printlogo


کد خبر: 228413تاریخ: 1400/2/6 00:00
بدقولی سمیعی به تیم و پالس‌های نگران کننده از هند
هزینه شش ماهه پرسپولیس؛ 95 میلیارد تومان!

هر چقدر که اوضاع تیم پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر خوب است و تیم نتایج درخشانی می‌گیرد شرایط مالی باشگاه خراب است و بهتر هم نمی‌شود. البته این وضعیت برای هواداران، بازیکنان و مربیان تیم چیز غریبی نیست و در تمام چهار فصل گذشته شرایط به همین منوال بوده اما تداوم مشکلات مالی و اعتراض‌های سربسته یا غیر مستقیم بازیکنان و مربیان در مصاحبه‌‌های اخیرشان، هواداران را نگران کرده که نکند این چالش‌ها تیم محبوب‌شان را در راه رسیدن به اهداف بزرگش دچار مشکل کند و موفقیت‌ها و رکوردهایی که آرزوی تحققش را دارند با همین بی‌پولی نقش بر آب شود.
جعفر سمیعی که اساساً به خودش قول داده کم حرف بزند و بیشتر کار کند در تهران ماند و به هند نرفت تا بلکه بتواند بر این مشکلات مالی فائق شود اما وقتی نتوانست صراحتاً در مصاحبه‌ای اعلام کرد مثل برخی باشگاه‌های دیگر باید به پرسپولیس هم کمک مالی شود که انگار تا الان از این خواسته‌اش جوابی نگرفته است.
در عین حال به نظر می‌رسد با تداوم مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس و مصاحبه‌های اخیر بازیکنان و مربیان در هند که هر بار در نشست خبری از باشگاه می‌خواهند به وضعیت‌شان سر و سامان دهد، ظاهراً سمیعی مجبور شده حرف‌هایش را به صورت خودمانی در اختیار خبرگزاری فارس قرار دهد و این خبرگزاری هم در قبال گزارشی درد و دل‌های او را مطرح کرده.
در واقع این گزارش حکایت از این دارد که سمیعی ماه‌هاست تلاش می‌کند تا مشکلات مالی را به حداقل برساند اما بدهی‌های باشگاه در مقایسه با دوران مدیریت مدیران قبلی بسیار بیشتر است ضمن اینکه با قراردادهایی که قبل از حضور سمیعی در این سمت منعقد شده، راه‌های درآمدزایی عملاً برای او و تیم مدیریتی فعلی بسته شده است. سمیعی مدتی قبل تلاش کرد تا از طریق قانونی و مجلس قرارداد باشگاه با کارگزار اسپانسری را به صورت یکطرفه فسخ کند اما با الحاقیه‌ای که حدود یک سال قبل به این قرارداد اضافه شده بود عملاً این مهم نشدنی به نظر می‌رسید. در ادامه او چاره را در این دید که به این همکاری جسته و گریخته ادامه دهد اما حالا که اوضاع دوباره بهم ریخته نمی‌داند به کدام طرف برود و فقط دنبال این است تا از بازیکنان و مربیان مهلت بگیرد.
ظاهراً باشگاه بعد از سه برد دور رفت تیم در لیگ قهرمانان آسیا و برای هر برد به اعضای تیم نفری 300 دلار پاداش داده که رقم کمی نیست اما پاداش برد سوم دیر داده شد و فعلاً از پاداش برد چهارم خبری نیست. در عین حال اینکه برخی بازیکنان قدیمی‌تر تیم فقط 35 درصد مبلغ قراردادشان را دریافت کرده‌اند چیزی است که باعث شده صدای اعتراض آنها در اردوی تیم بلند شود و البته به گوش مدیران باشگاه هم برسد.
در بخشی از اطلاعاتی که مدیران باشگاه پرسپولیس به فارس داده‌اند (سمیعی یا شکوری) آمده: «کارگزار باشگاه در حالی که باید اواخر فروردین واریزی 8 میلیاردی را انجام می‌داد این پول به دو میلیارد کاهش پیدا کرده است. البته دلیل این مسأله برمی‌گردد به بلوکه شدن مابقی پول که ظاهراً بیمه بابت بدهی این کارگزار مانع از رسیدن کامل پول به باشگاه پرسپولیس شده است. این موضوع هم البته در پرداختی‌های کارگزار بی‌سابقه نیست و در موارد گذشته هم پیش آمده که پول واریزی آنها کامل به حساب پرسپولیس ننشسته و بلوکه شده اما اینکه چرا مسئولان شرکت آتیه داده پرداز برای رفع این موضوع اقدامی نکرده‌اند و یا با علم به اینکه به شرکت بیمه بدهکاری دارند و باید آن را رفع و رجوع کنند و بعد اقدام به واریز پول به حساب باشگاه پرسپولیس کنند، جای سؤال است که هیچ‌گاه در موردش شفاف‌سازی نشده است.»
این از مسأله کارگزار اسپانسری، راه پول گرفتن از دولت هم همچنان بسته است، حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی هم که هیچ، پاداش آسیایی فصل قبل هم که به خاطر تحریم‌ها بلوکه شده. در این شرایط مدیران باشگاه پرسپولیس به فارس گفته‌اند از هشتم آبان سال 99 تا 28 اسفند سال گذشته بابت پرداختی به اعضای تیم، هزینه‌های جاری باشگاه و البته باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی سرخ‌پوشان مبلغ 95 میلیارد تومان خرج کرده‌اند!
در این وضعیت بغرنج و حالا که سمیعی نتوانسته سر قولش بماند و در هفته اول اردیبهشت‌ماه درصدی از رقم قرارداد بازیکنان و مربیان را پرداخت کند باید منتظر اعتراض‌ها و گلایه‌های مستقیم و تندتری از سوی هند باشد.

Page Generated in 0.0046 sec