printlogo


کد خبر: 228407تاریخ: 1400/2/6 00:00
سوژه

تکذیبیه: دیاباته برای هر گل 10هزار دلار پاداش نمی‌گیرد
انتشار قرارداد شیخ دیاباته و رونمایی از آپشن‌های قرارداد او نشان می‌داد که باشگاه استقلال برای هر گلی که این بازیکن به ثمر برساند، 10 هزار دلار پاداش در نظر گرفته‌ است.
 بعد از گلزنی دوباره شیخ برای استقلال اما مدیران باشگاه استقلال نسبت به این ماجرا واکنش نشان داده و از بیخ و بن ماجرا را تکذیب کرده‌اند.
 احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به این خبر که باشگاه استقلال باید بعد از گلی که شیخ مقابل الدحیل به ثمر رساند، 10 هزار دلار دیگر به این مهاجم پرداخت کند، گفت: «خیر! اینگونه نیست؛ او آپشن‌هایی در قراردادش دارد ولی اینکه به ازای هر گل 10 هزار دلار بگیرد، کذب محض است. بی‌تردید این حاشیه‌سازی‌ها نمی‌تواند روند خوب استقلال را متوقف کند.»
 
 
استقلال هر 27 دقیقه یک گل
هر اندازه درباره خط حمله دلربای استقلال حرف بزنیم کم است. هرچند که استقلال در خط دفاع اوضاع خوبی ندارد اما در خط آتش تیمی است برنده و تیغ‌دار است. یکی دیگر از آمارهای قابل توجه خط حمله استقلال این است که هر 27 دقیقه یک گل می‌زند. این جلوه زیبایی از فاز هجومی استقلال است که کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به آن اشاره داشته است. جالب اینکه استقلال در روز نه چندان قبراق و سرحال خود مقابل الدحیل هم توانست 2 گل بزند. این یعنی روح و روان استقلال آماده گلزنی است.
 
 
5 گل از 6 گل الدحیل را اولونگا زد
نبرد استقلال و الدحیل از نظر فنی و فوتبالی یکی از جذاب‌ترین بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بود. دو دیدار مهیجی که به تنهایی در آن 11 گل میان دو تیم رد و بدل شد. در این 11 گل به ثمر رسیده رد پای اولونگا بیش از دیگر بازیکنان مشهود است. 
این مهاجم مهارنشدنی در بازی رفت توانست 3 بار دروازه استقلال را باز کند. او در بازی برگشت هم هر دو گل تیمش را به ثمر رساند تا به تنهایی زننده 5 گل از 11 گل رد و بدل شده در این بازی باشد. شاید اگر مدافعان استقلال با وسواس بیشتری اولونگا را مهار می‌کردند هر دو بازی به سود استقلال تمام می‌شد اما اشتهای عجیب این بازیکن برای گشودن دروازه استقلال و جاگیری‌های مناسب‌اش در قلب دفاع آبی‌ها و هنری که در نواختن ضربات پنالتی داشت، سبب شد او به مرد 5 گله این دو بازی تبدیل شود.
 البته نباید از مهدی قایدی و شیخ دیاباته هم غافل بود. آنها نیز در این دو بازی مجموعاً برای استقلال چهار گل به ثمر رساندند که سهم هر کدام دو گل بود.
 
 
چرا ریگی فیکس بازی نکرد؟
یکی از سؤالاتی که پاسخش هنوز از سوی مربیان استقلال داده نشده نیمکت‌نشینی مسعود ریگی در بازی با الدحیل است. 
در حالی که قبل از بازی فرهاد مجیدی این بازیکن را با خود به نشست خبری برد و همه جا نوشتند که سرمربی استقلال در پی روحیه دادن به این بازیکن است اما در کمال ناباوری ریگی جایی در ترکیب اصلی تیمش نداشت و به عنوان بازیکن نیمکت‌نشین برای استقلال ایفای نقش کرد. البته نیمکت‌نشینی ریگی هم دوام آنچنانی نداشت و این بازیکن در نیمه دوم به جای آرش رضاوند در ترکیب تیمش قرار گرفت تا 45 دقیقه دیگر فرصت حضور در ترکیب تیمش را داشته باشد.
 ریگی در 45 دقیقه نیمه دوم نمایش قابل قبولی داشت و برخلاف بازی قبل مقابل الدحیل دیگر دچار اشتباه تأثیرگذار نشد. هیچ بعید نیست مجیدی در بازی با الاهلی از ریگی در ترکیب اصلی استفاده کند چون پیش از بازی مجدد با الدحیل نیز خبر از بازی توأمان ریگی و مهدی‌پور در ترکیب اصلی بود و محتمل است که در این بازی نیز از وجود هر دو بازیکن در ترکیب اصلی استفاده شود.

 


Page Generated in 0.0048 sec