printlogo


کد خبر: 228378تاریخ: 1400/2/6 00:00
فولاد ایران - السد قطر
ببر تا صعـــود کنی

حامد حسینی  

جدول گروه D لیگ قهرمانان آسیا گویای همه چیز است. تیم خوب فولاد که در بازی برگشت مقابل النصر عربستان هم مستحق شکست نبود، حالا در شرایطی قرار دارد که اگر امشب نتیجه را به یاران ژاوی واگذار کند، به احتمال بسیار زیاد حذف خواهد شد. آنها که با پیروزی پرگل مقابل العین به این مرحله راه پیدا کردند پس از تساوی در اولین بازی با السد و پیروزی مقابل الوحدات اردن در مصاف اول با النصر به تساوی یک بر یک دست پیدا کردند اما در بازی چهارم و روی اشتباهات فردی مدافعان‌شان با دو گل در دقایق پایانی شکست خوردند.
از آن طرف السد هم با پیروزی مقابل الوحدات که قابل پیش‌بینی هم بود به رتبه دوم جدول رسید و یک امتیاز از فولاد بیشتر دارد. با این شرایط حالا سه امتیاز این بازی خیال فولادی‌ها را راحت می‌کند چون پیروزی النصر مقابل تیم بدون انگیزه اردنی خیلی سخت نیست.
امروز و تا قبل از بازی امشب دیگر حسرت تساوی در دقایق پایانی با السد و النصر در مرحله مشکلی را برای جواد نکونام و شاگردانش حل نمی‌کند. آنها باید با بیشترین تمرکز به مصاف السد بروند؛ همانطور که مدافعان‌شان حق کوچکترین اشتباه را ندارند. مهاجمان این تیم هم باید قدر حداقل فرصت‌ها را بدانند.
فولاد به همان اندازه که باخت در این بازی آرزوهایش را به سراب تبدیل می‌کند، پیروزی و کسب سه امتیاز شانس صعودش را تا حدود بسیار زیادی حتمی خواهد کرد، چراکه الوحدات اردن تیمی نیست که برای فولاد در بازی آخر ایجاد زحمت کند. از همه مهم‌تر اینکه دو مدعی دیگر یعنی النصر و السد هم باید در آخرین بازی رودرروی هم قرار گیرند. اما احتمال دیگر نتیجه تساوی در این بازی است که باز هم می‌تواند امیدهای فولاد را برای روز آخر زنده نگه دارد.
به هر حال السد تیمی نیست که مقابل آن بی‌محابا حمله کند و جواد نکونام خیلی خوب این مهم را می‌داند، همانطور که تیم خوب کشورمان برای این بازی برنامه‌های خاصی دارد و قطعاً همه آنالیزش به بازی رفت معطوف نخواهد شد. آنها هم تدبیری خواهند اندیشید. پس باید قدم به قدم با حریف پیش بروند و از روزنه‌های ایجادشده نهایت استفاده را ببرند. از آنجا که تساوی در این بازی با توجه به بازی آخر السد با النصر نتیجه خوبی برای ژاوی نیست، طبیعتاً هرچه از زمان بازی بدون گل سپری شود استرس او و شاگردانش دو چندان خواهد شد.
آنها با هفت گل زده صاحب بهترین خط حمله در این گروه هستند و البته با پنج گل خورده هم صاحب دومین خط دفاعی ضعیف هستند. جدال این دو تیم در بازی امشب می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های لیگ قهرمانان باشد. تصور کنید در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی یک توپ از خط دروازه عبور کند آن وقت ۷۵ دقیقه باقی‌مانده فوق‌العاده تماشایی می‌شود. السد به همان اندازه که در بازی‌های قبلی تیم قدرتمندی نشان داده به همان اندازه هم شکننده است.
به هر حال جواد نکونام آنقدر بازیکن خوب دارد که در هر زمان خواست چیدمانش را تغییر دهد. این مهم اعتماد به نفس کادر و البته بازیکنان را افزایش می‌دهد. خیلی امیدواریم فولاد ایران در پایان دقیقه ۹۰ بازی با السد با سه امتیاز از زمین خارج شود. 
 
 
پیامد‌های ادامه‌دار بازی با النصر
تعداد کرونایی‌هایی فولاد افزایش یافت
تعداد نفرات مبتلا به ویروس کرونا در اردوی تیم فولاد ایران به چهار نفر رسیده است. فولاد پیش از بازی برگشت با النصر عربستان در هفته چهارم گروه D لیگ قهرمانان آسیا، با تست مثبت صالح حردانی، دفاع راست این تیم و یکی از اعضای تدارکاتش روبه‌رو شده بود ولی در تست دوباره‌ای که بعد از این بازی از اعضای این تیم گرفته شد، دو عضو دیگر این باشگاه که در کادر فنی مشغول هستند مبتلا به این ویروس شده‌اند. 
این در حالی است که پیش از بازی رفت فولاد مقابل النصر، خبر ابتلای ٩ عضو این تیم عربستانی به کرونا منتشر شده بود و انجام دو بازی پشت سر هم رفت و برگشت فولاد با این تیم، مثبت شدن تست 4 عضو نماینده ایران را در پی داشته است.  تیم فولاد ایران با 5 امتیاز در جایگاه سوم گروهش قرار دارد و باید ساعت ۲۲:۳۰ امشب در دیداری حساس به مصاف السد قطر برود. میزبانی بازی‌های این گروه بر عهده ریاض عربستان است. النصر عربستان قبل از بازی با فولاد خوزستان ۸ عضو کرونایی داشت که با وجود این مسأله، بازی انجام شد و حالا ۴ عضو تیم فولاد درگیر ویروس کرونا شده‌اند و تا دو هفته نمی‌توانند تیم خود را همراهی کنند.
 
 
 
آمار دو تیم در بازی رفت
 
* فولاد
مالکیت توپ 35 درصد
گل زده یک
تعداد پاس 228
کارت زرد 2
شوت به دروازه 3
 
* السد قطر
مالکیت توپ 65درصد
گل زده یک
تعداد پاس 445
کارت زرد صفر
شوت به دروازه 5
 

 


Page Generated in 0.0046 sec