printlogo


کد خبر: 228464تاریخ: 1400/2/7 00:00
فرایند حضور کانون مربیان در مجمع

صادق رئیسی کیا
 
هیأت مدیره کانون مربیان فوتبال ایران با رئیس فدراسیون فوتبال ایران دیدار و بر درخواست کانون مربیان فوتبال برای عضویت در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تأکید کردند. از دیدگاه اساسنامه فدراسیون فوتبال ، عضویت کانون مربیان فوتبال در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، مستلزم طی چه فرایندی است؟
 پاسخ:
1- ابتدا عضویت در فدراسیون فوتبال و سپس درخواست عضویت در مجمع.
 برابر قسمت «ک» بند ۱ و نیز بند ۲ ماده ۱۰ اساسنامه فدراسیون فوتبال، کانون مربیان فوتبال باید ابتدا فرایند عضویت در فدراسیون فوتبال را سپری کند.
 در این راستا کانون مربیان باید طی نامه‌ای که به امضای مقامات مجاز کانون مربیان رسیده باشد درخواست کتبی خود برای عضویت در فدراسیون فوتبال را به دبیرخانه فدراسیون فوتبال، تسلیم نماید.
همراه با این درخواست باید مدارک و مستندات موضوع بند ۳ ماده ۱۰ اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز تسلیم فدراسیون فوتبال شود. از جمله این مدارک، اساسنامه قانونی و معتبر کانون مربیان فوتبال، تعهدنامه کانون مربیان فوتبال به رعایت اساسنامه و مقررات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، تعهدنامه کانون مربیان فوتبال به قبول صلاحیت ارکان قضایی فدراسیون و دیوان داوری ورزش در لوزان سوییس و خودداری از طرح اختلافات فوتبالی در دادگاه‌های ایران، فهرست مقامات مجاز به امضای اسناد تعهدآور کانون مربیان فوتبال و تصویر آخرین صورتجلسه مجمع عمومی کانون مربیان فوتبال است.
2- دبیرکل فدراسیون فوتبال درخواست دریافتی و پیوست‌های آن را مورد بررسی و اعتبارسنجی قرار می‌دهد و در صورت تأیید، مراتب را برابر بند ۱ ماده ۱۱ اساسنامه فدراسیون فوتبال در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح می‌نماید.
3- هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درخواست و مدارک دریافتی را از جهت کامل و معتبر بودن مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت اطمینان از این جهات، درخواست عضویت کانون را در دستور کار نخستین جلسه مجمع عمومی عادی آتی قرار می‌دهد. (البته هیأت رئیسه می‌تواند در صورت لزوم برای این موضوع یک جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده برگزار کند ولی این امر، متعارف و معمول نیست)
4- برابر بند «م» ماده ۲۳ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال تصویب پذیرش کانون مربیان فوتبال به عنوان یک عضو فدراسیون فوتبال، با مجمع عمومی فدراسیون فوتبال است.
 پس از تصویب عضویت کانون مربیان فوتبال در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، کانون مربیان دارای حقوق و تکالیف موضوع بند ۲ ماده ۱۱ و ماده ۱۲ اساسنامه فدراسیون فوتبال خواهد شد.
 یک عضو فدراسیون فوتبال علاوه بر ملزم بودن به مفاد اساسنامه فدراسیون فوتبال و تعهدات عضویت، باید برابر ماده ۷۵ اساسنامه فدراسیون فوتبال نسبت به پرداخت حق عضویت نیز اقدام نماید.
5- پس از طی مراحل یادشده بالا می‌توان در نخستین زمانی که برای اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال اقدام می‌شود، عضویت کانون مربیان در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال را در اصلاح اساسنامه لحاظ نمود و اگر فیفا با این اصلاحیه موافقت کند و مجمع عمومی فوق‌العاده فدراسیون فوتبال نیز آن را به تصویب برساند، کانون مربیان فوتبال به عضویت در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در خواهد آمد.
از این مرحله به بعد کانون مربیان در مجمع فدراسیون فوتبال دارای حق رأی خواهد شد.

 


Page Generated in 0.0052 sec