printlogo


کد خبر: 228350تاریخ: 1400/2/5 00:00
سنت‌شکنی یحیی به سود همه
ارزشمند مثل کوه نور

سام ستارزاده
 
4 پیروزی و 10 گل زده، ارزشمندترین سوغاتی بود که ارتش سرخ فوتبال ایران می‌توانست از سفر به هند برای خود به ارمغان بیاورد؛ هدیه‌ای درخشان‌تر از الماس کوه نور. حال، پرسپولیس نخستین نماینده تاریخ ایران در لیگ قهرمانان آسیا است که هر چهار دیدار نخست خود در یک فصل از این تورنمنت را با برد پشت سر می‌گذارد. نبرد چهارم شاگردان یحیی گل‌محمدی با گوآیی که قوای بدنی بازیکنانش زیر فشار بازی‌ها تحلیل رفته و از چند بازیکن اصلی خود نیز استفاده نکرده بود، شاید روی کاغذ ساده‌ترین بازی آنان در گروه E به نظر می‌رسید اما قطعاً جزو بازی‌های کم‌اهمیت و کم‌ دست‌آورد پرسپولیس در فصل جاری حساب نمی‌گردد.
میزبان هندی پرسپولیس، صرفاً یک کیسه بوکس برای آنان حساب نمی‌شد؛ بلکه یک رقیب ایده‌آل بود برای میدان دادن گل‌محمدی به بازیکنان جدید و آزمودن آنان در پست‌های جدید. مهدی شیری و بوژیدار رادوشویچ دوباره در ترکیب آغازگر فرصت پیدا کردند. علی شجاعی در دفاع چپ جای خالی سعید آقایی را پر کرد. محمد شریفی در میانه میدان و در کنار میلاد سرلک به بازی گرفته شد. 
جذاب‌تر از این تغییرات اما، قرار گرفتن عیسی آل‌کثیر درکنار شهریار مغانلو بود، دو مهاجمی که پیشتر گفته می‌شد از آنجا که سبک بازی آنها نزدیک به یکدیگر است، هر دو با هم در ترکیب اصلی نمی‌گنجند.
همکاری تماشایی مغانلو و آل‌کثیر روی گل سوم پرسپولیس به گوآ، می‌تواند شروع یک عصر طوفانی برای خط حمله قرمزپوشان باشد. دو مهاجمی که سال گذشته با پیراهن‌های پیکان و صنعت نفت برای کسب آقای گلی لیگ نوزدهم با هم رقابت می‌کردند، با رقم‌زدن چهارمین نمایش پیروزمندانه پرسپولیس، خود را آماده ‌کردند تا رقابتشان را با هم ادامه‌ دهند؛ این ‌بار بر سر رساندن یکدیگر به بخت‌های گلزنی و تأثیرگذاری در موفقیت‌های پیش روی تیم مشترکشان.
از دوران برانکو تاکنون، پرسپولیس به‌نوعی به ثبات در ترکیب اصلی خود مشهور بوده. با این حال، در کوران بازی‌های فشرده آسیایی، گل‌محمدی این سنت را به نحو مؤثری شکست و به تمام داشته‌هایش اعتماد ورزید تا تمام عمق اسکوآدش را در این دو هفته پرفشار استفاده کرده ‌باشد. دو دیدار پایانی مقابل الوحده و الریان که می‌توانند امضای صعود مقتدرانه پرسپولیس به دور یک‌هشتم باشند، می‌توانند یک شروع باشند در دل اوج‌گیری‌های مکرر سرخ‌ها؛ نه فقط برای مثلث ATM که آتش خط حمله پرسپولیس را دوباره فروزان ساخته، بلکه برای تمامی نیمکت‌نشینان باانگیزه تیم که می‌خواهند جزیی از بازیکنان اصلی این تیم قرمز باشکوه باشند.
 

Page Generated in 0.0055 sec