printlogo


کد خبر: 231506تاریخ: 1400/4/6 00:00
بلژیک – پرتغال؛ یک‌هشتم نهایی یورو 2020، ساعت 23:30
کار سخت قهرمان



یکی از دیدارهای بزرگ مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2020 در سویل برگزار می‌شود و در آن، بلژیک که تمامی دیدارهایش در این تورنمنت را برده، برابر پرتغال، قهرمان دوره پیش قرار می‌گیرد.
 
روزهای خوب بلژیک
بلژیک هر سه بازی خود در گروه B را با پیروزی پشت سر گذاشت اما پرتغال در گروه F پشت سر فرانسه و آلمان قرار گرفت و با کسب رده سوم صعود کرد.
هرچند بلژیک در مرحله گروهی مشکل چندانی نداشت اما آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی با قرعه آسانی روبه‌رو نیستند و پرتغال رقیب سختی برایشان است. بلژیک در گروه B ابتدا روسیه را با نتیجه سه بر صفر شکست داد و سپس دانمارک را دو بر یک برد. آنها در روز آخر برابر فنلاند دیدار کردند و گل‌به‌خودی لوکاس هرادچکی باعث شد که بلژیک پیش بیفتد و در نهایت گل روملو لوکاکو خیال آنها را آسوده کرد.
تیم روبرتو مارتینس در 12 بازی اخیر خود شکست نخورده است و رویای قهرمانی در سر دارد. البته برنده این دیدار احتمالاً در مرحله بعد با تیم خطرناک ایتالیا روبه‌رو خواهد شد.
بلژیک در جام جهانی 2018 به رده سوم رسید اما از سال 1980 که به فینال جام ملت‌های اروپا راه یافت، تاکنون نتوانسته از مرحله یک‌چهارم نهایی عبور کند. به این ترتیب آنها تجربه کمی در مراحل پایانی این مسابقات دارند، هرچند که آنها را یکی از بهترین تیم‌های ملی حال حاضر دنیای فوتبال می‌دانند.
 
صعود سخت پرتغال
پرتغال با تساوی دو بر دو مقابل فرانسه به دور بعد راه یافت. در روز آخر گروه آنها، اتفاقات جالبی روی داد و در نهایت تیم مجارستان که درخشان ظاهر شده بود در رده چهارم قرار گرفت و حذف شد.
مردان فرناندو سانتوس در بازی اول برابر مجارستان قدرتمند ظاهر شدند و سه بر صفر بازی را بردند. آنها سپس مقابل آلمان با نتیجه چهار بر دو شکست خوردند و به این ترتیب کارشان در بازی برابر فرانسه پیچیده شد. دو پنالتی کریستیانو رونالدو باعث شد آنها یک امتیاز برابر قهرمان جهان بگیرند و به عنوان یکی از تیم‌های سوم برتر به دور بعد صعود کنند. رونالدو حالا با 109 گل زده در کنار علی دایی بهترین گلزن تاریخ تیم‌های ملی است.
پرتغال در یورو 2016 قهرمان شد. آنها در یورو 2000 و 2012 هم به مرحله نیمه‌نهایی رسیده بودند و در یورو 2004 در خانه هم به نایب‌قهرمانی دست یافتند. این نشان می‌دهد که آنها در این رقابت‌ها چه سابقه خوبی دارند.
پرتغال برای رسیدن به یک فینال دیگر کار سختی پیش رو دارد و اگر بلژیک را ببرد، باید مقابل تیم‌هایی مانند ایتالیا، فرانسه یا اسپانیا قرار بگیرد. تماشای بازی آنها در یکشنبه شب جذاب خواهد بود. تیم بلژیک بی‌تردید بر این باور است که می‌تواند پرتغال را از پیش رو بردارد.
 
اخبار دو تیم
دست مارتینس در این دیدار باز است اما انتظار می‌رود که در یک‌سوم هجومی، کوین دبروین و ادن آزار در کنار لوکاکو قرار بگیرند. به این ترتیب، دریس مرتنس روی نیمکت می‌نشیند.
دریک بویاتا در دفاع سه‌نفره بلژیک جای جیسون دنایر را می‌گیرد و تورگان آزار هم احتمالاً یانیک کاراسکو را نیمکت‌نشین می‌کند و در پست بال تدافعی چپ بازی خواهد کرد.
یوری تیلمان مقابل فنلاند بازی نکرد اما برای این مسابقه به ترکیب برمی‌گردد و اکسل ویتسل احتمالاً در مرکز میدان حضور خواهد یافت تا به این ترتیب د‌بروین بتواند به حمله برود.
در پرتغال، نلسون سمدو به دلیل آسیب‌دیدگی مقابل فرانسه، مدتی نتوانست تمرین کند اما این مدافع حالا به تمرینات برگشته و اگر مربی تیم بخواهد، او را به جای دیوگو دالوت بازی خواهد داد.
دانیلو پریرا هم با ضربه‌ای که در بازی با فرانسه به صورتش وارد شد، به نظر می‌رسید در این بازی غایب باشد اما این هافبک احتمالاً به میادین برمی‌گردد و در خط میانی سه‌نفره پرتغال حضور خواهد یافت. سانتوس شاید با سیستم 3-3-4 که چهارشنبه خوب جواب داد تیمش را به میدان بفرستد؛ در این صورت، برونو فرناندس بار دیگر نیمکت‌نشین می‌شود.
ویلیام کاروالیو و روبن نوس گزینه‌های جانشینی دانیلو هستند اما مربی شاید به فکر استفاده از سیستم 1-3-2-4 باشد تا به این ترتیب فرناندس هم بتواند به میدان برود ولی در این حالت، پرتغال مقابل بلژیک آسیب‌پذیرتر خواهد بود.

‌ترکیب احتمالی
بلژیک: کورتوا؛ آلدرویرلد، بویاتا، فرتونگن؛ مونیه، تیلمان، ویتسل، ت. آزار؛ ا. آزار، لوکاکو، د‌بروین.
پرتغال: پاتریسیو؛ سمدو، دیاس، په‌په، گوئریرو؛ موتینیو، دانیلو، سانچس؛ برناردو، رونالدو، ژوتا.



 


Page Generated in 0.0050 sec