printlogo


کد خبر: 228467تاریخ: 1400/2/7 00:00
علی زد، امیر گرفت
9 امتیاز، هدیه علیپور به ماریتیمو

ماریتیمو با درخشش ستاره‌های ایرانی خود به یک برد مهم در لیگ پرتغال دست یافت. این تیم در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر پرتغال میهمان بواویستا بود. ماریتیمو که طی سه بازی اخیر خود دو برد کسب کرده بود در این دیدار نیز موفق شد روند خوب خود را ادامه داده و به یک پیروزی دیگر دست پیدا کند. تقابل دو تیم با توجه به شرایط جدول، یک تقابل شش امتیازی بود و ماریتیمو موفق شد با درخشش ستاره‌های ایرانی خود میزبانش را شکست بدهد.
 امیر عابدزاده و علی علیپور دو بازیکن ایرانی تیم ماریتیمو در این دیدار در ترکیب اصلی تیم‌شان حضور داشتند. تلاش دو تیم در جریان بازی تنها منجر به ثمر رسیدن یک گل شد که زننده این گل علی علیپور مهاجم ماریتیمو بود. وی که تا هفته بیست و پنجم لیگ برتر پرتغال موفق به گلزنی در این مسابقات نشده بود با باز کردن دروازه بواویستا دومین گل خود را به ثمر رساند. علی علیپور در هفته بیست و ششم برای ماریتیمو و در جدال با فارنسه گلزنی کرده بود که در این بازی هم تیمش به برد یک بر صفر رسید و سه امتیاز شیرین و حیاتی به دست آورد. هفته پیش و در جدال با ریوآوه هم علی علیپور سازنده تک گل تیمش در این مسابقه بود که توسط جوئل به ثمر رسید.
گل علی علیپور روی موقعیتی به ثمر رسید که با پاس پدرو شروع شد و در حالی که جوئل تاگو روی این پاس در شرایط گلزنی قرار داشت، از خودگذشتگی کرده و هم‌تیمی‌اش را در شرایط گلزنی مطمئن‌تر قرار داد و مهاجم ایرانی ماریتیمو دریافت کننده این پاس بود که پس از یک چرخش و شوتی دیدنی گل برتری تیمش را به ثمر رساند. علیپور در صورت بقای ماریتیمو در لیگ پرتغال، قطعاً یکی از دلایل این اتفاق خواهد بود. او دو گل زده که شش امتیاز به حساب ماریتیمو واریز کرده و یک پاس گل سه امتیازی هم برای مهاجم ماریتیمو ارسال کرده است. یعنی او روی 9 امتیاز ماریتیمو تأثیر گذاشته و این موفقیتی بزرگ برای مهاجم ایرانی و سابق پرسپولیس محسوب می‌شود.
امیر عابدزاده که در بازی با فارنسه توانسته بود با سیوهای نجات‌بخش خود به خوبی از گل علی علیپور محافظت کرده و تیمش را به یک برد شیرین برساند، در این بازی نیز با عملکرد خوب و واکنش‌های مطمئنش که همراه بود با رقم زدن یک کلین‌شیت دیگر، از تک گلی که هموطنش به ثمر رسانده بود مراقبت کرد تا ماریتیمو برنده رقابت شش امتیازی این هفته شود.
ژولیو ولاسکو، سرمربی ماریتیمو در پی این پیروزی مهم با گلزنی علی علیپور گفت: «بابت این پیروزی خیلی خوشحالیم و فکر می‌کنم شایسته‌اش بودیم. من این پیروزی را به بازیکنان ماریتیمو و هواداران به دلیل حمایت زیادشان تبریک می‌گویم. یک پیروزی پاک را به دست آوردیم، زیرا از ابتدا تا پایان بر بازی تسلط داشتیم. دومین پیروزی متوالی بدون دریافت گل اهمیت زیادی برای ماریتیمو دارد.»
با پیروزی ماریتیمو برابر بواویستا این تیم 30 امتیازی شد و به رده چهاردهم جدول صعود کرد. ماریتیمو پیش از این در رده شانزدهم جدول قرار داشت و اگر در این رده باقی می‌ماند برای بقا در لیگ برتر پرتغال باید در بازی پلی‌آف حاضر می‌شد اما اکنون با صعود به رده چهاردهم جدول از خطر سقوط نجات پیدا کرده است. در لیگ برتر پرتغال تیم‌های هفدهم و هجدهم به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند و تیم شانزدهم هم در بازی پلی‌آف حاضر می‌شود.
 

Page Generated in 0.0049 sec