printlogo


کد خبر: 228302تاریخ: 1400/2/5 00:00
هزینه 10هزار فرانکی سهل‌انگاری فدراسیون فوتبال
فغانپور: مقصر باید مشخص شود

مصاحبه
بهناز میرمطهریان      
 
موضوع جریمه 10هزار فرانکی فیفا برای فدراسیون فوتبال از روز جمعه در برنامه ورزش و مردم مطرح شد. دردناک این است که فدراسیون فوتبال به دلیل سهل‌انگاری و بی‌اعتنایی به نامه‌های فیفا متحمل این جریمه سنگین شده است. 
فدراسیون جهانی فوتبال در جریان پرونده حق رشد علیرضا جهانبخش و شکایت باشگاه داماش تهران به فیفا، نامه‌ای به فدراسیون فوتبال زده و مدارک تکمیلی این بازیکن را برای رسیدگی به این پرونده خواسته که این نامه از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال بدون پاسخ مانده است.
بعد از رسیدن حکم فیفا به فدراسیون فوتبال و جریمه 10هزار فرانکی برای فدراسیون فوتبال، صفی‌الله فغانپور، مسئول حقوقی فدراسیون طی نامه‌ای به کمیته اخلاق خواستار ورود این کمیته به ماجرا و برخورد با مدیران متخلف شده است که گفته می‌شود به همین دلیل او از سوی منصور قنبرزاده از کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شده است.
صفی‌الله فغانپور، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال ماجرای این جریمه سنگین را در گفت‌وگو با خبرنگار ایران ورزشی اینطور تشریح می‌کند: «بعد از اینکه حکم فیفا مبنی بر جریمه 10هزار فرانکی را دریافت کردیم از فیفا خواستیم که گراندز (جزئیات رأی صادر شده) را برای ما بفرستد. بعد از دریافت گراندز متوجه شدیم که در جریان پیگیری پرونده حق رشد علیرضا جهانبخش در فیفا، این سازمان   طی نامه‌ای از فدراسیون فوتبال خواسته بود که ITMS این بازیکن را برایش ارسال کنند. این نامه بدون پاسخ مانده بود و کمیته انضباطی فیفا به علت تعلل در پاسخگویی و عدم توجه فدراسیون فوتبال به نامه‌های فیفا دو محکومیت برای ما در نظر گرفته است. اول جریمه 10هزار فرانکی و دوم تذکر شدیداللحن به فدراسیون که در صورت تکرار چنین اتفاقی با جریمه سنگین‌تری مواجه خواهد شد.»
فغانپور درباره پیگیری‌اش درباره این موضوع از طریق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال توضیح می‌دهد: «هفته پیش نامه‌ای به کمیته اخلاق زدیم که مقصر این موضوع باید مشخص شود و کمیته اخلاق باید این پرونده را مورد بررسی قرار دهد. با این حال بعد از مطرح شدن خبر این جریمه در برنامه تلویزیونی و تحلیل عملکرد کمیته روابط بین‌الملل، خبری شنیده شد که بنده برکنار شده‌ام. آقای قنبرزاده اما به بنده گفتند که در این ماجرا شیطنتی صورت گرفته است. ایشان در حال حاضر به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه هستند اما به محض بازگشت ایشان، حتماً در این رابطه صحبت خواهد شد.»
مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال معتقد است که عده‌ای در فدراسیون هستند که با حضور شهاب عزیزی‌خادم در فدراسیون فوتبال مشکل دارند و به همین دلیل علیه کسانی که با او کار می‌کنند، کارشکنی‌هایی می‌کنند.
فغانپور می‌گوید: «نامه فیفا به فدراسیون فوتبال پیش از بهمن ماه سال گذشته ارسال شده است. ما به دلیل عدم همکاری ارکان فدراسیون فوتبال با یکدیگر و بی‌توجهی به نامه فیفا جریمه شده‌ایم. این موضوع مربوط به کمیته روابط بین‌الملل است و سؤال من اینجاست که چرا باید چنین اشتباهی رخ می‌داد؟»
مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال البته درباره پرونده جهانبخش به ایران ورزشی می‌گوید: «ما از باشگاه داماش تهران رضایت گرفتیم اما این پرونده در فیفا همچنان پیگیری می‌شود و این پرونده هیچ ارتباطی به این جریمه ندارد.»
فرانک دیروز(شنبه) در بازار 26610 تومان بود و یعنی فدراسیون فوتبال به خاطر تعلل در پاسخ دادن به فیفا، 266 میلیون تومان از دست داده است.
 ورود کمیته اخلاق به این ماجرا با توجه به تأکیدهای فیفا به استقلال این کمیته می‌تواند به خوبی به روشن شدن دلایل این سهل‌انگاری و مقصر اصلی آن کمک کند اما معلوم نیست با اتفاقات رخ داده و جنگ داخلی فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق به این موضوع ورود خواهد کرد یا نه؟
 

Page Generated in 0.0047 sec