printlogo


کد خبر: 228486تاریخ: 1400/2/7 00:00
این تیمی است که فکری بسته است
سبو شهبازیان: در آسیا از خط حمله استقلال وحشت دارند

مهدیه دریابیگی  
 
استقلال در بازی‌های آسیایی خوب نتیجه گرفته و خوب گل می‌زند اما برعکس اصلاً خوب دفاع نمی‌کند و این معضل می‌تواند در ادامه بلای جان استقلال شود. استقلال در حال حاضر با الدحیل یک امتیاز تفاوت دارد و با تیم الاهلی هم‌امتیاز است و شاید این اختلاف کم باعث دردسر تیم استقلال شود. البته استقلال باید با دو حریفی بازی کند که پیش از این آنها را با نتیجه پرگل برده است. هواداران در این رقابت بسیار امیدوار به نتیجه گرفتن استقلال و صعود این تیم هستند، درست مثل سبو شهبازیان مدافع سابق استقلال که حتی معتقد است استقلال می‌تواند قهرمان این جام شود.
 
استقلال تاکنون در بازی‌های آسیایی بد نتیجه نگرفته است، نظرتان در خصوص بازی‌های این تیم چیست؟
 گروه استقلال در این رقابت‌ها سخت بود و با تیم‌های قدرتمندی باید بازی می‌کرد و از آنجا که بازی‌ها به فاصله سه روز برگزار می‌شود کار هم سخت‌تر می‌شود. استقلال در فاز حمله خیلی خوب کار کرده و مهاجمان قدرتمندی دارد اما در فاز دفاعی خوب کار نکرده است. امیدوارم این مسأله هم با درایت مربیان استقلال حل شود تا در مراحل بعدی به مشکل نخوریم. ولی به نظرم از این گروه صعود می‌کنیم.
پس معتقدید که استقلال بدون مشکل صعود می‌کند؟
 قطعاً همینطور است اما همانطور که گفتم بزرگترین مشکل استقلال راحت گل خوردن است.
چکار باید انجام دهند که راحت گل نخوریم؟
 من اگر مربی تیم بودم روی دفاع تیمی کار می‌کردم. باید استقلال در خط دفاعی به ثبات برسد و این همه تغییر در این خط به نظرم جایز نیست. استقلال بعد از زدن هر گل نباید در طول بازی عقب‌نشینی کند چون نمی‌تواند با این اوصاف 90 دقیقه فشار حریف را تحمل کند.
در این رقابت‌ها فرشید اسماعیلی خیلی خوب کار کرده در حالی که پیش از این بیشتر حاشیه‌ساز بود و خیلی هم در خدمت تیم نبود!
 فکر می‌کنم فرشید به پختگی خاصی رسیده است. این بازیکن به خوبی رو به جلو حرکت می‌کند و خیلی خوب هم به دفاع نزدیک می‌شود. در اواخر بازی طوری استارت می‌زند که انگار تازه بازی شروع شده است به نظرم در این تورنمنت فرشید زیاد به استقلال کمک کرده است. این بازیکن به همراه قایدی جزو بهترین بازیکنان استقلال بوده است. فرشید اسماعیلی جایگاه خود را به خوبی در استقلال پیدا کرده و همین مسأله باعث شده که او در این رقابت‌ها اینقدر خوب باشد.
استقلال می‌تواند در این رقابت‌ها امیدوار به قهرمانی باشد؟
 صددرصد. این استقلال پتانسیل قهرمانی را دارد. رقبای استقلال در این رقابت‌ها از خط حمله استقلال وحشت دارند و تعداد گل زده استقلال بالا است.
چقدر فرهاد در رسیدن استقلال به این موقعیت تأثیر داشته است.
    به نظرم فرهاد مجیدی در استقلال همبستگی و همدلی ایجاد کرد و از نظر روحی روی بازیکنان تأثیر داشت وگرنه این تیمی است که فکری بسته و نباید از زحمت‌های او غافل بود.
 

Page Generated in 0.0067 sec