printlogo


کد خبر: 228480تاریخ: 1400/2/7 00:00
خبر

مسابقات شمشیربازی زون آسیا در ازبکستان
ادهمی و سازنچیان دست خالی ماندند
دو شمشیرباز ایران در دومین روز مسابقات شمشیربازی زون آسیا در سابر و فلوره نتوانستند به سهمیه بازی‌های المپیک توکیو دست پیدا کنند. در ادامه مسابقات شمشیربازی زون آسیا در ازبکستان، علیرضا ادهمی، نماینده ایران در فلوره مردان از گرفتن سهمیه المپیک بازماند. علیرضا ادهمی در فلوره مردان در مرحله گروهی چهار باخت و دو پیروزی داشت و نتوانست وارد جدول حذفی مسابقات شود. ادهمی در این مسابقات پانزدهم شد.
همچنین نجمه سازنچیان، دختر سابریست ایران در مسابقات شمشیربازی زون آسیا در ازبکستان موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو نشد. در دومین روز از مسابقات شمشیربازی زون آسیا در ازبکستان که انتخابی المپیک توکیو است، رقابت اسلحه سابر زنان برگزار شد و نجمه سازنچیان نماینده ایران در این اسلحه در مرحله یک چهارم جدول حذفی از دور مسابقات کنار رفت و به سهمیه نرسید. او در این مسابقات به عنوان پنجمی رسید.
 سازنچیان در مرحله گروهی چهار پیروزی و یک شکست داشت که به جدول حذفی مسابقات صعود کرد. در مرحله یک هشتم نهایی جدول حذفی هم استراحت داشت اما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل جولی لی از سنگاپور شکست خورد.
پیش از رقابت‌های سابر و فلوره هم مسابقات انتخابی المپیک در اسلحه اپه برگزار شد. جایی که ایران تنها یک نماینده داشت و محمد رضایی با کسب عنوان پنجم و ناکامی از کسب سهمیه المپیک به کار خود در مسابقات شمشیربازی زون آسیا پایان داد. رضایی که تنها نماینده ایران در این بخش از رقابت‌ها بود، با کسب ٣ برد و ٢ باخت در دیدارهای گروهی وارد جدول اصلی مسابقات شد. او در اولین دیدار در جدول اصلی نماینده مالزی را با نتیجه ٢٥ بر ٩ شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد اما در این مرحله با نتیجه ١٥ به ١١ مقابل نماینده ویتنام باخت و حذف شد.
رضایی در رده‌بندی نهایی جایگاه پنجم را از آن خود کرد و از کسب سهمیه المپیک بازماند چرا که تنها نفر نخست این اسلحه صاحب سهمیه می‌شود که این سهمیه به شمشیرباز ویتنامی که باعث حذف رضایی شد، اختصاص یافت.
 
 
سهمیه چهارم المپیک در تاتامی لیسبون قطعی می‌شود
سفر به پرتغال معطل صدور ویزا
ملی‌پوشان کاراته کشورمان در صورت صدور روادید پرتغال، امروز به مسابقات لیگ جهانی کاراته وان لیسبون اعزام می‌شوند تا چهارمین سهمیه خود را قطعی کنند.
امیر مهدی‌زاده، بهمن عسگری، ذبیح‌الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده در کومیته مردان، سارا بهمنیار، رزیتا علیپور و حمیده عباسعلی در کومیته بانوان و فاطمه صادقی در کاتای بانوان، ملی‌پوشان کاراته ایران در این مسابقات هستند. البته تا لحظه تنظیم این خبر هنوز ویزای تیم ملی کاراته صادر نشده بود و مسئولان در حال رایزنی برای دریافت ویزا بودند اما موضوع مهم این بود که نگرانی از این بابت نداشتند و مطمئن بودند که این ویزا قبل از اعزام تیم صادر می‌شود. در ترکیب این تیم فاطمه خاکسار و امیر میرزایی هم حضور دارند که این نفرات با هزینه شخصی راهی این مسابقات می‌شوند.
شهرام هروی و حسن روحانی سرمربی و مربی مردان و سمانه خوشقدم نیز هدایت بانوان را در این مسابقات برعهده خواهد داشت. مسابقات لیسبون آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی است و از روز جمعه 10 اردیبهشت ماه به مدت 3 روز برگزار می‌شود.
کاراته ایران پیش از این موفق به قطعی کردن دو سهمیه المپیک توسط بهمن عسگری و حمیده عباسعلی شده است. سارا بهمنیار نیز در حال حاضر با اختلاف 450 امتیازی از رقیب اتریشی خود پیش است و شانس بالایی برای قطعی کردن سهمیه خود در این مسابقات دارد. سهمیه کاراته ایران در سنگین وزن نیز قطعی شده است و سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب برای اختصاص این سهمیه به خود در رقابت با یکدیگر هستند.

 


Page Generated in 0.0050 sec