printlogo


کد خبر: 228318تاریخ: 1400/2/5 00:00
خبر

 جدالی بی‌دردسر برای هت‌تریک طلایی در تاشکند
داودی قویترین مرد وزنه‌برداری آسیا
پرونده مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی قاره آسیا (گزینشی طلایی بازی‌های المپیک 2021 توکیو) امروز بعد ازظهر با برگزاری مسابقات دسته فوق سنگین مردان و زنان در تاشکند ازبکستان بسته می‌شود. رقابتی که اگر اتفاق خاص یا غیرقابل پیش‌بینی در آن رخ ندهد برای کاروان وزنه‌برداری ایران در بخش مردان و با درخشش فوق سنگین جوان و قدرتمند کشورمان یعنی علی داودی سه نشان خوشرنگ طلا و سکوی قهرمانی را به دنبال خواهد داشت.
 
داودی، بی رقیب در آسیا
رقابت دسته فوق سنگین مردان قرار است امروز از ساعت 15:25 به وقت تهران در شهر تاشکند ازبکستان با حضور 6 وزنه‌بردار از کشورهای ایران، کره جنوبی، سوریه، ترکمنستان، پاکستان و ژاپن برگزار شود. رقابتی که قطعاً اگر اتفاق خاص یا غیر قابل پیش‌بینی در حین برگزاری مسابقات ایجاد نشود، برای وزنه‌برداری ایران با سه نشان ارزشمند طلای فوق سنگین و هت‌تریک طلایی جوان آینده دار کشورمان علی داودی توأم خواهد بود. علی داودی ستاره فوق سنگین کشورمان که در رکوردگیری تیم ملی و فینال لیگ وزنه‌های بسیار ارزشمندی را برای خود ثبت کرده بود، نشان داد عزمی راسخ برای کسب مدال المپیک در بازی‌های توکیو دارد. او که سهمیه المپیک خود را در دسته فوق سنگین قطعی کرده است، با خیالی آسوده‌تر از رقبا روی تخته می‌آید و در ازبکستان شرایطی ایده‌آل برای کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای دسته 109+ کیلوگرم دارد. داودی با مجموع 435 کیلوگرم رکورد ورودی بالاتر از رقبای خود قرار گرفته است و شانس اول قهرمانی در این دسته وزنی است.
پس از داودی وزنه‌بردار سوریه‌ای من اسد با مجموع 420 کیلوگرم در رتبه دوم قرار گرفته است و پس از او سانگ هام از کره جنوبی با 410 کیلوگرم در رتبه سوم این دسته وزنی تا قبل از شروع مسابقه قرار دارد. داودی امید المپیکی وزنه‌برداری ایران است و مدال‌های طلای او می‌تواند برای قرار گرفتن کاروان وزنه‌برداری ایران روی یکی از سکوهای قهرمانی نیز تاثیرگذار باشد.
 
 
 اولین جدال یوسفی با زنان فوق سنگین آسیا
فاطمه یوسفی ملی‌پوش فوق سنگین وزنه برداری بانوان ایران است که قرار است امروز از ساعت 12:55 دقیقه ظهر به مصاف رقبای آسیایی خود در اولین حضور بین‌المللی و قاره‌ای در بخش بانوان برود. یوسفی در دسته وزنی 87+ کیلوگرم بانوان با رکورد ورودی 210 کیلوگرم رقابت جذاب و دیدنی با وزنه بردارانی از کشورهای کره جنوبی 2 وزنه‌بردار، مغولستان، چین 2 وزنه بردار، قزاقستان، ازبکستان و اندونزی رقابت دارد. در این وزن وزنه‌بردار چین، کره جنوبی و اندونزی با مجموع 315، 260، 270 و 250 جدی‌ترین وزنه‌برداران این دسته وزنی برای کسب سکوهای قهرمانی هستند. یوسفی هم وزنه‌بردار توانمند و جوانی است که این مسابقه نخستین حضور بین‌المللی او است. بنابراین تاشکند تجربه بسیار خوبی می‌تواند برای بانوی وزنه بردار فوق سنگین کشورمان باشد. اما با توجه به شرایط جدول و رتبه بندی بانوان فوق سنگین خیلی نمی‌شود از این دختر وزنه برداری توقع معجزه و مدال داشت. مگر اینکه اتفاق غیر قابل پیش بینی در این دسته وزنی ایجاد شود.

 


Page Generated in 0.0059 sec