printlogo


کد خبر: 228441تاریخ: 1400/2/7 00:00
صنعت‌نفت، شش بازی بدون گل زده
شاگردان پورموسوی نیازمند توجه بیشتر

گزارش
جعفر برزگر   
 
صنعت‌نفت فصل را خیلی خوب آغاز کرد. آنها ابتدا پیکان را از پیش‌رو برداشتند و بعد از آنکه در هفته دوم با یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی در تهران به پرسپولیس باختند، روزهای خوب‌شان از راه رسید. سیروس پورموسوی سرمربی تیم که ابتدا جوانگرایی را در دستور کار قرار داده و تا امروز هم به آن پایبند بوده، جوانان مستعدی را به لیگ معرفی کرد. با این حال او تا هفته دهم فوق‌العاده نتیجه گرفت. پیروزی مقابل ذوب‌آهن، گل‌گهر، تراکتور، نفت مسجدسلیمان، نساجی و تساوی با پدیده، استقلال، سایپا و فقط یک باخت مقابل آلومینیوم در اراک از صنعت‌نفت تیمی مقتدر و البته هم مدعی کسب سهمیه ساخت که حتی در مقطعی هم صدرنشین شد؛ تیمی که با تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان پا به میدان مبارزه با برخی تیم‌های متمول و مدعی قهرمانی گذاشته بود.
اما از هفته دوازدهم روند نزولی نفتی‌های آبادان استارت خورد. ابتدا باخت خانگی به سپاهان با نتیجه ۲ بر یک که پورموسوی مدعی شد به تجربه تیم اصفهانی باخت. بعد از آن دو تساوی با مس رفسنجان و فولاد و در هفته پایانی نیم‌فصل باخت غیرمنتظره مقابل تیم انتهای جدولی ماشین‌سازی.
این تازه آغاز دوباره‌ای برای روزهای ناکامی و کسب نتایج پیش‌رو بود. در همین روزها زمزمه‌هایی مبنی بر نارضایتی کادر فنی و بازیکنان به‌خاطر دریافت نشدن مطالبات‌شان شنیده می‌شد تا اینکه نوبت به بازی با پیکان در هفته شانزدهم رسید. صنعت‌نفت آن بازی را ۲ بر صفر در تهران به شاگردان مهدی تارتار واگذار کرد. پورموسوی اما این‌بار سکوتش را شکست و با اشاره به مشکلات مالی موجود گفت: «متأسفانه تیم ما در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول دچار مشکلاتی در مورد بازیکنان شد و تا الان نتوانستیم جایگزینی را پیدا کنیم. طبیعتاً با توجه به اینکه 16 روز لیگ تعطیل بود، نتوانستیم بازی دوستانه هم برگزار کنیم و متأسفانه تیم‌مان از روند خود خارج شده است. تلاش می‌کنیم در هفته‌های بعد نقاط ضعف خود را که در این بازی مشهود بود، برطرف کنیم. دو عامل می‌توانست به ما کمک کند. با شارژ مالی و دادن پاداش می‌توانستیم انگیزه را در بازیکنان به وجود بیاوریم تا در مسابقات بهتر ظاهر شوند. دوم می‌توانستیم با اضافه کردن بازیکن به مجموعه شرایط بهتری را پیدا کنیم اما متأسفانه نه پول داشتیم و نه بازیکنی جذب شد. ما در نیم‌فصل اول با توجه به هدف‌گذاری که کرده بودیم سه امتیاز کم آوردیم. از این به بعد هم طبق صحبتی که با باشگاه داشتیم به بحثی که در مورد جوانگرایی داشتیم، عمل کردیم. با توجه به بازیکنان جوانی که در اختیار داریم آینده خوبی در انتظارمان است. اگر بخواهیم روند هفته‌های اول را ادامه دهیم، باید یار جدید بگیریم و به تعهدات مالی عمل کنیم. اگر اینطور نباشد در این فصل فقط به بقا در لیگ فکر می‌کنیم.»
با همه این مشکلات در نیم‌فصل یکی، دو بازیکن از جمع‌شان جدا شدند و با اینکه طالب ریکانی از تیم‌های تهرانی پیشنهاد داشت اما به‌خاطر مردم آبادان ماند. اما صنعت‌نفت همچنان روی نوار ناکامی حرکت می‌کند. با اینکه تساوی مقابل پرسپولیس در آبادان نتیجه بدی نبود اما آنها در ادامه با پدیده به تساوی بدون گل رضایت دادند و پس از آن به ذوب‌آهن و گل‌گهر هم باختند.
صنعت‌نفت در حالی از پنج بازی نیم‌فصل دومش، دو امتیاز به دست آورده که از همین پنج بازی، نیم‌فصل اول 10 امتیاز را کسب کرده بود. این تیم در حال حاضر با 20 بازی و یک بازی کمتر از چند تیم دیگر رتبه دهم جدول را به خود اختصاص داده و از آنجا که فاصله امتیازش با تیم‌های پایین‌تر زیاد نیست، انتظار می‌رود مسئولان استانی بیش از پیش به این تیم توجه کنند. هواداران صنعت‌نفت با این تیم زندگی می‌کنند و شاید تنها خواسته‌شان همین مهم باشد.
صنعت‌نفت همانطور که خوب شروع کرد اگر در جریان لیگ خوب هم حمایت می‌شد و می‌توانست در نیم‌فصل هم با جذب بازیکن نقاط ضعفش را تقویت کند قطعاً امروز جایگاه به‌مراتب بهتری داشت. شاید یکی از دلایل تیمی که در شش بازی آخرش گل نزده مشکلات روحی بازیکنانش باشد، در حالی که آنها در شش بازی ابتدایی فصل هفت گل زده بودند.

Page Generated in 0.0053 sec