printlogo


کد خبر: 228399تاریخ: 1400/2/6 00:00
آلکنو: برای تفریح به لیگ ملت‌ها نمی‌رویم
به جوان‌ها فرصت خودنمایی می‌دهم

ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال که از 29 فروردین‌ماه با حضور در ایران اردوی تیم ملی را زیر نظر گرفته، می‌گوید: «آمدن به ایران و چهارمین حضورم در المپیک با تیم ملی والیبال این کشور، برایم افتخار است.»
سرمربی تیم ملی والیبال ایران اشاره‌ای به شرایط آماده‌سازی تیم ملی دارد و می‌گوید: «تمام امکانات لازم برای تمرین مؤثر و خوب مهیاست اما در جریان برگزاری لیگ ملت‌های والیبال در ایتالیاست که متوجه می‌شویم تمرینات و اردوهایمان تا چه اندازه در جهت آمادگی برای حضوری موفق در المپیک توکیو، مؤثر بوده است.»
او درباره دیدارهای تدارکاتی تیم ملی در مسیر المپیک نیز توضیحاتی می‌دهد: «در جریان دیداری که با داورزنی داشتم، لیگ ملت‌ها (VNL) به عنوان تورنمنتی تدارکاتی برای آمادگی جهت حضور در المپیک در نظر گرفته شد. در این دیدار به داورزنی گفتم در VNL می‌توانیم دو هدف داشته باشیم. نخست اینکه به عنوان یک تورنمنت تدارکاتی جهت آمادگی برای حضور در المپیک به آن نگاه کنیم. دیگر اینکه به دنبال نتیجه گرفتن در این رقابت‌ها باشیم. اگر برای نتیجه گرفتن راهی لیگ ملت‌ها شویم، زمان کمی برای آماده‌سازی بازیکنان جوان داریم و به همین دلیل بازیکنان باتجربه تیم برای رقم زدن نتیجه، فشار زیادی را متحمل می‌شوند. این کار ریسک مصدومیت بازیکنان را بالا می‌برد ولی در عوض به نتیجه خواهیم رسید اما اگر قصد داریم از لیگ ملت‌ها به عنوان سکویی جهت آمادگی در المپیک استفاده کنیم، باید در برخی از بازی‌ها چشم‌‌مان را روی نتیجه ببندیم و بازیکنان جوان را به زمین بفرستیم؛ البته ما در این رقابت‌ها ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه در زمین خواهیم داشت. در مجموع با هر هدفی که راهی ایتالیا شویم، قطعاً برای استراحت و تفریح به لیگ ملت‌ها نمی‌رویم.»
او ادامه می‌دهد: «از طرفی برایم مهم است که در جریان VNL به بازیکنان جوان فرصت خودنمایی بدهم و آنها را در عرصه عمل محک بزنم چون درنهایت همین بازیکنان جوان هستند که در آینده و بعد از رفتن من، می‌توانند به تیم ملی والیبال ایران کمک کنند. بازیکنان جوان باانگیزه بسیار بالایی تمرین می‌کنند و این اتفاق در گوشه ذهنم هست و اثر آن هیچ‌وقت پاک نخواهد شد اما نباید فراموش کنیم که قوی‌ترین‌ و آماده‌ترین بازیکنان به المپیک می‌روند.»
آلکنو وقتی با سؤالی درباره شناختش از بازیکنان ایران مواجه می‌شود، می‌گوید: «چند بازیکن را از قبل می‌شناختم. شناخت کافی از لژیونرهای ایرانی شاغل در اروپا دارم. دو، سه بازیکن جوان را زیر نظر گرفته‌ام. هم در آینده و هم در حال حاضر به کمک آنها در تیم ملی نیاز دارم و روی آنها حساب می‌کنم؛ البته نیاز به زمان بیشتری دارم تا به شناخت کامل از بازیکنان تیم ملی ایران برسم.»
سرمربی تیم ملی والیبال درباره سختگیری زیادی که در جریان لیگ ملت‌های والیبال می‌شود، می‌گوید: «با توجه به شیوع کرونا در جهان و برگزاری لیگ ملت‌ها به صورت فشرده، در جریان این رقابت‌ها در حباب (شرایط قرنطینه‌ای مشابه المپیک) خواهیم بود. در ایتالیا هر دو روز یک بار باید تست PCR بدهیم. محل اقامت تیم‌ها کاملاً قرنطینه است و هیچ فردی حق خروج از آن را ندارد. اگر کسی از قرنطینه خارج شود، دیگر حق برگشت ندارد. اگر بازیکنی حتی به دلیل مصدومیت از محوطه حباب خارج شود، دیگر نمی‌تواند برگردد. حتی شنیده‌ام تمام تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌ها حق استفاده از سفارشات تلفنی و اینترنتی را هم ندارند. باید شرایط قرنطینه رقابت‌ها را پذیرفت و به لحاظ ذهنی و روانی خود را آماده حضور در این رقابت‌ها کرد.»

Page Generated in 0.0048 sec