printlogo


کد خبر: 228455تاریخ: 1400/2/7 00:00
به بهانه پنالتی دادن کریمی مقابل استقلال
لژیونرهای ایرانی در خدمت نماینده‌های ایران

بازی کردن یک بازیکن ایرانی مقابل یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان، معمولاً حساسیت‌های ویژه‌ای را ایجاد می‌کند. حساسیت‌هایی که معمولاً تأثیرش را روی بازیکن می‌گذارد. گاهی ستاره ایرانی حریف مثل خلیل‌زاده و رضاییان، اشتباهات معمولی در جریان بازی دارند اما گاهی این اشتباهات سرنوشت‌ساز هستند. مثل بازی این هفته استقلال و الدحیل که کریمی تیم سابقش را صاحب پنالتی کرد. قبل از کریمی هم، بازیکنان زیادی احساس مشابه او را تجربه کرده بودند. سایت فوتبال ۳۶۰ در این مورد گزارش جالبی دارد:
 
تقدیم پنالتی به استقلال
استرس داشتن علی کریمی مقابل استقلال، موضوعی قابل پیش بینی بود. کریمی اول فصل جدایی پر سر و صدایی از جمع آبی پوشان داشت و خیلی زود مجبور شد مقابل تیم سابقش به میدان برود. در بازی رفت استقلال و الدحیل، کریمی با وجود پیروزی تیمش نمره نسبتاً ضعیفی گرفت. در بازی برگشت، او خیلی زود با خطا روی فرشید اسماعیلی استقلال را صاحب یک پنالتی کرد. گلی که می‌توانست حکم پیروزی استقلال را داشته باشد اما اولونگا مثل بازی رفت تیمش را به مسابقه برگرداند. البته کریمی بعد از دادن پنالتی، تمرکزش را پیدا کرد و در ادامه مسابقه نمایش خوبی داشت.
 
گل صدرنشینی پرسپولیس
سال 2018 که پرسپولیس برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان رسید، یکی از مهم‌ترین گل‌هایش را مرتضی پورعلی‌گنجی زد. پرسپولیس در بازی پایانی دور گروهی، میزبان السد بود. تیم برانکو فقط با پیروزی می‌توانست به عنوان تیم صدرنشین صعود کند و به جای دردسرهای رویارویی با الاهلی عربستان در زمین بی‌طرف، روبه‌روی الجزیره امارات قرار بگیرد. پرسپولیس برای برد وارد زمین شد و در همان دقایق ابتدایی به گل پیروزی رسید. گلی که مرتضی پورعلی‌گنجی وارد دروازه تیم خودی کرد! پرسپولیس با همان گل بازی را برد و به عنوان صدرنشین در مرحله یک‌هشتم نهایی حریف الجزیره شد. مسیری که در نهایت به فینال لیگ قهرمانان رسید.
 
لطف فرهاد به دنیزلی
علاقه زیاد فرهاد مجیدی به استقلال، یک بار به نفع پرسپولیس تمام شده است. فرهاد مجیدی نیم‌فصل لیگ یازدهم، استقلال را در انتقالی پرحاشیه ترک کرد و به الغرافه رفت. نیم‌فصل دوم، او با الغرافه در لیگ قهرمانان روبه‌روی پرسپولیس قرار گرفت. الغرافه بازی رفت را در قطر باخت و تنها شانسش برای صعود، بردن پرسپولیس پر فراز و نشیب دنیزلی در آزادی بود. مجیدی در این مسابقه، زیر پیراهن تیمش یک زیرپوش آبی پوشید که زمان گلزنی آن را به طرفداران حریف نشان دهد. انگیزه زیاد مجیدی، در نهایت به ضرر تیم او تمام شد. مجیدی با دو کارت زرد که دومی به خاطر شبیه‌سازی در محوطه جریمه بود، از داور کارت قرمز گرفت. اخراج مجیدی شرایط را به نفع پرسپولیس تغییر داد و الغرافه به سختی و با گل دقایق پایانی توانست فقط یک امتیاز از این مسابقه بگیرد. الغرافه در نهایت در مرحله گروهی از مسابقات کنار رفت.
 
صحنه تکراری برای طارمی
رویارویی مهدی طارمی با تراکتور در لیگ قهرمانان، پایان چندان خوشی برای نماینده ایران نداشت. طارمی که بعد از حاشیه‌های محرومیتش از پرسپولیس به الغرافه رفته بود، در لیگ قهرمانان سال 2018 با تراکتور همگروه شد. او رفت و برگشت، توانست دروازه تراکتور را باز کند و تیمش هر دو بازی را ببرد. با این حال بازی طارمی مقابل تراکتور علاوه بر گلزنی، گل‌سازی و پنالتی گرفتن، یک صحنه تکراری دیگر هم داشت. طارمی بازی رفت زمانی که الغرافه با 2 گل جلو بود، توانست برای تیمش پنالتی بگیرد. خودش پشت توپ رفت و مثل بیشتر پنالتی‌های آن دوران، فرصت را از دست داد. هر چند تراکتور نتوانست با این لطف طارمی به بازی برگردد و خود او در دقایق پایانی مسابقه گل سوم را هم زد.
 
تاریخ‌سازی پدیده با کریم
پدیده هم بابت حضور در لیگ قهرمانان فصل پیش، باید از انصاری‌فرد متشکر باشد. آنها به عنوان آخرین نماینده ایران و با نام شهرخودرو، سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان را به دست آوردند. برای رسیدن به مرحله گروهی، پدیده روبه‌روی السیلیه قطر قرار گرفت و تک مسابقه‌ای در دوحه، تیم صعود‌کننده را مشخص می‌کرد. پدیده توانست در خاک قطر، السیلیه را متوقف کند تا کار به وقت اضافه و ضربات پنالتی بکشد. از 10 پنالتی زده شده دو تیم، 9 پنالتی گل شد. تنها پنالتی از دست رفته، متعلق به کریم انصاری‌فرد بازیکن ایرانی السیلیه بود. رحمتی با گرفتن همان پنالتی، تیمش را به مرحله گروهی لیگ قهرمانان فرستاد.
 

Page Generated in 0.0056 sec