printlogo


کد خبر: 228479تاریخ: 1400/2/7 00:00
توپ و تور

بانوان بسکتبال سه نفره به خط شدند
آغاز تلاش برای کسب سهمیه
اسامی بازیکنان دعوت شده به سومین مرحله اردوی تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان جهت حضور در مسابقات انتخابی المپیک توکیو اعلام شد.
سومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان با حضور ۶ بازیکن جهت شرکت در مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ از تاریخ ۱۴ تا ۱۶ اردیبهشت ماه زیر نظر نیکا بیک لیک لی و به میزبانی سالن دخانیات تهران برگزار می‌شود.
طبق اعلام فیبا ۳×۳ لیست نهایی تیم‌های شرکت کننده باید تا قبل از تاریخ ۱۸ ماه مه (۲۸ اردیبهشت) مشخص شود. از جمع بازیکنان حاضر، ۴ بازیکن به عنوان لیست نهایی تا قبل از تاریخ ذکر شده انتخاب و معرفی خواهند شد.
دلارام وکیلی، کیمیا یزدیان طهرانی، معصومه اسماعیل‌زاده، یاسمن محمدی، شادی عبدالوند و نگین رسولی‌پور بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.
تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان دو مسابقه مهم انتخابی المپیک پیش رو دارد و باید شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک توکیو امتحان کند. اولین رویداد ۵ تا ۹ خرداد ۱۴۰۰ به میزبانی اتریش برگزار می‌شود که ۴۰ تیم (۲۰ تیم زنان و ۲۰ تیم مردان) از ۳۶ کشور حضور دارند و ۳ سهمیه (در هر بخش مردان و زنان) توزیع می‌شود. ایران در گروه B با ژاپن، اوکراین، ترکمنستان و استرالیا همگروه است. دومین مسابقه هم ۱۴ تا ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ با حضور ۶ تیم به میزبانی مجارستان برگزار و یک سهمیه توزیع می‌شود.
 
 
برگزاری تور جهانی تنیس در ایران
مسابقات تور جهانی زیر ۱۸ سال از اول تا هشتم خرداد ماه به میزبانی هیأت تنیس آذربایجان غربی برگزار می‌شود. 
تنیسورهای زیر ۱۸ سال در اولین رویداد بین‌المللی سال جاری در قالب مسابقات تور جهانی که به میزبانی شهر ارومیه برگزار می‌شود به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
 این دوره از رقابت‌ها در ۲بخش انفرادی و دو نفره دختران و پسران از اول تا هشتم تیرماه در ارومیه برگزار خواهد 
شد.
در دوره گذشته این رقابت‌ها که به میزبانی جزیره کیش برگزار شد نمایندگان کشورمان بر سکوی نخست ایستادند.
 
 
هلند، جایگزین چین در لیگ ملت‌های والیبال
تیم ملی والیبال هلند، جایگزین تیم چین در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ شد. با انصراف تیم مردان چین از حضور در لیگ ملت‌های والیبال، فدراسیون جهانی این رشته، تیم ملی هلند را به عنوان جایگزین چین معرفی کرد. دلیل انصراف مردان چین کمبود منابع مالی و محدودیت‌های سفر متأثر از شیوع ویروس کرونا عنوان شده است.
همچنین فدراسیون چین، یکی دیگر از دلایل انصراف تیم مردان خود از حضور در لیگ ملت‌ها را همپوشانی و نزدیکی زمانی این مسابقات با مسابقات داخلی خود عنوان کرده که برای اجرای آن ملزم به رعایت پروتکل قرنطینه 14 روزه بازیکنان است.
انتخاب هلند به‌جای چین، با توجه به لغو چلنجر کاپ (تورنمنت انتخابی لیگ ملت‌ها) از سوی فدراسیون جهانی با در نظر گرفتن شایستگی فنی و پتانسیل تجاری این تیم عنوان شده است.
به این ترتیب تیم‌های ایران، آرژانتین، آلمان، استرالیا، اسلوونی، ایتالیا، برزیل، بلغارستان، کانادا، هلند، فرانسه، ژاپن، لهستان، روسیه، صربستان و ایالات متحده شانزده تیم حاضر در بخش مردان لیگ ملت‌ها در سال جاری خواهند بود که از هشتم خرداد ماه در شهر ریمینی ایتالیا برگزار می‌شود.

 


Page Generated in 0.0059 sec