printlogo


کد خبر: 228461تاریخ: 1400/2/7 00:00
روزهای متفاوت سامان در برنتفورد
بازی کامل؛ حسرت قدوس در جزیره

گزارش 
امیر اسدی     
 
 بعد از اتفاقاتی که طی دو سه فصل برای سامان قدوس رخ داد و فوتبال او تحت تأثیر قرار گرفت، این هافبک- مهاجم در برنتفورد تقریباً روزهای آرامی را سپری می‌کند. قدوس بعد از پایان همکاری با اوسترسوند در لیگ سوئد و درخشش همراه این تیم در لیگ اروپا و بخصوص مقابل آرسنال در ورزشگاه امارات، ابتدا با هوئسکا- تیم تازه صعود کرده به بلالیگا در آن مقطع – توافق کرد اما چند روز بعد پیراهن امی‌ین در لیگ فرانسه را پوشید و همراه مدیران این باشگاه عکس یادگاری هم گرفت. اتفاقی که خشم مسئولان هوئسکا را به همراه داشت تا آنها از قدوس و باشگاه اوسترسوند شکایت کنند و در نهایت هم سامان و باشگاه سابق سوئدی‌اش محکوم شدند.
همین محکومیت منجر به دوری چند ماهه قدوس از فوتبال شد و البته جریمه‌ای که او و اوسترسوند باید پرداخت می‌کردند. همین مسأله که سامان چندین بار هم درباره‌اش صحبت کرده و از روزهای سختش گفته، دلیلی برای افت او در زمین و بعد از پایان محرومیتش بود. قدوس به رأی دادگاه اعتراض کرد و توانست کمی از محکومیت خود را کاهش بدهد. بعد از آن بود که تصمیم گرفت به لیگ یک انگلیس یا همان چمپیونشیپ برود و پیراهن باشگاه برنتفورد را با انتقالی قرضی با بند دائمی بر تن کند.
قدوس در برنتفورد فعالیت خود را زیر نظر توماس فرانک آغاز کرد. یک مربی جوان دانمارکی که از سبک بازی هافبک- مهاجم ایرانی شناخت کامل داشت. همین مسأله باعث شد تا قدوس به مهره‌ای مهم برای برنتفورد تبدیل شود و یکی از دلایل صعود این تیم به رده‌های بالای جدول لقب بگیرد. سامان تا پایان هفته چهل و سوم چمپیونشیپ، 37 بازی انجام داده، 1352 دقیقه در زمین حضور داشته و سه گل هم زده. این آمار در پایان هفته چهل و سوم به ثبت رسیده است. هر سه گل قدوس در روز پیروزی برنتفورد به ثمر رسیده. اولی هفته بیست و سوم که سامان دروازه بریستول‌سیتی را باز کرد و برنتفورد بازی را با نتیجه 3 بر 2 برد. گل بعدی سه امتیازی بود، برابر لوتون‌تاون در هفته بیست و پنجم که با پیروزی یک بر صفر برنتفورد همراه شد. سومین گل سامان هم در هفته سی و دوم و برابر شفیلدونزدی و در روز برد 3 بر صفر برنتفورد وارد دروازه حریف شد.
به جز این مسأله، نکته جالب دیگری هم در کارنامه قدوس ثبت شده است. او در 37 دیداری که برای برنتفورد به میدان رفته، هرگز 90 دقیقه و به طور کامل در زمین نبوده. او 15 بار به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب قرار گرفته اما هر 15 بار تعویض شده. سامان 22 بازی هم به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده است. این مسائل اما باعث نشده تا برنتفورد و توماس فرانک اعتقاد خود را نسبت به بازیکن ایرانی تیم‌شان از دست بدهند. آنها چند هفته قبل قرارداد قرضی قدوس را دائمی کردند تا این ستاره 27 ساله را برای سال‌های بعد در اختیار داشته باشند.
برنتفورد از 43 بازی 78 امتیاز به دست آورده و در رده سوم جدول رده‌بندی ایستاده. تیم‌های اول و دوم که نوریچ‌سیتی 93 امتیازی و واتفورد 88 امتیازی هستند، مستقیم به لیگ برتر صعود کردند و چهار تیم سوم تا ششم جدول برای حضور در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی در انگلیس در پلی‌آف رقابت خواهند کرد. قدوس و برنتفورد شانس بالایی برای حضور در پلی‌آف دارند و می‌توانند از این مسیر بخت خود را برای صعود آزمایش کنند. موضوعی که می‌تواند برای قدوس و سایر هم‌تیمی‌هایش در برنتفورد مهم و حیاتی باشد. بخصوص که آنها تیمی با استخوانبندی جوان و مربی صاحب سبکی دارند که تشنه موفقیت است.

Page Generated in 0.0051 sec