printlogo


کد خبر: 228317تاریخ: 1400/2/5 00:00
شکست عنوانداران جهان در کشتی فرنگی قهرمانی اروپا
شگفتانه در ورشو

ورشوی لهستان همچنان شگفتی‌ساز است و بعد از مسابقات کشتی آزاد قهرمانی اروپا این بار در کشتی فرنگی نتایج شگفت‌انگیز زیادی رقم خورده است. روز گذشته در مسابقات 5 وزن نخست این رقابت‌ها تعدادی از قهرمانان جهان و المپیک مقابل رقبای خود شکست خوردند تا نتایج عجیب و غریبی در این دوره از مسابقات قهرمانی اروپا ثبت شود.
در یکی از مهم‌ترین مبارزه‌های برگزار شده، در وزن ۵۵ کیلوگرم الدانیز عزیزلی دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان از آذربایجان پس از برتری ۱۰ بر یک مقابل نوگزاری سورتسومیا دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۹ از گرجستان، در نیمه نهایی مقابل امین سفرشایف نایب قهرمان امیدهای جهان ۲۰۱۹ از روسیه ۵ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. دیگر فینالیست این وزن اکرم اوزترک از ترکیه است. سفرشایف با این نتیجه نشان داد که روس‌ها در وزن اول به دنبال معرفی یک پدیده جدید هستند.
در وزن ۷۷ کیلوگرم، ابویزید مانتسیگوف قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹ در وزن غیرالمپیکی ۷۲ کیلوگرم از روسیه پس از شکست ۱۰ بر یک دانیل کاتاراگا دارنده مدال‌های نقره بزرگسالان جهان و ۲ طلای امیدهای جهان از مولداوی در یک چهارم نهایی مقابل دیمیتری پیشکوف فرنگی‌کار ۳۵ ساله اوکراینی با نتیجه سنگین ۱۲ بر ۳ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. این کشتی‌گیر‌ اوکراینی در ادامه مسابقات مقابل حریف ترک خود شکست خورد و به فینال هم نرسید.
در این وزن تاماش لورینچ کشتی‌گیر ۳۵ ساله مجارستانی و دارنده مدال‌های نقره المپیک ۲۰۱۲ و طلای جهان ۲۰۱۹ و ۲ نقره و یک برنز جهان از مجارستان به همراه یونس باشار ترک راهی فینال شدند.
در وزن ۸۷ کیلوگرم ویکتور لورینچ مجارستانی و دارنده مدال‌های نقره جهان ۲۰۱۹ و ۲ برنز جهان ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در مبارزه نخست مقابل کایریل ماسکویچ دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۹ از بلاروس با نتیجه سنگین ۹ بر صفر شکست خورد.
این کشتی‌گیر بلاروس در مبارزه بعدی خود نیز برابر میلاد الیرزایف روس و دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۹ به برتری رسید و در ادامه نیز با کسب دو پیروزی مقابل کشتی‌گیران گرجستان و دانمارک فینالیست شد. دیگر فینالیست این وزن زورابی داتوناشویلی صربستانی است. الیرزایف روس و ویکتور لورینچ در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به دیدار رده‌بندی به مصاف هم می‌روند. در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، رضا کایالپ دارنده ۴ مدال طلای جهان و نقره و برنز المپیک از ترکیه در مبارزه نخست الکساندر چرنتسکی کشتی‌گیر ۳۷ ساله اوکراینی و دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۵ را با نتیجه ۱۰ بر یک شکست داد. او سپس کشتی‌گیر رومانی را ۸ بر صفر برد و در نیمه نهایی نیز با شکست ۵ بر صفر ادوارد پاپ آلمانی فینالیست شد. زورابی گدخاری روس نیز در مبارزه نخست ۳ بر یک مغلوب یاکوبی کاجایا دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ از گرجستان شد. این کشتی‌گیر گرجی موفق به راهیابی به فینال شد و برابر رضا کایالپ به میدان می‌رود. روس‌ها در 5 وزن نخست همانند مجارها فقط دو فینالیست دارند در حالی‌که ترک‌ها با سه فینالیست بهترین عملکرد را در بین تیم‌های اروپایی از خود بجا گذاشتند. به نظر می‌رسد ترکیه، گرجستان و روسیه برای رسیدن به قهرمانی در روز دوم مسابقات رقابت سختی با هم داشته باشند. دو وزن از سه وزنی که ترک‌ها در آن به فینال رسیدند، المپیکی است و حتماً برای المپیک در این دو وزن برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارند. در وزن 77 کیلوگرم سال گذشته در جهانی قزاقستان چنگیز فاتح برای ترک‌ها به روی تشک رفت که عملکرد خوبی نداشت. در گزینشی اروپا هم به فاتح اعتماد کردند اما او باز هم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. حالا برای گزینشی جهانی در بلغارستان به احتمال فراوان یونس باشار انتخاب می‌شود تا این سهمیه را برای ترک‌ها به دست بیاورد.

Page Generated in 0.0064 sec