printlogo


کد خبر: 231508تاریخ: 1400/4/6 00:00
هری کین پس از نمایش‌های ضعیف:
مهم این است که در مرحله حذفی در اوج باشی



هری کین شگفتی‌ساز فصل است اما مسأله این است که او از فصل 15-2014، تاکنون هر فصل شگفتی‌ساز شده. بارها شده، مانند همین حالا که کاپیتان انگلیس زیر تیغ منتقدان برود و کسی هم از تاریخ درس نگیرد؛ این درس که نباید کین را دست کم گرفت. منتقدان حتی ماه گذشته را هم فراموش کرده‌اند، زمانی که مهاجم تاتنهام برای سومین بار کفش طلای لیگ برتر را گرفت.
برای کین، این چیزها مهم نیست. این سروصداها اثری ندارد. برای او اینکه یک فرصت را از دست بدهد یا دوره افت را سپری کند اهمیتی ندارد. او حالا در سه بازی انگلیس در یورو 2020 گلی نزده و تنها یک بار ضربه داخل چارچوب زده است. یکی از بهترین ویژگی‌های کین این است که برخلاف مهاجمان مرکزی دیگر، او بازیکنی نیست که بازی‌اش وابسته به اعتماد به نفس‌اش باشد.
کین به تکنیک خود باور دارد. او می‌داند کارهایی که صدها بار انجام داده را بلد است. این کارها همیشه برای او جواب داده و پس از این هم جواب خواهد داد.
پیش از بازی مرحله یک‌هشتم نهایی برابر آلمان در ویمبلی که می‌تواند مهم‌ترین دیدار دوران بازی کین باشد، او را دیدیم که در سنت‌جورجز پارک، زیر باران، پشت میزی چتردار نشسته است. او آرام، طبیعی و خونسرد بود.
کین می‌گوید: «این اولین باری نیست که مردم به توانایی‌های من تردید پیدا کرده‌اند. این بخشی از دوران ورزشی من است. این را بارها گفته‌ام که به عنوان یک مهاجم، برخی دوره‌های عالی را پشت سر می‌گذارید که در آنها در هر بازی گل می‌زنید و هر لمس توپی که دارید به دروازه می‌رود. بعد، برخی دوران‌ها هم هستند که در آنها، اوضاع مطابق انتظار شما پیش نمی‌روند. تا اینجای تورنمنت، برای من اینطور بوده است.
مردم خیلی سریع نظر خود را عوض می‌کنند. از زمانی که کفش طلا را بردم مدت زیادی نگذشته است. در آن هنگام می‌گفتند من بهترین بازیکن جهان هستم و مردم از من زیاد تعریف می‌کردند اما بازیکن نباید خیلی به اوج برود یا خود را خیلی پایین بداند. بازیکن باید در وضعیت خنثی باشد. باور به خود بسیار مهم است و من همیشه به خودم باور داشته‌ام. شاید 10، 15 بازی گل نزنم اما اگر فرصتی نصیب من شود، می‌دانم که آن را گل می‌کنم.»
کین در دو بازی اول انگلیس – برد یک بر صفر مقابل کرواسی و تساوی بدون گل برابر اسکاتلند – ضعیف بود و هرچند در دیدار پایانی بهتر کار کرد – برد یک بر صفر مقابل جمهوری چک – اما هنوز با دوران اوجش فاصله دارد. به نظر می‌رسد که بهترین گلزن جام جهانی 2018 نیاز به یک گل دارد تا در این تورنمنت احیا شود اما او می‌گوید مسأله این است گل را زمانی بزند که واقعاً اهمیت دارد.
کین می‌گوید: «باید در زمان مناسب به اوج برسید و در یک تورنمنت، زمان مناسب مرحله حذفی است. دو بازی اولی که داشتیم بهترین بازی‌های من نبود. من بی‌تردید می‌توانستم بهتر ظاهر شوم اما در بازی سوم حس خیلی بهتری داشتم. من بسیار بیشتر درگیر جریان بازی شدم، نه فقط با توپ که بدون توپ هم همینطور. من بازیکنان حریف را نگه می‌داشتم. من در جایگاه خوبی هستم. از نظر فیزیکی، در حالی پا به بازی می‌گذارم که در بهترین فرم خود در این تورنمنت به سر می‌برم. در روسیه، کار را عالی آغاز کردم، گل‌های بسیاری زدم و بعد از آن شاید بهترین عملکرد خود را در مراحل یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی نداشتم. مسأله مهم این است که حالا خونسرد هستم. تیم آرام است و شرایط ما پیش از بازی بزرگ مقابل آلمان کنترل‌شده است.»
اما اوضاع کین در خارج از میدان نامشخص است. او در حال حاضر به دنبال کسب آمادگی است ولی اینکه تاتنهام مربی ندارد و اینکه او می‌خواهد از این تیم جدا شود باعث پرت شدن حواس او شده است. البته او از کودکی رویای آن را داشته که در یک تورنمنت، در خاک انگلیس، این تیم را به قهرمانی برساند. این می‌تواند باعث تمرکز او شود. کین می‌گوید: «وقتی با تیم انگلیس هستم، کاملاً روی این تیم تمرکز دارم. برادرم ایجنت من است و تنها باری که در هفته‌های گذشته با او صحبت کرده‌ام گفته: موفق باشی، انگلیس را به پیروزی برسان. من با انگلیس به اندازه کافی دغدغه دارم. وقتی که به عنوان مهاجم گل نمی‌زنید، مردم به سراغ ریزترین جزئیات می‌روند. حالا هم این اتفاق افتاده است. من سریال تماشا می‌کنم. با پسران بیلیارد یا تنیس روی میز بازی می‌کنیم. گاهی حواشی به سراغت می‌آید اما من از تجربه تورنمنت‌های گذشته می‌دانم که باید روی بازی‌ها تمرکز کنم، کاری که درست است را انجام دهم و هیچ پشیمانی هم نداشته باشم.»
منبع: گاردین


 


Page Generated in 0.0059 sec