بازیکنان پرسپولیس که طبیعتاً رفقایی در این تیم دارند از آنها شنیده بودند بازیکنان مس در صورت توقف پرسپولیس یعنی حتی نتیجه مساوی نفری 50 میلیون پاداش می‌گرفتند و حتماً رقم پاداش برای شکست پرسپولیس خیلی بیشتر از این رقم 50 میلیون تومانی بود. حالا این مسأله خیلی به چشم بازیکنان پرسپولیس آمده و صدای اعتراض آنها را بلند کرده.
آنها می‌گویند چرا باشگاه پاداش بقیه بردهایشان در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را پرداخت نمی‌کند و چرا هیچ خبری ازپول نیست؟ این مسأله دیروز شرایط تمرین تیم را تحت تأثیر قرار داد و بازیکنان پرسپولیس به جای خوشحالی از برد خارج از خانه و صدرنشینی، همه با چهره‌هایی پژمرده و گرفته در تمرین حاضر شدند و البته دلیل ناراحتی‌شان را هم به کادر فنی انتقال دادند.
همین مسأله باعث شد در حین تمرین یحیی گل محمدی تماسی با مدیریت باشگاه داشته و جویای وضعیت پرداختی به بازیکنان شود اما از باشگاه خبر رسید فعلاً پولی برای پرداخت وجود ندارد.
این وضعیت نارنجی مایل به قرمز در تیم صدرنشین لیگ برتر در شرایطی نگران کننده به نظر می‌رسد که آنها در رقابت سخت و شانه به شانه با سپاهان برای قهرمانی قرار دارند و هر موضوع حاشیه‌ای می‌تواند آنها را از مسیر درست‌شان خارج کند.
در حال حاضر پرسپولیس با وجود مشکلات ناشی از مصدومیت‌ها، شرایط فنی خوبی دارد و روند پیروزی‌های خود را ادامه داده تا برای قهرمانی یکی از شانس‌های اصلی باشد اما تداوم مشکلات مالی و دلخوری بازیکنان از باشگاه که برای چندمین بار در طول این فصل علنی می‌شود شرایط را نگران کننده و خطرناک کرده است.
در این شرایط مربیان تیم چاره‌ای ندارند جز اینکه بازیکنان را به صبر و آرامش دعوت کنند و از آنها بخواهند به تمرینات‌شان ادامه بدهند تا بلکه وضعیت تغییر کند اما تکرار اتفاقات اینچنینی و سر و کله زدن با بازیکنان در شرایطی که می‌دانند بازیکنان حق دارند که سر وقت پول بگیرند حتی آنها را هم خسته کرده است.
در عین حال به نظر می‌رسد فعلاً پولی برای اعضای تیم واریز نخواهد شد چرا که پرونده سنگین کالدرون هنوز بسته نشده است. کمتر از 5 روز دیگر باشگاه پرسپولیس فرصت دارد تا طلب سنگینش به کالدرون و دستیارش به علاوه جریمه‌های تأیید شده از سوی دادگاه عالی ورزش را پرداخت کند که برای این منظور مثل دفعات قبل چاره‌ای جز قرض کردن و دل بستن به پاس شدن آنها بعد از دریافت پاداش‌های بلوکه شده در آینده نیست.
با این شرایط مدیران باشگاه پرسپولیس با یک بحران دوسویه مواجهند؛ یکی بستن پرونده کالدرون و دیگری خاموش کردن اعتراض بازیکنان در شرایط حساس کنونی فصل که موفقیت در هر کدام از این دو جبهه برای سمیعی، صدری و شکوری چیزی شبیه غیر ممکن است.


Page Generated in 0.0050 sec