printlogo


کد خبر: 228420تاریخ: 1400/2/6 00:00
بررسی احتمال نتیجه‌گیری فدراسیون در پرونده ویلموتس

پیمان جمال‌آبادی*
 
با توجه به اینکه در لوایح فدراسیون فوتبال، دلیل، مدرک و سند متقنی‌ لحاظ نشده، احتمال نتیجه‌گیری و تغییر رأی در پرونده و‌یلموتس ضعیف و با جرأت می‌توان گفت کمتر از 30درصد است چرا که عهده دفاع فدراسیون شرایط حاکم بر نظام بانکی کشور با توجه به وجود تحریم‌هاست و ادعای فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه به مارک و‌یلموتس کتباً‌ اعلام شده وجه نقد دریافت کند و ایشان امتناع کرده، فاقد وجاهت قانونی است چرا که در هنگام تنظیم قرارداد شماره حساب، روش انتقال و بانک مقصد جهت دستمزد مارک و‌یلموتس مشخص و معین شده و مکاتبه یکطرفه فدراسیون فوتبال بدون موافقت طرف دوم فاقد ضمانت اجراست. 
نظر کمیته تعیین وضعیت‌ فیفا‌، فدراسیون فوتبال ایران فسخ کننده قرارداد بوده است که در صورت اثبات و تأیید این امر باید کل مبلغ قرارداد را بپردازیم.
 به هر حال صرفاً در صورتی موفق به نقض رأی صادره در دادگاه عالی ورزش خواهیم شد که مدارک و مستندات جدیدی مبنی بر فسخ قرارداد از سوی و‌یلموتس ارائه شود.
مشکلات عدید‌ه‌ای در هنگام تنظیم قراردادهای ورزشی به وجود می‌آید که از جمله موارد؛ عدم آشنایی و تسلط حقوقدا‌نان به زبان بین‌الملل و عدم کارگاه‌های آموزشی و تخصصی در زمینه قرارداد‌های ورزشی در کشور و همچنین عدم مهارت و تخصص مدیران و عدم آشنایی و تبحر ایشان به زبان انگلیسی مزید بر علت خواهد بود.
*کارشناس حقوق خصوصی و ورزشی
 
 
 
 

Page Generated in 0.0043 sec