printlogo


کد خبر: 228396تاریخ: 1400/2/6 00:00
کار سخت تکواندوی زنان برای کسب سهمیه توکیو
کمرانی: بهترین‌های دنیا در آسیا هستند

 
تیم ملی تکواندوی زنان ۲ نماینده در اوزان ۴۹- و ۵۷- کیلوگرم در رقابت‌های آسیایی کسب سهمیه المپیک دارد تا بتواند تعداد ورزشکاران تکواندوکار در المپیک را افزایش دهد. البته به نظر، این دو نماینده ایران کار سختی برای گرفتن سهمیه دارند، ضمن اینکه انتخاب نفرات اعزامی هم به مسابقات با حواشی زیادی روبه‌رو شده است.
تیم ملی تکواندوی زنان در اوزان یک و دو (۴۹- و ۵۷- کیلوگرم) ورزشکار به رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در اردن اعزام می‌کند اما هفته آینده قرار است اسامی این دو ورزشکار قطعی اعلام شود. در وزن اول مهلا مومن‌زاده و غزل سلطانی و در وزن دوم ناهید کیانی و یلدا ولی‌نژاد نفراتی هستند که شانس حضور در این مسابقات را دارند و از بین آنها دو نفر انتخاب می‌شوند.
 این در حالی است که به نظر می‌رسید زهرا ‌پوراسماعیل که در وزن هشتم رقابت‌های ترکیه هم به مدال طلا رسیده بود انتخاب شود اما ظاهراً تصمیم کادر فنی به نظر چیز دیگری است و قصد دارد در اوزان اول و دوم نفرات مورد نظر خود را انتخاب کند. 
مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندوی زنان ایران درباره خروج زهرا پوراسماعیل تکواندوکار وزن هشتم از اردوی تیم ملی و اینکه چرا او با وجود کسب مدال طلا در تورنمنت ترکیه عازم رقابت‌های کسب سهمیه نمی‌شود، گفت: «قصد داشتیم پوراسماعیل را در تورنمنت ترکیه محک بزنیم اما متأسفانه حریفان اصلی او از ازبکستان، اردن و قزاقستان به ترکیه نیامدند. حریف ازبک پیش از این ۲ مرتبه با پوراسماعیل مبارزه کرده بود که هر ۲ بار به برتری رسیده بود. اردنی‌ها نیز تصمیم‌شان مبنی بر اینکه در کدام اوزان می‌خواهند نماینده به مسابقات کسب سهمیه بفرستند را اعلام نکرده‌اند. درست است که پوراسماعیل در ترکیه به مدال طلا رسید و نمایش خوبی داشت اما هدف ما این بود که او در مبارزه با یک یا دو تکواندوکار برتر آسیا محک جدی بخورد ولی نمی‌دانم چرا این ‌بار نیز قسمت نشد. او سنی ندارد و از آینده درخشانی برخوردار است. قطعاً کادرفنی توجه جدی به نفراتی مثل پوراسماعیل دارد و ما موظف هستیم از تمام سرمایه‌های‌مان به خوبی محافظت کنیم.» 
کمرانی با اشاره به سطح مسابقات، پیش‌بینی از کسب سهمیه المپیک در این رقابت‌ها را سخت و دشوار دانست: «واقعاً کار سختی داریم. نفراتی که از آسیا هنوز نتوانسته‌اند سهمیه المپیک بگیرند، در رده‌های 10، 11 رنکینگ هستند و حتی کسانی که سهمیه گرفته‌اند را در بعضی مبارزات نیز پیش از این شکست داده‌اند اما با بدشانسی هنوز موفق نشده‌اند به سهمیه المپیک برسند. در بخش زنان نفرات خوب دنیا اکثراً در آسیا هستند در حالی که ۴ سال پیش برعکس بود و نفرات خوب بیشتر در اروپا بودند. در این رقابت‌ها نفرات فینالیست به سهمیه المپیک می‌رسند و نمایندگان ما قطعاً برای رسیدن به فینال حداقل با یک تکواندوکار سطح بالا باید مبارزه کنند.»
 
 
مشخص شدن تاریخ برگزاری ۳ رویداد بین‌المللی تکواندو
 ایران شهریور ماه میزبان جام باشگاه‌های آسیا
دهمین دوره جام باشگاه‌های آسیا، سی و یکمین دوره مسابقات جام فجر و سومین دوره رقابت‌های آزاد آسیایی طی روزهای ۲۴ تا ۳۱ شهریورماه به میزبانی ایران برگزار می‌شود. سال ۱۳۹۸ و در جلسه شورای اجرایی که با حضور سید محمد پولادگر نایب رئیس اتحادیه تکواندو آسیا و رئیس فدراسیون تکواندوی ایران برگزار شد، فدراسیون تکواندوی ایران موفق شد میزبانی سومین دوره مسابقات آزاد آسیایی (G۱) و دهمین دوره رقابت‌های تکواندوی جام باشگاه‌های آسیا (G۱) در سال ۲۰۲۰ را با تصویب شورای اجرایی کنسول اتحادیه آسیا کسب کند که با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، رقابت‌ها در این سال به تعویق افتاد. با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون تکواندوی کشورمان، تاریخ این رقابت‌ها در تقویم فدراسیون جهانی تکواندو اعلام شده است. 
براساس تقویم اعلامی، دهمین دوره جام باشگاه‌های آسیا (G۱) روز ۲۴ شهریورماه، سی و یکمین دوره مسابقات جام فجر (G۱) طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ شهریورماه و سومین دوره رقابت‌های آزاد آسیا (G۱) روزهای ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود. این رقابت‌ها G۱ است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۰، ۶ و 60/3 امتیاز تعلق می‌گیرد.

Page Generated in 0.0051 sec