printlogo


کد خبر: 228422تاریخ: 1400/2/6 00:00
جنگ طرفداران رئیس قدیم و رئیس جدید
شکاف عمیق در فدراسیون فوتبال

این روزها در هر اتفاقی که در فدراسیون فوتبال رخ می‌دهد، گلایه‌ای از تاج و یا مدیران فدراسیون در زمان ریاست او مطرح می‌شود. این موضوع طرفداران رئیس سابق که هنوز در فدراسیون فوتبال سمتی دارند را به هواداری از تاج برمی‌انگیزد و شکاف عمیق ایجاد شده در فدراسیون فوتبال، روز به روز عمیق و عمیق‌تر می‌شود.
البته که مهدی تاج و مدیران منصوب شده از طرف او، اشتباهات فاحشی داشته‌اند که جای هیچ دفاعی نمی‌گذارند اما موضوعی که در حال حاضر می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد این است که اختلاف‌های داخلی در فدراسیون فوتبال بین حامیان رئیس قدیم و جدید به هیچ عنوان نمی‌تواند به سود فوتبال ایران باشد.
بعد از ماجرای سلب میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی از ایران و اعطای آن به بحرین که نقش منفعل تاج در دفاع از منافع ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا، مانع از پس گرفتن حق ایران از AFC  شد، جریمه 10 هزار فرانکی ایران به دلیل سهل‌انگاری کمیته روابط بین‌الملل با مدیریت منتخب تاج، به ایجاد حواشی متعددی در فدراسیون فوتبال انجامید. تا آنجا که حامیان تاج در فدراسیون فوتبال، به هر طریقی سعی داشتند، تیم عزیزی‌خادم را به چالش بکشانند. از طرفی تیم رئیس جدید هم در محکوم کردن رقیب از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. در این بین تنها موضوعی که مدنظر قرار نمی‌گرفت، منافع فوتبال بوده و بس!
حالا نوبت به ماجرای عجیب حذف فوتبال ساحلی ایران از مسابقات جام جهانی شده است. موضوعی که بار دیگر به حق پیکان نقد را به سمت تاج برده است. تا این اندازه منفعل بودن او در هیأت اجرایی کنفدراسیون فوتبال در برابر از دست رفتن امتیازهای فوتبال ایران باور نکردنی است و البته خشم اهالی فوتبال ساحلی ایران را در پی داشته است. این خشم را می‌توان به وضوح در بیانیه مشترک اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران دید. همه آنها در استوری مشترکی در صفحات اینستاگرام‌شان متنی را منتشر کرده‌اند و طی آن سؤالاتی را مطرح کرده‌اند که در زیر بخشی از آن را می‌خوانید:
«‏در ۸ سال گذشته همه تلاش ما موفقیت تیم بوده و بارها آن را ثابت کردیم و باعث شد تیم ایران دارای اعتبار در دنیا شود. ‏در هر رشته ورزشی برای بازیکنان غمی بزرگتر از صعود نکردن به جام جهانی نیست. بخش زیادی از آن به دلیل تصمیم نا به‌حق ‎AFC‏ و بخش کوچکی از آن به خاطر نرفتن روی سکوی مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند است.
 متأسفانه به جای یکدل شدن خانواده فوتبال ساحلی و مدیران، باز می‌بینیم که بعضی افراد معلوم‌الحال که همیشه در موفقیت‌ها زبان در کام‌شان می‌ماند و در زمان قهرمانی برای گرفتن عکس یادگاری در کنار تیم حاضر می‌شوند، باز هم مثل ‏دفعات قبلی از اصل موضوع غافل شدند و خود را به خواب ‏زدن، تا از کلاف اتفاقات تلخ شاید کلاهی برای خود ببافند. ‏به این گرگ‌های دوست‌نمای انگشت شمار در فوتبال ساحلی ‏اخطار دوستانه‌ای می‌دهیم که اگر نیاز به گفتن واقعیت‌ها ‏باشد، نه کلاهی بر سرشان می‌ماند و نه آبرویی، که همه چیز را از زمان حضورشان در این رشته به خوبی به یاد داریم.
 ‏از نایب رئیس ایرانی و رئیس کمیته فوتبال ساحلی و فوتسال AFC و فدراسیون فوتبال می‌خواهیم تا هر اقدامی که لازم است را انجام دهند تا امیدی که برای گرفتن حقمان وجود دارد هم از ‏بین نرود.
از رسانه‌ها و تلویزیون و رادیو می‌خواهیم به جای تریبون دادن به این افراد، در شرایطی که به خاطر منافع فوتبال ساحلی از جنجال و مصاحبه صرفنظر کرده‌ایم و منتظر مشخص شدن نتیجه اقدامات هستیم، به چرایی سؤالات زیر توجه کنند:
1- دلیل لغو اردو و مسابقات دوستانه ما پیش از مسابقات قهرمانی آسیایی تایلند که از ماه‌ها قبل با زحمت هماهنگ و نهایی شده بود، درست یکماه پیش از اعزام به مسابقات آسیایی چه بود که باعث شد تیم بدون آمادگی راهی مسابقات شود و نتیجه نگیرد؟
2- چرا هفت ماه بعد از پایان مسابقات آسیایی تایلند در مسابقات نفسگیر المپیک ساحلی جهان با افتخار روی سکو رفتیم؟
3- چرا یک ماه بعد از آن هم در جام بین قاره‌ای جهان قهرمان شدیم؟
4- چرا برخی دوستان نه در زمان حضور در تیم ملی و نه در تیم‌های دیگر موفق به کسب نتیجه نشدند و تیمی که بعد از مسابقات آسیایی تایلند، یک قهرمانی و یک مقام سومی جهان را کسب کرده دارای ایراد فنی می‌دانند.
5- چرا برخی دوستان که تمام فساد موجود در رشته فوتبال ساحلی در زمان آنها رقم خورده بود، ما را متهم به فساد می‌کنند در صورتی‌ که در این ۸ سال دلیل موفقیت تیم ملی صداقت، اتحاد و یکدلی بوده.
6- سکوت ما درباره اتفاقات جام جهانی باهاما 2017 به خاطر ترس از مصاحبه بوده یا حفظ آبروی برخی اعضای تیم؟
و بسیاری چراهای دیگر که اگر لازم باشد پاسخ همه آنها با جزئیات کامل بیان می‌شود.»
این بیانیه در شرایطی منتشر می‌شود که واکنش پریا شهریاری، رئیس کمیته فوتسال ساحلی به حذف تیم ملی فوتسال ساحلی ایران و نقدهایی که به مهدی تاج در این زمینه وارد می‌شود اما بسیار جالب است. او می‌گوید: «تاج هم از تصمیم گرفته شده خیلی متعجب بود. احساس می‌کنم در جلسات هم این شفاف‌سازی نشده، تاج گفت که پیگیر این موضوع است. حتی گفت نامه‌ای تهیه کنید و به ما هم مشورتی دادند. از او خواستیم با توجه به اینکه نایب رئیس AFC‌ هم است می‌دانم می‌تواند کمک زیادی کند تا حق ایران را زنده کنیم. این قول را به ما داد که پیگیری کند.»
او در پاسخ به این سؤال که وقتی تاج رئیس کمیته یک فدراسیون بین‌المللی است، چطور در جریان نبوده و آیا در جلسه حاضر نبوده؟ می‌گوید: «او در جلسه حضور داشت. این ابهام برای همه ما وجود دارد که چه اتفاقاتی افتاد. هنوز پاسخی از AFC دریافت نکرده‌ایم. این موضوعی بود که فقط مهدی تاج در جریان است. حتی فردی که در بخش مربوطه AFC حضور داشت قبل از جلسات کمیته به ما قاطعانه گفته بود ایران صعود می‌کند.»
در حال حاضر البته تیم حقوقی فدراسیون فوتبال در حال پیگیری این پرونده است و سه روز پیش نامه‌ای را به همراه مستندات به AFC ارسال کرده و منتظر پاسخ است.
تاج اما در برابر همه این موارد سکوت کرده و حامیانش به جای او بار پاسخگویی و به نوعی سرپوش گذاشتن بر فضاحت او را بر دوش می‌کشند اما اینکه این اختلاف‌ها و دودستگی ایجاد شده در نهایت چه سرانجامی برای فوتبال ایران خواهد داشت، موضوعی است که مسئولان فدراسیون فوتبال به طور جدی باید درباره آن فکر کنند، تصمیم بگیرند و به این سؤال پاسخ دهند که این رویه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟
 

Page Generated in 0.0062 sec