printlogo


کد خبر: 228450تاریخ: 1400/2/7 00:00
منچستر، تیم بی‌هیاهو

راب داوسون
 
تساوی بدون گل با لیدزیونایتد نشان داد شاید منچستریونایتد در حد سوپرلیگ اروپا نباشد. اما اوله‌گونار سولشر به‌خوبی دریافت که چه چیزی نیاز دارد تا مدعی قهرمانی در لیگ برتر شود. بخت اندک آنها برای رسیدن به منچسترسیتی در جدول عملاً با این تساوی در خانه لیدز به پایان رسید.
یونایتد البته برای پیروزی تلاش کرد، اما بهترین فرصت آنها ضربه ایستگاهی بود که مارکوس رشفورد زد و ایلان مسلیه به کرنر فرستاد. دروازه‌بان لیدزیونایتد شب آرامی را پشت سر گذاشت. این اولین دیدار دو تیم در لیگ برتر در الند رود از سال 2003 تاکنون بود. بازی رفت دو تیم در اولدترافورد با نتیجه 6 بر 2 به سود یونایتد به پایان رسید اما این‌بار خبری از آن هیاهو نبود.
تیم سولشر در این فصل لیگ برتر تنها چهار بازی را باخته است؛ یعنی مانند سیتی. اما آنها 10 تساوی هم داشته‌اند. این نشان می‌دهد یونایتد از نظر کیفیت خط حمله مشکل دارد و نمی‌تواند در دیدارهای پایاپای به اندازه کافی گل بزند. سولشر هم امیدوار است این مشکل در نقل‌و‌انتقالات تابستانی حل شود. دایل جیمز در این بازی دوبار فرارهای خوبی داشت اما نتوانست گل بزند. یک فرصت گلزنی خوب دیگر هم نصیب برونو فرناندس شد، اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.
سولشر گفت: «به نظرم ما عالی بازی کردیم و در نیمه دوم مالک میدان بودیم، اما ضربه آخر را نمی‌توانستیم به‌خوبی بزنیم. من دیده‌ام که لیدز در نیمه دوم دیدارهایش مقابل حریفان عالی کار می‌کند، اما این‌بار برعکس شد. ما شتاب بازی خود را از دست ندادیم و ناراحت هستیم که پیروز نشدیم. اما پسران ما احترام بسیاری برای لیدز قائل هستند. ما تصور نمی‌کنیم این بازی فصل ما را خراب کرده باشد. شاید ما آن بارقه لازم را کم داشتیم. با چند خرید می‌توان تیم را تقویت کرد.»
ماجرای سوپرلیگ در یک هفته گذشته جنجال بسیاری ایجاد کرده است. پیش از آغاز بازی، یک هواپیما بالای ورزشگاه به پرواز درآمد که این پیام را حمل می‌کرد: «2میلیارد پوند دزدیده شد؛ گلیزرها، بیرون!»
اما سولشر در داخل میدان می‌تواند امید بسیاری به تیمش داشته باشد. آنها حالا رکورد شکست‌ناپذیری خود در خانه حریفان را به 24 دیدار پیاپی رسانده‌اند. آنها پس از باخت مقابل شفیلد یونایتد در ژانویه، 13 بازی است که در لیگ نباخته‌اند. اگر یونایتد از پنج بازی باقی‌مانده، چهار امتیاز بگیرد، صعودش به لیگ قهرمانان را قطعی می‌کند.
در ژانویه به نظر می‌رسید یونایتد مدعی قهرمانی باشد، اما حالا قدم بعدی این است که این تیم در آوریل و مه هم مدعی قهرمانی بماند. تساوی‌ها باید تبدیل به برد شوند.
سولشر گفت: «ما باید تمامی بازی‌های‌مان را ببریم تا فشار بر سیتی را ادامه دهیم. این دو امتیازی که از دست دادیم باعث می‌شود آنها خیال‌شان راحت شود. اما ما به فشار ادامه می‌دهیم. ما دو بازی نیمه‌نهایی پیش‌رو داریم و بین آنها باید با لیورپول بازی کنیم. هفته سختی را گذراندیم، اما به هر حال در پایان فصل هستیم و اوضاع همیشه در این زمان سخت است.» لیدز هم در الند رود پنج بازی مقابل شش تیم بزرگ لیگ برتر انجام داده و حتی یک باخت هم نداشته است. مردان مارسلو بیلسا در این فصل حضور درخشانی در لیگ برتر داشته‌اند و حضور در نیمه بالایی جدول پاداش عملکردشان خواهد بود. پنج بازی باقی مانده و آنها در رده نهم حضور دارند، یعنی بالاتر از آرسنال «سوپرلیگی». اما بیلسا به‌دنبال بهبود تیمش است. او می‌گوید: «در بازی‌های‌مان مقابل شش تیم بزرگ، به‌جز دیدار برابر آرسنال، مالکیت میدان را در اختیار نداشتیم. اما تساوی مقابل منچسترسیتی، لیورپول و چلسی معیار خوبی برای قضاوت بازیکنان در اختیارمان قرار داد. روشن است که در حال حاضر نمی‌توانیم در چنین دیدارهایی حاکم میدان باشیم.» یونایتد حالا به فکر پنجشنبه و دیدار نیمه‌نهایی لیگ اروپا برابر رم است. سولشر چندبار گفته نتایجی که تیمش در لیگ می‌گیرد معیار بهتری برای سنجش پیشرفت است، اما او می‌داند کسب اولین قهرمانی‌اش با یونایتد می‌تواند اوضاعش را تغییر دهد، به‌ویژه اگر در لیگ هم دوم شود. سولشر می‌گوید: «ناکامی فصل گذشته در لیگ اروپا هنوز در ذهن و قلب ماست. ما تمرکزمان را روی رم گذاشته‌ایم و البته بازی با لیورپول.»
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0058 sec