printlogo


کد خبر: 228382تاریخ: 1400/2/6 00:00
خبر

پیشنهاد 3میلیاردی‌شان رد شد اما...
عرب‌های خاورمیانه در کمین لیورپول
گروه ورزشی فن‌وی که مالک باشگاه لیورپول است، پیشنهادی 3میلیارد پوندی را برای فروش این باشگاه رد کرده است. این پیشنهاد پیش از آن رسید که جان هنری، مالک اصلی باشگاه، درگیر مذاکرات بر سر سوپرلیگ اروپا شد. گفته می‌شود این پیشنهاد از سوی یک کشور در خاورمیانه بوده که با مخالفت گروه فن‌وی مواجه شده است. این در حالی است که همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده لیورپول 120میلیون پوند از درآمدش را از دست بدهد. چند گروه دیگر که بیشترشان از خاورمیانه هستند، منتظرند ببینند آیا جان هنری و تام ورنر، رئیس هیأت‌مدیره لیورپول نظرشان برمی‌گردد یا نه. طرفداران لیورپول از دست مدیران باشگاه عصبانی هستند. آنها پس از اعلام حضور لیورپول در سوپرلیگ اروپا، پلاکاردها و پرچم‌های متعددی را نشان دادند و پیام‌شان آشکار بود؛ اکثر هواداران می‌خواهند رابطه باشگاه‌شان با مالکان آمریکایی قطع شود. گروه ورزشی فن‌وی در سال 2010 با پرداخت 300میلیون پوند، لیورپول ار خرید و انتظار 30ساله این تیم برای فتح لیگ برتر را به پایان رساند. آنها یک قهرمانی دیگر هم در لیگ قهرمانان کسب کردند. آنها همچنین اخیراً 10درصد سهام‌شان در شرکت را با قیمت 543میلیون پوند به ردبرد کپیتال فروختند. به این ترتیب در برخی رسانه‌ها شایعه شد علاقه آنها به مالکیت لیورپول کاهش یافته است. اما در هر حال گروه فن‌وی پیشنهاد چند میلیارد پوندی رسیده را رد کرد. از سوی دیگر، اتفاقات اخیر می‌تواند باعث شود نظر آنها برگردد. هنری و ورنر در صورتی لیورپول را می‌فروشند که مبلغ پیشنهادی بیشتر از 3میلیارد پوند باشد. فروش لیورپول باعث سود قابل توجه گروه ورزشی فن‌وی می‌شود. آنها در سال 2010 باشگاهی را خریدند که در خطر ورشکستگی و رفتن زیر نظر دولت قرار داشت. جورج ژیلت و تام هیکس در دوران مالکیت خود در لیورپول عملکرد فاجعه‌باری داشتند. گروه ورزشی فن‌وی روی ورزشگاه تیم سرمایه‌گذاری و یک جایگاه جدید احداث کرد تا ظرفیت آنفیلد را به 55هزار نفر افزایش دهد. آنها یک زمین تمرین مدرن هم در کرکبی ساختند. البته برنامه‌های دیگر آنها به نتیجه نرسید. گروه فن‌وی قصد داشت قیمت بلیت بازی‌های خانگی را در سال 2016 تا سقف 77پوند افزایش دهد که این کار با مخالفت هواداران منتفی شد.
 
 
چراغ سبز گلیزرها به خریداران:
4میلیارد پوند بدهید، منچستر را صاحب شوید
ظاهراً مالکان نه‌چندان محبوب باشگاه منچستریونایتد تصمیم گرفته‌اند به حرف هواداران این تیم گوش و اولدترافورد را ترک کنند، اما نه به همین راحتی‌.آنها برای فروش این باشگاه رقمی تعیین کرده‌اند که هرکسی جرأت نزدیک شدن به منچستریونایتد را نداشته باشد؛ 4میلیارد پوند! قیمت نجومی که خانواده گلیزر برای فروش منچستریونایتد تعیین کرده‌اند بیش از 5 برابر رقمی است که آنها برای خرید آن در سال 2005 پرداختند. 16 سال پیش این خانواده آمریکایی 790میلیون پوند پرداختند تا پرافتخارترین تیم لیگ برتر انگلیس را بخرند و این رقمی است که مالکان اهل فلوریدا باور دارند می‌توانستند از حضور در پروژه سوپرلیگ اروپا کسب کنند، پروژه‌ای که البته شکست خورد. در بیش از یک و نیم دهه حضورشان در اولدترافورد، گلیزرها همواره اصرار داشتند بگویند برای مدتی طولانی در این تیم خواهند ماند و هیچ تمایلی هم برای فروش نشان ندادند. آنها ترجیح دادند به‌صورت سالانه درآمدها کسب و آن را به میلیون‌ها پوند دارایی دیگر خود اضافه کنند و این در حالی است که بدهی‌های باشگاه هنوز هم بسیار زیاد است. اکنون اما نشریه سان به نقل از منابعی در شهر منچستر مدعی شده است که یک پیشنهاد نزدیک به 4میلیارد پوندی که جوئل و آورام گلیزر برای فروش من‌یونایتد می‌خواهند عملاً می‌تواند آنها را برای انتقال مالکیت‌شان بر باشگاه متقاعد کند. گلیزرها معتقدند به این دلیل که میراث آنها در منچستریونایتد آنقدر بزرگ هست که به درآمدهای هنگفت از قراردادهای اسپانسری دست پیدا کنند، حق آنهاست که از فروش این باشگاه پولی کلان به جیب بزنند. آخرین نمونه از اسپانسرهایی که همکاری تجاری‌شان با من‌یونایتد درآمدی هنگفت به‌همراه داشته، شرکت نرم‌افزار Team Viewer است که برای تبلیغ نامش روی پیراهن شیاطین سرخ (از فصل آینده به‌جای شورولت) قراردادی 5ساله به ارزش 235میلیون پوند بسته است.
 
 
سعودی‌ها برای میزبانی بزرگترین مسابقه بوکس، 108میلیون پوند می‌دهند
عربستان سعودی در ادامه تلاش‌هایش برای بر سر زبان انداختن نام خود در محافل ورزشی، بار دیگر امتیاز میزبانی از یک رویداد ورزشی مهمی را خریده است؛ این رویداد مبارزه دو بوکسور معروف یعنی آنتونی جاشوا و تایسون فیوری در دسته سنگین‌وزن است که سعودی‌ها برای میزبانی از آن 108میلیون پوند می‌پردازند. 
عربستان که بعد از افشای رسوایی‌شان در قتل جمال خاشقچی بشدت از چشم اهالی ورزش افتاد، مدتی است تمام تلاش خود را برای احیای وجهه از دست رفته‌اش انجام می‌دهد و به همین دلیل هم طی سال‌های گذشته از رویدادهای مهم ورزشی مانند سوپرجام‌های اروپایی، UFC و بوکس میزبانی کرده است. 
تازه‌ترین تلاش آنها برای کشاندن دو بوکسور بریتانیایی است که تمام عناوین دسته سنگین‌وزن را بین خودشان تقسیم کرده‌اند. این دو بوکسور پیشنهاد عربستانی‌ها برای انجام دو مبارزه در خاک این کشور را قبول کرد‌ه‌اند. این رویداد از آن حیث حائز اهمیت است که فرد پیروز می‌تواند برای اولین‌بار از زمان لنوکس لوئیس در سال 1999، دارنده انحصاری تمامی کمربند‌های قهرمانی بوکس سنگین‌وزن باشد. اولین مبارزه آنها تابستان امسال در حالی در خاورمیانه برگزار می‌شود که آمریکایی‌ها، بریتانیایی‌ها و حتی چند کشور آسیایی دیگر هم خواهان خرید امتیاز میزبان بودند. 
طبق گزارش ESPN، آنتونی جاشوا و تایسون فیوری صرف‌نظر از اینکه برنده مسابقه خواهند شد یا بازنده، از این مبارزه 54میلیون پوند کسب خواهند کرد. جاشوا برای دومین‌بار در عربستان شرکت می‌کند. او ماه دسامبر سال 2019 نیز مبارزه مجدد خود را با اندی رویس مکزیکی انجام داد و کمربند قهرمانی که دو سال به حریف بریتانیایی‌اش داده بود را پس گرفت. در آن مبارزه، سهم هر دو بوکسور مجموعاً 25/43میلیون پوند بود که کمتر از نصف رقم پیشنهاد شده برای مبارزه جاشوا و فیوری است.
 
 
مشکل جدید فدرر
راجر و میرکا فدرر در برنامه‌های‌شان برای ساخت یک عمارت 92میلیون دلاری در ساحل دریاچه زوریخ دچار مشکل شده‌اند.
این زوج طلایی تنیس می‌خواهند یک خانه خانوادگی مجلل در این منطقه از سوئیس بسازند.
فدررها امیدوار بودند تا پایان سال 2021 وارد این خانه شوند، اما چندین مانع بر سر راه‌شان پیش آمده است.
رسانه‌های محلی در سوئیس گزارش داده‌اند به‌دلیل اینکه زمین مجاور دریاچه دچار آلودگی است، عملیات ساخت‌وساز متوقف شده است. در سرتاسر این منطقه زباله دیده می‌شود، به همین دلیل ساختمان آنها فعلاً ساخته نمی‌شود.
همچنین گروه‌های طرفدار محیط زیست با ساخت این عمارت مخالفند و سازمان آکوا ویوا که در زمینه محافظت از آب‌ها فعالیت می‌کند از مخالفان جدی این پروژه است. فدررها حالا مجبور شده‌اند یک درخواست جدید برای برنامه‌ریزی ساخت این عمارت بدهند. آنها مؤسسات سازنده و معمارها را نیز تغییر داده‌اند.
در همین حین فدرر تأیید کرده از حضور در زمین‌های رسی در اوپن فرانسه و اوپن ژنو استقبال می‌کند.
این قهرمان 20 دوره گرنداسلم در ماه گذشته در اوپن قطر به میادین برگشت. او به‌دلیل عمل جراحی روی زانویش برای مدتی طولانی غایب بود.
فدرر در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های دوحه مقابل نیکولوژ باسیلاشویلی شکست خورد و سپس تصمیم گرفت در مسابقات دبی و میامی شرکت نکند.
اما این تنیسور 39ساله سوئیسی اخیراً اعلام کرده در خاک کشورش به میادین برمی‌گردد. او در مسابقات اوپن ژنو که سه هفته دیگر آغاز می‌شود حضور می‌یابد.
فدرر که حالا در رده 7 دنیا قرار دارد، در قرعه‌کشی رولان گاروس، دومین گرنداسلم سال 2021 هم حضور خواهد داشت. او دو سال پیش برای اولین‌بار پس از سال 2015 در پاریس به میدان رفت و به نیمه‌نهایی رسید.
فدرر در توییتی نوشته است: «سلام به همه! خوشحالم به اطلاع شما برسانم که در ژنو و پاریس بازی خواهم کرد. تا آن زمان از فرصت استفاده می‌کنم تا تمرین کنم. بی‌صبرانه منتظر بازی دوباره در سوئیس هستم.»
 

 


Page Generated in 0.0054 sec