printlogo


کد خبر: 228355تاریخ: 1400/2/5 00:00
همه چیز به کام یحیی
بازگشت خط آتش

سامان موحدی راد
 
اگرچه یحیی گل‌محمدی در کنفرانس خبری پیش از بازی گفته بود که در گروه سختی قرار دارند و کیفیت گوای هند را گواهی بر این ادعا آورده بود اما تیمش با شش تغییر نسبت بازی قبل و یا چند بازیکن نیمکت‌نشین به مصاف نماینده هند رفت و از قضا برنده میدان هم شد. آن هم با قاطعیت. حالا پرسپولیس در گروهش 100 از 100 را کسب کرده. در همه بازی‌ها پیروز شده، صعودش به دور بعدی قطعی شده و مهم‌تر اینکه پله پله تعداد گل‌هایش را افزایش داده است. چیزی که در چند ماه پیش یکی از بزرگترین نقاط ضعف این تیم بود. پرتلاش در موقعیت سازی و کم فروغ در تبدیل موقعیت به گل! حالا آنها به گل‌های فراوانی رسیده‌اند. عیسی و شهریار دو مهاجم تازه به تیم اضافه شده آنها هم گلزنی کرده‌اند و تقریباً می‌توان گفت همه چیز به کام یحیی است.
یکی از مهم‌ترین نکات درباره عملکرد پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ادامه راه و روند لیگ برتری آنهاست. کسب همه پیروزی‌های ممکن حتی با کیفیتی نه چندان مطلوب در برخی از بازی‌ها. مهم‌ نیست که خط حمله آنها ضعیف است یا با بحرانی دست و پنجه نرم می‌کند. آنها به هر حال بازی‌های‌شان را با حداکثر امتیاز ممکن پشت‌سر می‌گذارند. ممکن است که آنها در لیگ هم لغزش‌هایی داشته باشند اما به هر حال همیشه در جایی که لازم است، قاطع و برنده عمل می‌کنند و امتیازات لازم را کسب می‌کنند. همین باعث شده تا آنها 4 قهرمانی پیاپی کسب کنند و 2 فینال را در طول 3 سال تجربه کنند. همین حفظ ثبات یکی از بزرگترین عوامل موفقیت پرسپولیس است.
دیگر این فرصت‌طلبی و موقعیت شناسی در خون آنهاست و حتی در گروه آسانی چون گروه E رقابت‌ها مسابقات را آسان نمی‌گیرند و رقبا را یکی پس از دیگری از پیش رو بر می‌دارند تا ابتدا خیال‌شان راحت شود. در این میان گلزنی همزمان شهریار – عیسی هم شاید بهترین خبر برای سرخ‌ها بود. این دومین بازی پیاپی بود که یحیی گل‌محمدی از دو مهاجم نوکش همزمان بهره می‌برد. پیش از این با تشدید بحران در خط حمله پرسپولیس حتی وحید امیری و امید عالیشاه هم در این پست به کار گرفته شده بودند اما نتیجه‌ای حاصل نشد و پرسپولیس روی پیروزی اقتصادی و لب مرزی‌اش پیش می‌رفت. بازی‌هایی که بیش از هر وقت دیگری هواداران را آزار می‌داد و یک استرس همیشگی را تا پایان بازی تحمل کردند اما ترکیب عیسی – شهریار سرانجام مقابل گوا طلسم را شکستند. هر دو گل زدند و یکی پاس گل داد و دیگری پنالتی برای تیمش گرفت تا بهترین‌های پرسپولیس در این بازی باشند. اگرچه این اتفاق برابر تیم گمنام آسیایی رخ داد اما می‌توان همین را به فال نیک گرفت و امیدوار بود پرسپولیسی‌ها در روزهای سخت‌تر هم بتوانند روی کیفیت خط حمله‌شان حساب باز کنند.
 

Page Generated in 0.0049 sec