printlogo


کد خبر: 228400تاریخ: 1400/2/6 00:00
ناکامی دختر فوق سنگین ایران در ازبکستان
شکسته شدن رکوردهای جهان در وزن یوسفی

ایران ورزشی- فاطمه یوسفی دختر فوق سنگین ایران در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در حالی که نخستین حضور رسمی خود در مسابقات بین‌المللی و آسیایی را در بخش زنان تجربه می‌کرد نتوانست جایگاهی بهتر از هفتمی را در گروه A مسابقات دسته 87+ کیلوگرم زنان به خود اختصاص دهد.
در آخرین روز از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا، رقابت دسته فوق سنگین زنان (۸۷+ کیلوگرم) برگزار شد و تیم ملی ایران برای اولین مرتبه در این دسته وزنی یک نماینده داشت. فاطمه یوسفی در اولین رقابت بین‌المللی خود، رکورد ۸۷ کیلوگرم یکضرب، ۱۲۱ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۰۸ کیلوگرم را در دسته فوق سنگین قهرمانی زنان آسیا به ثبت رساند و در جایگاه هفتم آسیا قرار گرفت. هفت وزنه‌بردار در این دسته شرکت کردند که یوسفی با توجه به نداشتن تجربه و رکوردهای پایین در این دسته وزنی جایگاهی بهتر از رتبه هفتمی را نتوانست به خود اختصاص دهد.
یوسفی در اولین حرکت یکضرب، ۸۲ کیلوگرم را از پشت سر انداخت. پس از آن در حالی که برای حضور مجدد روی تخته آماده می‌شد، الناز باجلانی دیگر ملی‌پوش ایران سعی می‌کرد او را آرام کند و به یوسفی گفت که فکر کن در تمرین هستی و روی استیج هم اتفاق خاصی قرار نیست برایت رخ دهد، زیرا این دختر جوان چون اولین تجربه بین‌المللی خود را سپری می‌کرد استرس گرفته بود و نمی‌توانست عملکرد فنی خود را به درستی روی تخته مسابقه پیاده کند.
یوسفی در دومین حرکت، ۸۲ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت سوم نیز ۸۷ کیلوگرم را بالای سر برد و به کار خود در یکضرب پایان داد.
دختر ملی‌پوش کشورمان در دسته 87+ کیلوگرم در اولین حرکت دوضرب ۱۱۰ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم ۱۱۹ کیلوگرم را بالای سر برد و داوران سه چراغ سفید به او دادند اما هیأت ژوری وزنه او را نپذیرفت و چراغ قرمز داد.
اکبر خورشیدی مشاور فنی تیم ملی زنان ایران کارت چلنج داد تا هیأت ژوری دوباره حرکت یوسفی را بررسی کند اما باز هم هیأت ژوری همان رأی قبلی را داد و وزنه قبول نشد.
کادرفنی برای حرکت سوم، وزنه او را به ۱۲۱ کیلوگرم افزایش داد و دختر ملی‌پوش ایران این وزنه را بالای سر برد. او با مجموع ۲۰۸ کیلوگرم به کار خود پایان داد.
وزنه‌بردار چین با مهار وزنه ۱۴۸ کیلوگرم یکضرب و ۱۸۷ کیلوگرم دوضرب رکورد یک ضرب و دو ضرب جهان را هر کدام یک کیلوگرم و رکورد مجموع جهان را سه کیلوگرم افزایش داد. پیش از این رکورد فوق سنگین جهان ۱۴۷ کیلوگرم یکضرب، ۱۸۶ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۳۲ کیلوگرم بود.
ون ون لی از چین با رکورد ۱۴۸ کیلوگرم یکضرب، ۱۸۷ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۳۵ کیلوگرم صاحب سه نشان طلای این دسته وزنی شد.
یونگ سان از کره جنوبی با رکورد ۱۲۰ کیلوگرم یکضرب، ۱۵۹ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۷۹ کیلوگرم 3 مدال نقره گرفت و نهایتاً آیزادا موپتیلدا از قزاقستان با رکورد ۱۱۸ کیلوگرم یکضرب، ۱۵۱ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۶۹ کیلوگرم صاحب 3 نشان برنز این دوره از پیکارها شد.

Page Generated in 0.0038 sec