printlogo


کد خبر: 228470تاریخ: 1400/2/7 00:00
فوتبال ایران

دستمزد بالا یا عدم علاقه؟
کی‌روش - آفریقای جنوبی، توافقی که منتفی شد
مقامات اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی با انتشار بیانیه‌ای معرفی سرمربی تیم ملی این کشور را به هفته آینده موکول کرده‌اند اما گزارش شده است که همکاری با کارلوس کی‌روش برای این تیم دیگر رویایی از دست رفته است. در روزهای گذشته کمیته فنی فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی لیست کاندیداهای مورد نظر خود برای هدایت تیم ملی این کشور را در اختیار کمیته ملی اجرایی قرار داد و طبق توییت فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی، نام سرمربی این تیم قرار بود یکشنبه اعلام شود.
کمیته فنی فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی، پس از رد شدن گزینه‌هایی مثل پیتسو موسیمانه و بنی مک کارتی، کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی که در کشور موزامبیک به دنیا آمده است را به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی این کشور انتخاب کرده بود. سرمربی جدید جایگزین مولفی انتسکی روی نیمکت تیم ملی آفریقای جنوبی خواهد شد که از رساندن آفریقای جنوبی به رقابت‌های آفریقایی در سال 2021 در کامرون، باز ماند.
اخبار حاکی از آن است با وجودی که اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی گفته بود در بستن قرارداد با سرمربی جدید هیچ مشکل مالی ندارد اما توافق با کی‌روش که گفته می‌شود سالی 50 میلیون رند (5/3 میلیون دلار) دستمزد طلب می‌کند، حسابی جیب اتحادیه فوتبال را خالی خواهد کرد. در سال 2017 که آفریقای جنوبی دست به مذاکره با کی‌روش زد، این سرمربی سالانه مبلغ 40 میلیون رند (3 میلیون دلار) به عنوان دستمزد طلب می‌کرد.
یکی از اعضای کمیته فنی اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی گفت: «قرارداد با کی‌روش یک مسأله تمام شده بود اما الان باز هم به پله اول برگشته‌ایم. نمی‌دانم پس از اینکه ما او را پیشنهاد کردیم، چه اتفاقی افتاد اما می‌توانم بگویم که او دیگر نمی‌آید. ما باید هر چه سریع‌تر یک سرمربی جدید انتخاب کنیم چرا که گذر زمان به نفع ما نیست. رقابت‌های انتخابی جام جهانی تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود. امیدوارم که مسئولان توضیح بدهند چرا کارلوس کی‌روش دیگر قرار نیست بیاید.» یکی از مقامات اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی نیز این افشاگری را انجام داد: «کی‌روش به دنبال کار نیست و در حال حاضر در دسترس نیست. هیچ صحبتی درباره مسائل مالی با او نشده است و اصلاً به آن مرحله نرسیدیم.»
رئیس اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی از هواداران شناخته شده کی‌روش است و تمام تلاش خود را برای توافق با سرمربی پرتغالی به کار بسته بود. از عواملی که باعث می‌شد کی‌روش را مناسب‌ترین گزینه برای هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی بدانند، این بود که او خانه‌ای در شهر ژوهانسبورگ دارد و همچنین یکی از دخترانش در این کشور زندگی می‌کند.
 
 
درخواست سرمربی ترابزون از مدیران باشگاه
مجید حسینی را نگه دارید
سرمربی تیم فوتبال ترابزون اسپور بار دیگر از مسئولان این باشگاه درخواست کرد مجید حسینی مدافع تیم ملی ایران را حفظ کنند. به گزارش سایت «فوتومچ» ترکیه، «عبدالله آوچی» سرمربی تیم فوتبال ترابزون اسپور در گزارشی به مسئولان این باشگاه از آنها خواست چهار بازیکن از جمله مجید حسینی مدافع ایرانی را حفظ کنند. سرمربی ترابزون درباره دلایلش برای حفظ حسینی گفت: «انگیزه و عزم حسینی برای کار بسیار خوب است. او همیشه خودش را آماده نگه می‌دارد. همچنین بازی در پست‌های مختلف یک مزیت بزرگ برای او است. مهم است که او را برای دفاع تیم حفظ کنید.» قرارداد حسینی با ترابزون این فصل به اتمام می‌رسد و از مدت‌ها پیش بحث تمدید قرارداد مدافع ایرانی یا جدایی از این تیم در رسانه‌ها مطرح می‌شود.
 
 
پاداش هنگفت برای صعود چین
پاداش اعضای تیم ملی فوتبال چین برای چهار مصاف پیش‌رو برای صعود به مرحله نهایی صعود به جام جهانی قطر 2022 مشخص شد. طبق اعلام رسانه‌های چینی پاداش پیروزی تیم ملی چین در چهار مصاف باقیمانده از مرحله مقدماتی صعود به جام جهانی 2022 قطر مشخص شده است؛ برای پیروزی در مقابل گوآم یک میلیون یوان، مقابل مالدیو دو میلیون یوان، فیلیپین سه میلیون یوان و سوریه شش میلیون یوان پرداخت خواهد شد و در صورت پیروزی در چهار بازی متوالی پاداش مازاد به ارزش 85/1 میلیون یوان به بازیکنان و کادرفنی تیم ملی فوتبال چین اعطا می‌شود. چینی‌ها که توانستند میزبانی مشترک دیدارهای گروه اول مرحله مقدماتی صعود به جام جهانی 2022 قطر را به دست بیاورند، با هفت امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به دیگر تیم‌های گروه در جایگاه دوم قرار دارند؛ سوریه با 15 امتیاز صدرنشین گروه اول به شمار می‌رود و تیم‌های فیلیپین، مالدیو و گوآم هم در جایگاه سوم تا پنجم حضور دارند.
 

 


Page Generated in 0.0049 sec