printlogo


کد خبر: 228386تاریخ: 1400/2/6 00:00
چهراه ها

آنری: این آرسنال را نمی‌شناسم
تیری آنری نتوانسته احساساتش را درباره خانواده کرونکه مخفی کند. هزاران طرفدار آرسنال جمعه‌شب در بیرون ورزشگاه امارات جمع شدند و شعار دادند: «ما می‌خواهیم آرسنال‌مان را پس بگیریم.»
آنری، مهاجم اسطوره‌ای آرسنال هم با آنها هم‌نظر است، چراکه حتی او هم دیگر باشگاهی که برایش 254 بازی انجام داد و 174 گل زد را نمی‌شناسد.
طرفداران آرسنال وقتی فهمیدند استن کرونکه، مالک باشگاه و ایوان گازیدیس، مدیر ارشد اجرایی باشگاه قرارداد پیوستن به سوپرلیگ اروپا را امضا کرده‌اند، خشمگین شدند. آنها در کنار طرفداران پنج باشگاه لیگ برتری دیگر که به این رقابت‌ها پیوسته بودند به مدیران تیم‌های‌شان اعتراض کردند. سوپرلیگ اروپا در نهایت تعطیل شد و حرف هواداران به کرسی نشست.
آنری که با آرسنال دوبار فاتح لیگ برتر شده، تا پیش از این حرفی علیه مالکان باشگاه نزده بود. اما حتی او هم حالا دست به اعتراض زده و بر این باور است که مدیریت در باشگاه آرسنال به شکل صحیحی پیش نمی‌رود. آنری می‌گوید: «این باشگاه متعلق به هواداران است. من عاشق این باشگاه هستم و تا وقتی بمیرم طرفدارش خواهم بود. اما من باشگاه خودم را نمی‌توانم تشخیص بدهم. اتفاقی که افتاده، اینکه آنها تلاش کردند وارد لیگی شوند که درهایش به روی دیگر تیم‌ها بسته بود، از دید من کاملاً بی‌معنی است. آنها باشگاه را مانند یک شرکت اداره می‌کنند، نه مانند یک باشگاه فوتبال. آنها نشان دادند چه افرادی هستند. طرفداران همیشه تصمیم نهایی را می‌گیرند که این را در ماجرای سوپرلیگ دیدید. شما باید به هواداران گوش کنید. من می‌توانم درک کنم که آنها چرا اعتراض کردند.»
شکست یک بر صفر آرسنال مقابل اورتون باعث شده میکل آرتتا، مربی تیم تحت فشار شدیدی قرار بگیرد. آرسنال در حال حاضر در جدول نهم است و امیدهای این تیم برای راهیابی به فصل بعد لیگ قهرمانان مدت‌هاست رنگ باخته است.
تنها چیزی که هواداران را امیدوار می‌کند، این است که آنها قهرمان لیگ اروپا شوند. آرسنال در پنجشنبه این هفته مقابل ویارئال دیدار نیمه‌نهایی این رقابت‌ها را برگزار خواهد کرد.
 
 
راجرز، گزینه اصلی تاتنهام برای جانشینی مورینیو
باشگاه تاتنهام برای پر کردن جای خالی ژوزه مورینیو روی نیمکت این تیم کسی را زیر نظر گرفته که خیلی دل خوشی از آن ندارد. تاتنهامی‌ها هفته گذشته مورینیو را بعد از یک سال و نیم حضورش در این تیم اخراج کردند و هدایت تیم را موقتاً و تا پایان فصل به رایان میسون سرمربی تیم زیر 23 سال باشگاه سپردند. دنیل لوی رئیس باشگاه اما قصد دارد در همین مدت تلاش کند برندان راجرز سرمربی اهل ایرلند شمالی تیم لسترسیتی را برای هدایت سفیدپوشان لندن متقاعد کند. این در حالی است که تاتنهامی‌ها هنوز از حرف‌های 9 سال پیش راجرز در توضیح رد پیشنهاد آنها تا حدودی دلخور هستند. این دلخوری اما آنقدر نیست که باشگاه لندنی بخواهد گزینه خوبی مانند سرمربی سابق لیورپول را نادیده بگیرد.
تاتنهام گزینه دیگری مانند یولیان ناگلسمان، سرمربی آلمانی تیم لایپزیگ هم دارد اما بایرن‌مونیخ هم برای جذب این مربی جوان 33ساله تمایل نشان داده است.
دنیل لوی جزو کسانی است که از قدیم راجرز را تحسین می‌کرد و سال 2012 هم زمانی که مرد ایرلندی سرمربی سوانزی بود به او پیشنهاد داد. راجرز اما به لیورپول پیوست و گفت از تصمیمش برای ترجیح دادن لیورپول به تاتنهام هم راضی است. این حرف او در آن زمان لوی و هواداران تیم لندنی را ناراحت کرد. راجرز پس از لیورپول به سلتیک رفت و با این تیم دوبار قهرمان لیگ برتر اسکاتلند شد و ماه فوریه سال 2019 به لسترسیتی پیوست. تیم او اکنون جزو مدعیان اصلی کسب سهمیه لیگ قهرمانان است و فصل گذشته هم در هفته آخر شانس کسب این سهمیه را از دست داد. علاوه بر این راجرز توانسته لسترسیتی را بعد از 51 سال به فینال جام حذفی برگرداند؛ دیداری که ماه آینده مقابل چلسی در ورزشگاه ومبلی برگزار خواهد شد.
 

Page Generated in 0.0056 sec