printlogo


کد خبر: 228391تاریخ: 1400/2/6 00:00
دست‌انداز در مسیر صعود
شگفتی‌های پسران جنوب

میعاد نیک
 
با قرار گرفتن تیم پرسپولیس در یک گروه تقریباً آسان و رویارویی تیم استقلال با غول‌های قطری و سعودی، شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد که یکی از جذابیت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ به سمت قطب فوتبال خوزستان و تیم فولاد منعطف شود. تیم سرحال و جنگنده جواد نکونام که فصل گذشته را در لیگ نوزدهم به‌شکلی دراماتیک پشت سر گذاشت و با شکست دادن تیم پرمهره العین امارات در دور پلی‌آف توانست به مرحله گروهی مسابقات ACL۲۰۲۱ صعود کند، چیزی کمتر از سایر نمایندگان معروف فوتبال کشورمان نشان نداده و حتی در موقعیت‌هایی هم بهتر از سرخابی‌ها عمل کرده است.
بی‌شک می‌توان لقب پدیده ایرانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و شاید دوست‌داشتنی‌ترین تیم ایرانی از منظر فنی را به فولاد نسبت داد. تیمی که جواد نکونام ساخته، تا دقیقه ۹۰ مقابل رقبای مسلح می‌ایستد و مسیر پیروزی با یک تفنگ بادی مقابل ژ-۳ رقبا را خوب آموخته. تساوی لحظه آخری فولادی‌ها مقابل السد قطر و پیروزی آنها برابر الوحدات اردن که سرخ‌پوشان اهوازی را به یک‌قدمی صدر جدول گروه D هم رساند اما با یک تساوی سرسختانه برابر النصر میزبان و شکست در دیدار برگشت به تلخی گرایید تا معمای صعود جنوبی‌ها کمی پیچیده‌تر شود.
در گروهی که ابرقدرت‌های لیگ ستارگان قطر و لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی حضور دارند، قطعاً شگفتی‌سازی سخت‌تر از گروهی با حضور گوای هندوستان جلوه می‌کند اما این فولادی‌ها بودند که تا به همین‌جا هم توانستند با عملکردی شایان توجه، نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران بوده و از حیثیت فوتبال‌مان برابر رقبای متمول دفاع کنند. تنها یک اشتباه در دیدار برگشت مقابل النصر ریاض کافی بود تا کمر تاکتیکی تیم فولاد بشکند و نخاع ارتباطی جنوبی‌ها قطع شود اما هنوز هم مسیر به آخر نرسیده و دو راند ۹۰ دقیقه‌ای دیگر برای تعبیر رؤیا باقی‌ است. فولاد می‌تواند یکی از مهم‌ترین اتفاقات لیگ قهرمانان آسیا را رقم بزند، با این فرض که شانس کمی با پسران جنوب یار باشد.
 

Page Generated in 0.0049 sec