printlogo


کد خبر: 228394تاریخ: 1400/2/6 00:00
«الونگا» برای خط دفاع استقلال، روح بود؟

احسان محمدی
 
همه چیز قبل از مسابقه استقلال و الدوحیل با پیروزی 2-1 الاهلی مقابل الشرطه حساس شد. الاهلی 7 امتیازی شد و بالاتر از آبی‌ها قرار گرفت تا معادلات بیش از گذشته پیچیده شود.
 از همان آغاز بازی مشخص بود که این شاید دوباره زیباترین بازی گروه شود. دو مدعی صعود که در آخرین بازی 7 گل میان آنها رد و بدل شد. در حالی‌که بازی با حمله‌های نه چندان خطرناک الدوحیل پیش می‌رفت، به هم ریختگی خط دفاعی استقلال روی زمین و هوا همه را می‌ترساند. فرشید اسماعیلی در ادامه درخشش خود در این تورنمنت که خاطرات ناخوب خود در بازی‌های داخلی را از ذهن هواداران پاک کرده است، خود را درون 18 قدم رساند و در کورس با علی کریمی با زیرکی پای خود را گیر انداخت تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. حدس زدن نتیجه دشوار نبود. شیخ دیاباته مثل همیشه با یک مکث و ضربه‌ای زمینی در خلاف شیرجه دروازه‌بان گل زد.
بازی با مدیریت استقلالی‌ها پیش می‌رفت که یک ارسال بی‌خطر روی دروازه با کنترل بد وریا غفوری همراه شد. وریا پایش را کمی بلند کرد و اگر فریاد نزده بود و وانمود نمی‌کرد با بازیکن حریف برخورد داشته احتمالاً هیچ اتفاقی نمی‌افتاد اما انگار داور دنبال پاک کردن خطایش در اعلام ضربه به سود استقلال بود. ضربه پنالتی را الونگا به گل تبدیل کرد.
نیمه دوم با ضعف استقلالی‌ها در میدان‌داری همراه بود و باز روی یک ارسال الونگا دومین گل خود در این بازی و پنجمین گل خود را در دو دیدار پیاپی به ثمر رساند. او که خطرناک‌ترین مهاجم این تیم به شمار می‌رود آنقدر درون 18 قدم آزاد بود که حتی برای زدن ضربه سر به هوا نپرید. یک گل بد در نتیجه آشفتگی خط دفاعی که پاهای نازیبای طاووس استقلال در این تورنمنت هستند. او در این دو بازی شبیه روحی بود که مدافعان قادر به دیدن و مهارش نبودند.
اما مهدی قایدی باز در نقش یک نجات‌بخش ظاهر شد، او نفوذ زیبا و بی‌نقص وریا را با یک بغل پای هنرمندانه به گلی زیبا تبدیل کرد تا نتیجه 2-2 شود. ادامه این بازی چنان که انتظار می‌رفت از سوی هیچ‌کدام از دو تیم هجومی دنبال نشد. انگار دو غول ترجیح دادند با هم مماشات کنند و اجازه ندهند دیگری روی یک غفلت سه امتیاز را به دست بیاورد. بیرون رفتن فرشید اسماعیلی و ارسلان مطهری که ریتم حمله‌های استقلال را تنظیم می‌کردند زهر استقلال را گرفت.
 فارغ از تعصب ملی که در این مسابقات روی آن تأکید می‌شود، الدوحیل در خط میانی مجموعه‌ای از بازیکنان بسیار کارآمد را در خدمت دارد گرچه در شبکه‌های اجتماعی هواداران پرسپولیس به بازی علی کریمی ایراد گرفتند و او را متهم کردند که مثل همیشه سرپنجه بازی نمی‌کند. آنها این کار را در تلافی نقدهایی که برخی از هواداران استقلال به بازی شجاع خلیل‌زاده با لباس الریان مقابل پرسپولیس وارد کردند، انجام دادند؛ از آن اتهامات غیرقابل اثبات که ریشه در بی‌اعتمادی مطلق در فضای فوتبالی کشور دارد.
نکته کلیدی دیگر برای هواداران مصدومیت محمد نادری بود که در نیمه اول تعویض شد و همینطور شیخ دیاباته در دقایق پایانی که غیبت آنها کار را برای دو دیدار بسیار حساس آینده دشوار خواهد کرد. بازی‌هایی که حالا برای صعود حکم مرگ و زندگی دارند.
(این یادداشت در سایت عصر ایران منتشر شده است)
 

Page Generated in 0.0048 sec