printlogo


کد خبر: 228301تاریخ: 1400/2/5 00:00
سوژه و خبر

کی‌روش دوباره سرمربی آفریقای جنوبی می‌شود
در حالی که قرار بود اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی (SAFA) دیروز (شنبه) سرمربی جدید تیم ملی این کشور را معرفی کند، این اتحادیه با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد به دلیل محدودیت‌های سفر در این کشور که در نتیجه شیوع ویروس کرونا وضع شده، معرفی سرمربی جدید بافانا بافانا به هفته آینده موکول می‌شود. پیش از این از کارلوس کی‌روش سرمربی پیشن تیم‌های ملی ایران و کلمبیا، اِروی رنار سرمربی تیم ملی عربستان و هوگو بروس سرمربی پیشین تیم ملی کامرون به عنوان سه گزینه نهایی SAFA یاد شده بود.
طبق گزارش سایت «اسپورت 24» آفریقای جنوبی؛ سرمربی بعدی بافانا بافانا احتمالاً کارلوس کی‌روش خواهد بود، مربی‌ که بین سال‌های 2000 تا 2002 هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی را برعهده داشت و این تیم را تا مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا و البته جام جهانی 2002 رساند.
همچنین سایت «ساوت افریکن» نیز با انتشار گزارشی مدعی شد؛ کارلوس کی‌روش در آستانه معرفی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی آفریقای جنوبی است.
 طبق این گزارش؛ اروی رنار ادعای علاقه‌اش برای سرمربیگری بافانا بافانا را تکذیب کرده است و با این شرایط رقابت برای احراز این پست بین کی‌روش و بروس است اما سران اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی نسبت به استخدام کی‌روش علاقه‌مند هستند.
کی‌روش 67 ساله که پیش‌تر هدایت تیم‌هایی همچون رئال مادرید، تیم ملی پرتغال و تیم ملی ایران را برعهده داشت، از ماه فوریه 2019 سکاندار هدایت تیم ملی کلمبیا شد اما پس از یک سال و 9 ماه حضور روی نیمکت این تیم از سمت سرمربیگری تری‌کالر اخراج شد.
 او در این مدت در 18 بازی، آمار 9 پیروزی، پنج تساوی و چهار شکست را از خود برجای گذاشت.
 
 
سوت پایان بازی با یک دعوای واقعی
سناریوی عجیب برای حذف شجاع و بلان!
باخت شاگردان لوران بلان که در نهایت منجر به حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا شد، به شدت تحت تأثیر سوت‌های احمد علی داور مسابقه بود. کسی که با دو اخراج و یک پنالتی مشکوک، روند مسابقه را تغییر داد و در پیروزی الوحده نقش‌آفرینی کرد.
در دقیقه ۴۵+۱ این مسابقه فرار بازیکن الوحده از پشت دفاع الریان، با خطا از سوی احمد السعید همراه شد و داور بدون هیچ شک و تردیدی او را از زمین اخراج کرد.
 استدلال داور احتمالاً قرارگیری او در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان بود اما الریانی‌ها معتقدند که یک بازیکن دیگرشان به صحنه اضافه شده بود و به همین خاطر احمد علی باید به کارت زرد بسنده می‌کرد.
اما ۱۳ دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم، اتفاق عجیب‌تری رخ داد. فرانک کوم با خطا روی اسماعیل مطر در یک سوم دفاعی خودی، الوحده را صاحب ضربه ایستگاهی کرد. ارسال بازیکنان این تیم بدون ایجاد خطر از کنار دروازه به بیرون رفت اما ناگهان داور نقطه پنالتی را نشان داد؛ او این بار اعتقاد داشت که فرانک کوم، احمد خمیس را سرنگون کرده و علاوه بر پنالتی، یک اخطار هم به هافبک الریان داد تا او نیز از زمین اخراج شود.
اخراج اول مدافع الریان که شاید غیر قابل دفاع‌ترین تصمیم داور باشد. نکته جالب اینکه نمای پشت دروازه به وضوح نشان می‌دهد که فرانک کوم برخوردی با احمد خمیس نداشته و اخراج و پنالتی به شدت مشکوک بوده است.
این پنالتی را عمر خربین وارد دروازه فهد یونس کرد و در ۲۰ دقیقه باقی مانده مسابقه نیز الریان با وجود تلاش زیاد، نتوانست بر الوحده ۱۱ نفره چیره شود.
در آخرین دقایق بازی، خطای دیامه روی اسماعیل مطر با واکنش شدید او مواجه شد و کاپیتان سابق تیم ملی امارات با مدافع الریان گلاویز شد و گلوی او را برای چند ثانیه فشرد تا خشمی باورنکردنی را از خود به نمایش بگذارد و با دریافت کارت قرمز، دیدار مقابل پرسپولیس را از دست بدهد.
 اتفاقی که خیلی زود به ترند یک این بازی تبدیل شد و تصمیمات جنجالی داور را زیر سایه خود قرار داد.
با این حال روزنامه الریان در شماره جدید خود با انتشار یک گزارش مفصل از این بازی نوشت: «الریان با یک سناریوی عجیب از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.»
اگرچه روزنامه‌های قطری واکنش تندی به قضاوت داور نشان دادند اما لوران بلان ترجیح داد که در این باره سکوت کند و گفت که در مورد قضاوت داور چیزی نمی‌گوید. او همچنین تصریح کرد که تیمش در نیمه دوم با وجود دو یار کمتر نمایش درخشانی را ارائه کرد.
 

Page Generated in 0.0061 sec