printlogo


کد خبر: 228369تاریخ: 1400/2/5 00:00
اولین شکست شاگردان نکو در آسیا
خودزنــــی فولادی‌هــــا

حامد حسینی  
 
حساسیت بازی و سه امتیاز حیاتی آن باعث شده بود دو تیم خیلی ریسکی بازی نکنند. به همین دلیل آنهایی که نتوانستند نیمه اول را تماشا کنند چیزی را از دست ندادند. فولاد در ۴۵ دقیقه اول صاحب دو فرصت شد که اولین آن، حضور محمد میری درون هجده‌قدم النصر بود. این اتفاق در دقیقه ۳۰ رخ داد؛ جایی که ضربه کاشته آیاندا پاتوسی در مقابل دروازه‌بان النصر به میری رسید و ضربه آرام او را ولید عبدالله مهار کرد. حدود ۱۰ دقیقه بعد حرکت خوب نجاریان از سمت راست و جا گذاشتن دو بازیکن النصر، منجر به خلق یک موقعیت شد که توپ ارسالی این بازیکن به شکل خطرناکی دفع شد. هرچه بود دو تیم بدون گل به رختکن رفتند در حالی که همزمان با این بازی السد با گل دقیقه ۱۳ سانتی کازورلا از روی نقطه پنالتی دروازه الوحدات اردن را باز کرده بود. السد با همین یک گل به رختکن رفت که بهترین اتفاق بازی شاگردان ژاوی بود.
در شروع نیمه دوم در حالی که همچنان دو تیم به‌دنبال پیدا کردن روزنه‌ای برای رسیدن به دروازه حریف بودند، اشتباه مهران موسوی کار دست تیمش داد. پاس در عرض او، به عبدالرزاق حمدالله رسید که این بازیکن با استپ سینه توپ را مهار کرد و به عبدالفتاح عسیری پاس داد تا این بازیکن با فروزان در مصاف تک‌به‌تک قرار بگیرد و به‌راحتی دروازه فولاد را باز کند. دقیقه ۵۴ فولاد با یک گل از حریف عربستانی‌اش عقب افتاد؛ گلی که کاملاً بر خلاف جریان بازی زده شد و نکونام هم بلافاصله مدافعش را که به‌لحاظ روحی در شرایط خوبی قرار نداشت، بیرون کشید. از این لحظه به بعد فشار حملات فولاد بخصوص با ارسال از کناره‌ها بیشتر هم شد که پاتوسی بیشتر در کانون این حملات قرار داشت. بهترین فرصت شاگردان نکونام در دقیقه ۶۵ به وجود آمد. ارسال پاتوسی از سمت راست و ضربه شیمبا در آستانه ورود به دروازه را گلر النصر مهار کرد. یک دقیقه بعد ساسان انصاری زاویه بسته شانس خود را امتحان کرد اما موفق نشد. فولاد که سراپا حمله شده بود در دقیقه ۶۹ توسط حسین ابراهیمی صاحب فرصت شوتزنی شد که ضربه او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. النصر کاملاً در لاک دفاعی فرو رفته بود و فقط چشم به ضدحملات داشت اما همچنان این نماینده فوتبال کشورمان بود که از چپ و راست توپ روی دروازه تیم عربستانی می‌ریخت. دقیقه ۸۰ ضربه ایستگاهی پاتوسی در آستانه ورود به دروازه با نوک انگشتان دروازه‌بان النصر به بیرون رفت.
در آن طرف تغییری در نتیجه بازی السد رخ نداده بود و فولادی‌ها با نفوذ از کناره‌ها، توپ‌های زیادی روی دروازه النصر ارسال می‌کردند اما همانطور که اشاره شد میزبان باز هم روی ضدحملات خود به گل رسید. این‌بار شروع مجدد دروازه‌بان میزبان، در یک‌سوم دفاعی فولاد به عبدالرزاق حودالله رسید که او با عبور از میان قاسمی‌نژاد و کولی‌بالی توپ را به تور دروازه فروزان رساند تا در دقیقه ۸۵ امیدهای فولادی‌ها برای فرار از شکست به حداقل برسد. هر دو تیم در دقایق اضافه بازی هم صاحب فرصت شدند اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.
السد قطر در دقیقه ۹۰ گل دوم را به الوحدات اردن ۱۰ نفره زد تا خیالش از پیروزی راحت باشد. فولاد در حالی بازی را واگذار کرد که شایسته باخت نبود اما نتیجه را حرفه‌ای‌گری النصری‌ها و فراموش کردن وظایف دفاعی از سوی شاگردان نکونام رقم زد. البته غیبت صالح حردانی مهاجم پرانرژی و گلزن فولاد که به‌دلیل ابتلا به کرونا در ورزشگاه حضور نداشت هم یکی از بدشانسی‌های نماینده ایران بود. فولاد بی‌محابا برای زدن گل تساوی به زمین النصر آمده بود و همین هم فرصت گل دوم را به میزبان داد تا شاگردان نکو اولین شکست را در این دوره از لیگ قهرمانان آسیا تجربه کنند.
حالا بازی روز دوشنبه فولاد و السد بازی مرگ و زندگی برای دو تیم خواهد بود؛ مسابقه‌ای که فولاد باید برنده از آن خارج شود تا همچنان به صعود امیدوار بماند. اما اگر شکست بخورد شانس صعودش خیلی خیلی کم خواهد شد مگر این که النصر هر دو بازی آینده‌اش را واگذار کند. نتیجه تساوی هم در حالی برای فولاد خوب خواهد بود که النصر در بازی آخر السد را شکست دهد و فولاد هم الوحدات اردن را پشت سر بگذارد.
 

Page Generated in 0.0059 sec