printlogo


کد خبر: 228446تاریخ: 1400/2/7 00:00
مصائب لیورپول در لیگ برتر
خط حمله‌ای که گل نمی‌زند

دنیل متیوز
 
پیش از بازی در آنفیلد، دوربین‌های تلویزیونی روی دو چهره زوم کردند که داشتند نزدیک تونل ورزشگاه با هم حرف می‌زدند.
جوردن هندرسون، کاپیتان مصدوم لیورپول داشت با ویرجیل فن‌دایک صحبت می‌کرد که مدافع هلندی دستش را برای دوربین تکان داد.
90 دقیقه بعد، وقتی لیورپول کنترل بازی را به نیوکاسل واگذار کرد و امیدهایش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان کمرنگ شد، بار دیگر خلأ ژنرال دفاعی آنها خود را نشان داد. این جمله در فوتبال مشهور است: یک بازیکن هرگز به اندازه‌ زمانی که مصدوم می‌شود ارزشمند نیست.
اما نگرانی یورگن کلوپ و لیورپول چیست؟ در سمت دیگر میدان.
سادیو مانه، روبرتو فیرمینو و محمد صلاح در این فصل لیگ برتر در مجموع تنها شش بازی را از دست داده‌اند و در ماه‌های اخیر بارها دیده شده که ماشین تهاجمی لیورپول از کار افتاده است؛ به‌ویژه در دیدارهای خانگی.
مدت‌ها صحبت از این بود که نبود بازیکنان تدافعی چه ضربه‌ای به لیورپول زده است، اما حالا مشخص شده مهاجمان گل‌نزن بزرگترین تهدید لیورپول در راه کسب سهمیه لیگ قهرمانان هستند. آنها چهار امتیاز کمتر از چلسی دارند و کلوپ می‌گوید: «اگر در چنین دیدارهایی کار را تمام نکنیم، چرا اصلاً باید به لیگ قهرمانان برسیم؟ ما می‌خواهیم شایسته لیگ قهرمانان باشیم، نمی‌خواهیم که به هر ترتیب ممکن به این مسابقات راه پیدا کنیم.»
پنج بازی تا پایان فصل مانده و لیورپول 55 گل زده است. آنها در فصل گذشته، این موقع 72 گل زده بودند. اگر دیوگو ژوتا در فصل اول حضورش درخشان عمل نکرده بود، اوضاع می‌توانست سیاه‌تر هم باشد. گل مانه مقابل لیدز در هفته گذشته، اولین گل او در لیگ از ژانویه بود. فیرمینو از آن هنگام تاکنون اصلاً گلی نزده است. حتی فرم ژوتا هم در بدترین زمان افت کرد. او برای اولین‌بار سه بازی پیاپی است که نمی‌تواند با پیراهن لیورپول گل بزند.
اما دست‌کم صلاح دارد تلاشش را انجام می‌دهد. او 29 گل زده، یعنی بیش از دو برابر گلزن بعدی لیورپول (مانه با 13 گل). صلاح همچنین اولین مهاجم لیورپول است که در سه فصل پیاپی در لیگ برتر از 20 گل عبور می‌کند.
اما مقابل نیوکاسل، کلوپ برای سومین‌بار از هر چهار مهاجم خود در ترکیب استفاده کرد و تا وقت‌های تلف‌شده که نیوکاسل دو گل زد (که یکی مردود اعلام شد)، هر چهار بازیکن فرصت‌های زیادی را از دست داده بودند.
لیورپول 69درصد مالکیت توپ داشت و 22 ضربه هم زد. حتی کریستال‌پالاس که هفت گل مقابل لیورپول دریافت کرد هم چنین آماری را مقابل لیورپول نداشت.
این عادت لیورپول شده است، به‌ویژه مقابل تیم‌های پایین جدول در آنفیلد. لیورپول در سال 2021 در آنفیلد 146 ضربه به سمت دروازه حریفان زده که تنها چهارتایش گل شده است؛ یعنی 7/2درصد که این بدترین آمار در کل لیگ است. لیورپول مقابل شش تیم پایین جدول یک برد، دو تساوی و سه شکست داشته است.عجیب است که لیورپول با وجود شش باخت خانگی پیاپی، همچنان در کورس صعود به لیگ قهرمانان حضور دارد. آنها همچنین 15 امتیاز را در دیدارهایی از دست داده‌اند که از حریف پیش بودند. حالا نگاه‌ها به زمانی معطوف شده که فن‌دایک و تماشاگران برگردند. لیورپول چهار سال است که در ورزشگاه پر از جمعیت آنفیلد نباخته است. اما در سال 2021 که ورزشگاه‌ها خالی بوده، تنها فولام در خانه عملکرد بدتری نسبت به لیورپول داشته است.
کلوپ می‌گوید: «برخی مدافعان برمی‌گردند ولی قرار نیست ما ناگهان تبدیل به تیمی عالی شویم. اما ما باید تیمی شویم که بازی برابرمان بسیار بسیار سخت باشد. ما باید به شکلی مثبت، تیمی عصبانی شویم.»
منبع: دیلی‌میل
 

Page Generated in 0.0050 sec