printlogo


کد خبر: 228426تاریخ: 1400/2/6 00:00
آکادمی کیا به کمیته استیناف شکایت کرد
آزمایش DNA گرفته می‌شود؟

 بعد از آنکه کمیته انضباطی هیأت فوتبال استان تهران آکادمی کیا را به دلیل استفاده از بازیکن صغر سنی محکوم کرد، این آکادمی درخواست تجدیدنظر در رأی صادرشده را به کمیته استیناف داده است.
هفته گذشته بود که کمیته انضباطی هیأت فوتبال استان تهران بعد از ماه‌ها بررسی شکایت چند باشگاه رده‌های سنی نوجوانان و جوانان، آکادمی کیا را به دلیل استفاده از بازیکن صغر سنی و تخلف در این زمینه محکوم کرد. علاوه بر جریمه نقدی آکادمی و محرومیت دو ساله بازیکن، نتایج رودرروی بازی این آکادمی با چند تیم هم به سود شاکیان تغییر یافت.
این آکادمی همان روز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این آرا واکنش شدیدی نشان داد و کمیته انضباطی هیأت فوتبال را متهم کرد که سن بازیکن را با «چشم» تشخیص داده است.
در همین ارتباط، آکادمی کیا از فرصت قانونی خود برای شکایت به کمیته استیناف هیأت فوتبال استان تهران و شکستن رأی استفاده کرده و درخواستش را به این کمیته ارائه داده است.
حبیب الله شیرازی رئیس هیأت فوتبال استان تهران، در این خصوص گفت: «این رأیی است که کمیته انضباطی آن را صادر کرده است و ما هم نمی‌توانیم کاری کنیم. بنده به عنوان رئیس هیأت، مجری آرا هستم و دخالتی در آن ندارم.»
شیرازی با بیان اینکه آکادمی کیا درخواست استیناف خود را ارائه کرده است، تأکید کرد: «باید اسناد و مدارک دوباره بررسی شود. شاید آن بازیکن را احضار کنند و شاید بخواهند که شناسنامه خود را بیاورد. شاید هم کار به آزمایش DNA و «ایکس - ری» بکشد تا به واقعیت برسند.»
او به بی‌توجهی این بازیکن در پی درخواست‌های مکرر کمیته انضباطی اشاره می‌کند و می‌گوید: «کمیته انضباطی هیأت فوتبال تهران پنج بار این بازیکن را احضار کرد. اگر مشکلی نباشد طرف بعد از یک، دو یا نهایتاً سه بار احضار به جلسه می‌رود. حتی پدر این بازیکن را خواستند که نیامد. بنده در جریان جزئیات نیستم و کمیته‌های انضباطی و استیناف ارکان مستقل هستند. هر تصمیمی را این کمیته‌ها بگیرند، اجرا می‌شود.»
کاظم سلیمانی عضو کمیته انضباطی هیأت فوتبال تهران پیش از این در مصاحبه‌ای درباره محکومیت آکادمی کیا گفته بود: «من با خود مهدوی‌کیا هم در آلمان صحبت کردم. من به آقایان گفتم که محمدرضا (بازیکن مدنظر کمیته انضباطی) را باید بیاورید. یکی دو ماه طول کشید ولی نیامدند. نهایتاً ۵ جلسه گذاشتیم و اعلام کردیم اگر نیایید، این آخرین جلسه خواهد بود و بدون حضور محمدرضا هم رأی صادر خواهد شد که در نهایت در جلسه ششم آمدند. در طی جلسه من از برادر ایشان سؤالاتی کردم و به این نتیجه رسیدیم که این شخص اصلاً فرزند خانواده نبوده و خود را به عنوان یک فرزند جا زده است. این شخص نهایتاً قهر کرد و از جلسه بیرون رفت. ما به این نتیجه رسیدیم که ایشان برادر (محمدرضا) نیست.»
البته که روند رسیدگی به درخواست تجدیدنظر آکادمی کیا در هیأت فوتبال استان تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد و طبق گفته رئیس هیأت فوتبال ممکن است وارد مراحل پیشرفته‌تری مانند آزمایش DNA و «ایکس – ری» هم شوند اما آکادمی کیا در کنار درخواست تجدیدنظر خود به بی‌اعتنایی‌اش به احضاریه‌های کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید توضیحی ارائه دهد. چرا این بازیکن در جلسات حاضر نشده و چرا برای رسیدگی به این موضوع همکاری‌های لازم با نهاد مربوطه صورت نگرفته است؟

Page Generated in 0.0062 sec