printlogo


کد خبر: 231510تاریخ: 1400/4/6 00:00
هلند-جمهوری چک، مرحله یک‌هشتم ‌نهایی، ساعت 20:30
مسیر راحت لاله‌های نارنجی



تیم ملی هلند که با فرانک دی بوئر در یورو 2020 فراتر از انتظارات ظاهر شده، امشب در پوشکاش آره نای بوداپست در مرحله یک‌هشتم‌ نهایی مقابل جمهوری چک قرار می‌گیرد. نارنجی‌ها با بردن هر سه بازی‌شان در مرحله گروهی صعود کردند در حالی که تیم حریف به عنوان یکی از چهار تیم سوم راهی جمع 16 تیم پایانی شد. هلند ماهیت هجومی خود را دوباره به نمایش گذاشته و با هشت گل بهترین خط حمله مرحله گروهی را به خود اختصاص داد؛ تیم دی بوئر در 10 بازی آخرش در رقابت‌های مختلف حداقل دو گل زده. دی بوئر با چینش 2-1-4-3 توانسته نظر مخاطبان و منتقدان را جذب کند و اگر امشب برنده شوند، در مرحله بعد با برنده بازی ولز و دانمارک روبه‌رو می‌شوند، این یعنی راهشان تا نیمه‌نهایی زیاد سخت نیست و دی بوئر می‌تواند به رویاپردازی ادامه دهد. از یورو 2000 که دی بوئر عضو تأثیرگذار هلند بود، این تیم نتوانسته چهار بازی اولش در جام ملت‌های اروپا را ببرد اما با جذابیتی که ارائه کرده امیدوار است برای نخستین بار از سال 2008 به یک‌چهارم ‌نهایی برود. تیم یاروسلاو شیلهاوی اما در آخرین بازی مرحله گروهی در ویمبلی به انگلیس باخت و تنها شکستش تا اینجا رقم خورد. جمهوری چک که در دوره قبل از مرحله گروهی بالاتر نرفت، امید دارد چرخه افت هشت‌ساله را متوقف کند. این تیم در 1996 نایب قهرمان شد، در 2004 تا نیمه‌نهایی پیش رفت و در 2012 از یک‌چهارم‌نهایی بالاتر نرفت. دو تیم در مرحله گروهی سال 2004 یک بازی هیجان‌انگیز برگزار کردند که چک با گل‌های میلان باروش و ولادیمیر اسمیچر بازگشت رویایی و برد 3 بر 2 را رقم زد. آخرین بازی دو تیم شش سال پیش هم با همین نتیجه به پایان رسید.
 اخبار تیمی
لوک دیونگ مهاجم تیم ملی هلند به دلیل مصدومیت زانو یک بار دیگر این تیم را همراهی نمی‌کند اما جای خالی کسی که در مرحله گروهی تنها 10 دقیقه بازی کرده چندان احساس نمی‌شود.
دی بوئر اما به هر حال در خط حمله دردسر دارد و باید تصمیم بگیرد؛ ووت وگهورست امیدوار است به اندازه کافی برای کنارزدن دونیل مالن و حضور در کنار ممفیس دپای دست نیافتنی خوب بازی کرده باشد. قدرت بدنی وگهورست به علاوه قد 195 سانتیمتری او شاید مقابل چک‌های تنومند بیشتر به کار آید ضمن اینکه مارتن درون بعد از اینکه مقابل مقدونیه شمالی استراحت کرد، احتمالاً به ترکیب اصلی برمی‌گردد. جمهوری چک اما مجبور به یک تغییر در دفاع چپ است چون یان بوریل مقابل انگلیس دومین کارت زرد خود در این تورنمنت را گرفت و برای همین آلس ماتیو از برشا جای او را خواهد گرفت. شیلهاوی با وجود بازی نه چندان مقبول جمهوری چک در ویمبلی تغییرات زیادی در تیمش اعمال نمی‌کند، شاید تنها دغدغه مربی جمهوری چک درباره زوج توماس سوچک در خط میانی است که الکس کرال و توماس هولس برای آن با یکدیگر رقابت دارند. پاتریک شیک با زدن سه گل با چهار بازیکن دیگر از جمله جورجینیو واینالدوم به طور مشترک در رده دوم گلزنان برتر تورنمنت قرار دارد اما در طول 180 دقیقه بازی با کرواسی و انگلیس تنها یک ضربه در چارچوب به نام او ثبت شده است.

‌ترکیب احتمالی
هلند: استکلنبورگ؛ دی فرای، بلیند، دلیخت؛ دامفرایس، دیونگ، درون، فان آنهولت؛ واینالدوم؛ دپای، وگهورست
جمهوری چک: واچلیک؛ کوفال، سلوستکا، کالاس، ماتیو؛ هولس، سوچک؛ ماسوپوست، داریدا، یانکتو؛ شیک




 


Page Generated in 0.0058 sec