printlogo


کد خبر: 231498تاریخ: 1400/4/6 00:00
هفته سی و یکم لیگ یک
بوشهر میزبان مدعیان

مهدی نصراللهی 
فقط چهار بازی و 360 دقیقه باقی مانده تا تکلیف تیم‌های صعود و سقوط‌کننده نهایی شود. امروز 90 دقیقه آن سپری می‌شود، مسابقاتی که هر کدامش یک فینال برای تیم‌ها به حساب می‌آید. بدون شک حساس‌ترین بازی به میزبانی بوشهری‌ها برگزار می‌شود. جایی که شاهین 49 امتیازی از صدرنشین لیگ یعنی هوادار پذیرایی می‌کند. مسابقه‌ای که شاید تکلیف یک تیم را تا حدودی مشخص یا اینکه معادلات بالای جدول را پیچیده‌تر کند. تصور کنید اگر هوادار با سه امتیاز به تهران برگردد 56 امتیازی شده و فاصله‌اش با همین شاهین به عدد هفت می‌رسد و اگر فجر برنده بازی امروز مقابل حریفش باشد اختلاف این دو تیم هم به عدد پنج می‌رسد اما اگر سه امتیاز در بوشهر بماند اختلاف شاهین و هوادار به عدد یک می‌رسد و آن وقت این فرصت نصیب بادران خواهد شد تا به صدر برسد.
بادران اما برای پیروز شدن کار بسیار سختی مقابل چوکا دارد. آنها با اینکه میزبان هستند اما خوب می‌دانند این تیم شمالی با فرشاد پیوس متحول شده و از طرفی همچنان خطر سقوط در انتهای جدول را احساس می‌کند. پس برای آنها یک امتیاز هم ارزش بسیار دارد. البته اگر آنها در این بازی شکست هم بخورند از جایگاه‌شان در جدول تکان نخواهند خورد.
تیم فجر سپاسی که حالا سرمربی‌اش خواستار افزایش تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر شده میزبان آرمان‌گهر خواهد بود. برای تیم شیرازی این بازی و این هفته یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین هفته‌های لیگ است به شرطی که بتوانند سه امتیاز بازی را به دست آورند. اگر این اتفاق بیفتد 51 امتیازی شده و نتیجه بازی هوادار و شاهین هر چه که باشد (به خصوص تساوی) برای آنها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. تیم سیرجانی هم با امتیازهایی که به دست آورده خیالش راحت شده که هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند. خوشه‌طلایی ساوه که همچنان شانس زیادی برای خودش قائل است، در خانه به مصاف پارس جم می‌رود. تیم جنوبی هم نه سقوط می‌کند، نه صعود و به همین دلیل بدون استرس مقابل ساوه‌ای‌ها به میدان می‌رود. خوشه‌طلایی برای ماندن در جمع مدعیان باید برنده از زمین خارج شود چون در غیر این صورت اختلافش با بالانشین‌ها زیاد و رسیدن به آنها در سه هفته پایانی خیلی خیلی سخت‌تر می‌شود.
مس کرمان که بعد از جدایی رضا مهاجری هدایتش به فرهاد کاظمی سپرده شد، در اولین بازی‌اش به ملوان در انزلی باخت و حالا این مربی برای جلب اعتماد مسئولان باشگاه و کارخانه باید رایکا را شکست دهد اما فراموش نکنیم تیم بابلی با پیروز قربانی سرمربی جدیدش در اولین بازی شهرداری آستارا را شکست داد. همین سه امتیاز خیال‌شان را تا حدود زیادی راحت کرد و حالا پیروز و شاگردانش با اعتماد به نفس بیشتری به زمین می‌روند.
استقلال خوزستان که حالا افسوس امتیازهای از دست رفته را می‌خورد میهمان تیم انتهای جدولی گل‌ریحان البرز است که هدایتش را از هفته گذشته علی جانملکی برعهده گرفت. حالا به دلیل جایگاهی که گل‌ریحان در انتهای جدول دارد برخی از بازیکنان این تیم اولتیماتومی دریافت کرده‌اند که اگر کم‌کاری کنند به شدت با آنها برخورد خواهد شد. فدراسیون تهدید کرده نام این بازیکنان رسانه‌ای و با محرومیت‌هایی هم مواجه می‌شوند. با این اتفاق کار برای آبی‌های اهوازی به مراتب سخت‌تر می‌شود چرا که بازیکنان گل‌ریحان با همه توان‌شان به میدان می‌روند.
تقابل تیم‌های استقلال ملاثانی با قشقایی شیراز هم حساسیت زیادی دارد چون هر دو تیم هنوز خیال‌شان از ماندن راحت نشده است. بخصوص تیم شیرازی که دو امتیاز هم کمتر دارد. شهرداری آستارا هم در حالی از خیبر پذیرایی می‌کند که تیم عبدالله ویسی از روزهای خوبش فاصله گرفته و دیگر شانسی برای صعود ندارد. خیبر بعد از باخت به هوادار در تهران هفته گذشته در خانه‌اش هم به شاهین بوشهر باخت.  
نود ارومیه هم برای ماندن باید ملوان را شکست دهد. میزبان فقط باید برنده شود تا امیدهایش زنده بماند. آنها اگر ببازند یک گام دیگر به سقوط نزدیک می‌شوند اما در نقطه مقابل ملوان و شاگردان مازیار زارع هیچ استرسی ندارند.

بیک‌زاده: مقابل رایکا 9 بازیکن را نداریم


هاشم بیک‌زاده مربی مس کرمان تأکید کرد در بازی با رایکا ۹ بازیکن را به دلایل مختلف در اختیار ندارند: «متأسفانه 9 بازیکن را به دلیل ابتلا به کرونا، مصدومیت و محرومیت در اختیار نداریم و شرایط سخت است ولی با این وضعیت هم به چیزی جز برد فکر نمی‌کنیم. بچه‌ها انگیزه زیادی برای نتیجه گرفتن دارند و باید تحت هر شرایطی 3 امتیاز این بازی خانگی را بگیریم.» بیک‌زاده درباره اینکه آیا مس می‌تواند به لیگ برتر صعود کند یا نه، می‌گوید: «فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. ما 4 بازی دیگر داریم و 12 امتیاز دست نخورده باقی مانده است. بازیکنان هم به‌خوبی می‌دانند که برای لیگ برتری شدن باید هر 4 بازی را ببریم. ما اصلاً برای لیگ برتری شدن ناامید نیستیم ولی مهم این است که در بازی‌های باقی‌مانده خوب نتیجه بگیریم. ان‌شاءالله که این اتفاق بیفتد و صعود کنیم.»



 


Page Generated in 0.0059 sec