printlogo


کد خبر: 228315تاریخ: 1400/2/5 00:00
خبر کوتاه

 رقابت‌های ژیمناستیک انتخابی المپیک لغو شد
کنفدراسیون تکلیف نمایندگان آسیا را روشن می‌کند
قرار بود مسابقات ژیمناستیک قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در رشته‌های هنری مردان، هنری بانوان، ترامپولین و ریتمیک خرداد امسال به میزبانی کشور ژاپن برگزار شود که این کشور از میزبانی انصراف داد. با انصراف ژاپن از میزبانی این دوره، کنفدراسیون آسیا در ایمیلی به کشورهای عضو اعلام کرد رقابت‌های هنری مردان، هنری بانوان و ترامپولین لغو شده و هیچ رقابت دیگری جایگزین آن نمی‌شود.قرار بود ملی‌پوشان ژیمناستیک هنری مردان ایران در 6 وسیله در این مسابقات شرکت کنند اما با توجه به این تصمیم، تکلیف سهمیه‌ قاره آسیا برای المپیک توکیو، براساس آیین نامه اصلاح شده کسب سهمیه توسط فدراسیون جهانی این رشته مشخص می‌شود.
 
تأکید رئیس کمیته بازی‌ها بر برگزاری قطعی المپیک
رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک تأکید کرد هیچ تصمیمی مبنی بر لغو المپیک گرفته نشده و این رویداد در زمان مقرر برگزار می‌شود. سیکو هاشیموتو، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک گفت: «لغو بازی‌هایی که قرار است طی سه ماه آینده آغاز شود در نظر گرفته نمی‌شود حتی در شرایطی که پایتخت ژاپن با تجدید حیات عفونت‌های ویروس کرونا مبارزه می‌کند.»او ادامه داد: «در تلاش هستیم حداکثر تلاش خود را برای اقدامات مقابله با ویروس کرونا انجام دهیم تا (مردم) درک کنند که می‌توان بازی‌های توکیو را برگزار کرد.»
 
کرونا میزبان بوکس قهرمانی آسیا را تغییر داد
به دلیل شیوع ویروس جهش یافته کرونا در هند و وضعیت قرمز این کشور، میزبانی رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا از هندی‌ها پس گرفته شد. با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونا در هند و شرایط خطرناک حاکم بر این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونای جهش یافته، فدراسیون بوکس آسیا میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا را از هندی‌ها گرفت تا میزبان جدیدی را معرفی کند. کشورهای امارات و بحرین از جمله کاندیداهای اصلی برای گرفتن میزبانی این‌مسابقات هستند. تا این لحظه تاریخ برگزاری مسابقات تغییری نداشته و یکم خرداد زمان شروع رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیاست. 

Page Generated in 0.0057 sec