printlogo


کد خبر: 228306تاریخ: 1400/2/5 00:00
گزارش کوتاه

بمب نقل و انتقالات فوتسال زنان ترکید
انتقال تکراری؛ فرشته کریمی در سایپا
فرشته کریمی که عنوان برترین فوتسالیست زن آسیا را یدک می‌کشد، پس از حضور در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال زنان کویت و گذراندن دوران نقاهت مصدومیت مچ پای خود، تصمیم به بازگشت به میادین گرفت و پس از حدود یکسال دوری از لیگ برتر فوتسال زنان ایران، با مدیران باشگاه سایپا به توافق رسید تا در مرحله نهایی این تیم را همراهی کند.
کریمی که فصل گذشته حدود نیم‌فصل برای خودروسازان به میدان رفت و سپس به دلیل پارگی رباط صلیبی ادامه فصل را از دست داد، با چند پیشنهاد برای ادامه مسیر فوتسالی خود مواجه بود که سرانجام تصمیم گرفت در تهران بماند و بار دیگر برای تیم سایپا تهران در لیگ برتر فوتسال زنان به میدان برود.
سایپا در کنار ملی‌حفاری اهواز، هیأت فوتبال خراسان رضوی و پالایش نفت آبادان چهار تیم نهایی لیگ برتر فوتسال زنان هستند که باید در مصاف‌های رودررو و در یک لیگ چهار تیمی، سرنوشت قهرمان شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال زنان ایران را مشخص کنند.
نارنجی‌پوشان پایتخت حالا با جذب کریمی و ستارگانی که از فصل گذشته در اختیار داشتند، مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌روند و چهار ملی‌پوش آسیایی در ترکیب خود در مرحله نهایی خواهند داشت.
 
 
تفاضل گل، مهم‌تر از بازی رودررو
قانون فیفا به سود ایران و ضرر بحرین!
 برای مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2022 تفاضل گل اهمیت بیشتری نسبت به بازی رودررو خواهد داشت.
تیم ملی ایران در روزهای پایانی حضور مارک ویلموتس روی نیمکت برابر عراق مغلوب شد تا حضورمان در دور دوم مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. حدود یک ماه دیگر و بعد از کش و قوس‌های فراوان دیدارهای پایانی مرحله گروهی انجام خواهد شد.
در این شرایط حساس تیم ملی ایران شانس میزبانی از رقبای خود را ندارد و برای انجام دیدارهای باقیمانده خود باید به بحرین سفر کند. اما نکته مثبت، قانونی است که فیفا برای مسابقات مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا وضع کرده و بر اساس آن تیم ملی ایران دست بالا را در تقابل با بحرین و عراق خواهد داشت.
طبق قوانین، تفاضل گل در اولویت تعیین تیم صعودکننده قرار دارد و اگر دو تیم در امتیاز برابر باشند، به جای بازی رودررو، تفاضل گل مورد سنجش قرار خواهد گرفت. ایران بازی رودررو مقابل بحرین را در منامه با نتیجه 1-0 واگذار کرد و حتی اگر در بازی برگشت کار 2-1 به سود ایران می‌شد، این بحرین بود که در رتبه بهتری قرار می‌گرفت اما حالا همه چیز به سود شاگردان اسکوچیچ خواهد بود.
ایران در دور رفت مرحله گروهی توانست با 14 گل کامبوج را شکست دهد و حالا با همین تفاضل گل، آمار فوق‌العاده‌ای را ثبت کرده است. با توجه به اینکه بحرین یک بازی نسبت به ایران کمتر دارد، اگر شاگردان اسکوچیچ، هنگ کنگ و کامبوج را شکست دهند و مقابل بحرین به تساوی برسند، بازی با عراق را به عنوان تیم صدرنشین یا دوم آغاز می‌کنند و با برتری برابر عراق به عنوان تیم اول به مرحله بعدی می‌روند.
البته که تیم ملی توانایی غلبه بر بحرین را هم دارد اما به واسطه این قانون، اسکوچیچ می‌تواند استراتژی مناسب‌تری را اتخاذ کند و با توجه به امتیاز میزبانی بحرین، شرایط به سود ایران می‌شود و قرمزها باید در موقعیت حمله و گل زدن به بحرین قرار بگیرند؛ موضوعی که با توجه به قدرت هجومی ایران، می‌تواند شرایط را به سود تیم ملی تغییر دهد.

 


Page Generated in 0.0047 sec