printlogo


کد خبر: 228277تاریخ: 1400/2/4 00:00
خبر

مدافع تیم ملی دوباره روی نیمکت
ترابزون چرا حسینی را می‌خواهد؟
در یکی از رقابت‌های هفته سی و ششم سوپر لیگ ترکیه، تیم فوتبال ترابزون اسپور که برخلاف دیدار گذشته‌اش سیدمجید حسینی را در جمع یازده بازیکن اصلی نداشت و روی نیمکت می‌دید، در ورزشگاه ترک تلکام استانبول با تیم رده سومی گالاتاسرای دیدار کرد. اِدگار‌ای در دقیقه ۷۶ برای ترابزون اسپور گلزنی کرد و در زمین حریف خود پیش افتاد اما در حالی که این برد می‌توانست فاصله آنها با گالاتاسرای رده سومی را به سه امتیاز کاهش بدهد، دروازه یاران حسینی در لحظات پایانی باز شد.
گالاتاسرای که نمی‌خواست بازنده این مسابقه باشد، در دقیقه ۵+۹۰ توسط اِمره آکبابا مهاجم تعویضی خود گل تساوی را به ثمر رساند و یک امتیاز از یاران حسینی گرفت. ترابزون اسپور با این تساوی ۶۰ امتیازی شد و ضمن اینکه فاصله شش امتیازی‌اش با گالاتاسرای رده سومی حفظ شد، در جایگاه چهارم جدول سوپر لیگ ترکیه ماند. مجید حسینی، مدافع ایرانی ترابزون اسپور که در این فصل ۱۵ بازی در سوپر لیگ ترکیه انجام داده و در دیدار هفته قبل نیز حضور کامل در زمین داشت، مقابل گالاتاسرای تا پایان نیمکت‌نشین بود.
 
 
نهمین حضور مدافع - هافبک تیم ملی
سلمانی و یارانش حریف بنفیکا نشدند
در مسابقه ماقبل پایانی هفته بیست و هشتم لیگ برتر پرتغال، تیم فوتبال پورتیموننسه که برخلاف سه دیدار گذشته‌اش جعفر سلمانی را در فهرست و ترکیب ابتدایی داشت، در ورزشگاه مونیسیپال دِ پورتیمائو به مصاف تیم رده سومی بنفیکا رفت. یاران سلمانی در دقیقه ۴۳ توسط بِتو موفق به گلزنی شدند اما در ثانیه‌های پایانی نیمه اول دروازه خود را با گلزنی پیزی باز شده دیدند تا با تساوی یک بر یک به رختکن بروند.
بنفیکا که در دیدار اخیرش مقابل ژیل‌ویسنته شکست خورده و به دنبال بازگشت به روند پیروزی‌های نیم‌فصل دوم بود، در دقایق ۵۰ و ۶۴ توسط نونس و هریس سفروویچ دو گل به ثمر رساند که پس از این اتفاق و در دقیقه ۶۹ جعفر سلمانی به‌عنوان یکی از تعویضی‌های تیمش از زمین بیرون رفت. پس از این تعویض، یاران سلمانی دو گل دیگر دریافت کردند و در خانه متحمل شکست سنگین پنج بر یک مقابل بنفیکا شدند تا با این باخت ۳۲ امتیازی و در جایگاه دهم جدول لیگ برتر پرتغال بمانند و فرصت صعود به رتبه هشتم را از دست بدهند. جعفر سلمانی، هافبک ایرانی پورتیموننسه که پس از حضور ثابت در مسابقه تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل سوریه طی سه هفته گذشته لیگ برتر پرتغال جزو فهرست پورتیموننسه حضور نداشت، در دیدار با بنفیکا نهمین بازی خود در این فصل را انجام داد.
 
 
پیروزی پورتو مقابل ویتوریا
طارمی این بار گل نزد
پورتو در چارچوب هفته بیست و هشتم سوپر لیگ پرتغال میزبان تیم ویتوریا گیمارش در ورزشگاه دراگائو بود. این تیم توانست با کسب پیروزی در این بازی، در فاصله شش بازی مانده به پایان فصل اندک امید خود برای قهرمانی را همچنان زنده نگه دارد. مهدی طارمی، ملی‌پوش ایرانی تیم پورتو به مانند بازی هفته گذشته تیمش مقابل ناسیونال در ترکیب اصلی حضور داشت. او که بعد از سوپرگل به چلسی در بازی هفته بیست و هفتم به ترکیب اصلی تیمش بازگشت و تک گل پورتو مقابل ناسیونال را به ثمر رساند در این بازی تلاش زیادی برای گلزنی انجام داد اما بخت یار او نبود. مهاجم ایرانی تیم پورتو که با توجه به گلزنی در دو بازی اخیر، از انگیزه بالایی برای تکرار درخشش برخوردار بود در دقیقه 17 بازی روی اشتباه مرگبار مدافع حریف می‌توانست دروازه ویتوریا را باز کند. در این صحنه مدافع حریف در دهانه دروازه قصد دور کردن توپ را داشت اما طارمی با یک تکل ناگهانی مسیر توپ را به سمت دروازه تغییر داد اما ضربه او با اختلافی اندک راهی اوت شد. طارمی در ادامه نیز شانس گلزنی داشت. او در دقیقه 21 روی شلوغی محوطه جریمه ویتوریا در موقعیت تک به تک می‌رفت دروازه را باز کند اما عکس‌العمل زیبای دروازه‌بان حریف مانع این کار شد. او در نیمه دوم هم تلاش ناموفقی برای گلزنی داشت تا اینکه در دقیقه 81 جای خود را به تونی مارتینز داد.
تک گل پورتو در این دیدار را موسی مارگا مهاجم اهل مالی این تیم به ثمر رساند؛ این مهاجم 30 ساله در دقیقه 49 با هوشیاری و استفاده به موقع از اشتباه مدافعان حریف در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار گرفت و با یک ضربه دقیق گل اول پورتو را وارد دروازه ویتوریا کرد. پورتو با کسب این برد (پنج برد در پنج بازی آخر لیگ) 66 امتیازی شده و رتبه دوم خود در فصل 2021-2020 را تقریباً قطعی کرد. این تیم بالاتر از بنفیکای 60 امتیازی و پایین‌تر از اسپورتینگ لیسبون 70 امتیازی، در فاصله شش هفته مانده به پایان سوپر لیگ پرتغال همچنان شانس قهرمانی دارد اما احتمال رقم خوردن این اتفاق کم است؛ مگر اینکه اتفاقات فوتبالی دراماتیکی را طی دو هفته پایانی شاهد باشیم.
 

Page Generated in 0.0059 sec